Τροχοί & TIR

ΔΟΚΙΜΗ: Στη Νότια Πίνδο με το νέο Isuzu D-MAX

Την εμπορική του πορεία στη χώρα μας ξεκίνησε το νέο Isuzu D-MAX, το οποίο έχει ήδη καταγράψει τις πρώτες του πωλήσεις ενώ οι παραγγελίες συνεχώς αυξάνονται. Το νέο D-MAX διατηρεί τα πλεονεκτήματα ε
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/03/2021 - 07:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το σασί του D-MAX είναι μεγαλύτερο και ισχυρότερο, με καλύτερη στρεπτική και διαμήκη ακαμψία για ακόμα καλύτερη συμπεριφορά, σταθερότητα και αντοχή.
Το σασί του D-MAX είναι μεγαλύτερο και ισχυρότερο, με καλύτερη στρεπτική και διαμήκη ακαμψία για ακόμα καλύτερη συμπεριφορά, σταθερότητα και αντοχή.

Την εμπορική του πορεία στη χώρα μας ξεκίνησε το νέο Isuzu D-MAX, το οποίο έχει ήδη καταγράψει τις πρώτες του πωλήσεις ενώ οι παραγγελίες συνεχώς αυξάνονται. Το νέο D-MAX διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός επιβατικού αυτοκινήτου στο δρόμο αλλά στις off road διαδρομές, όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας, μετατρέπεται σε πραγματικό θηρίο, προσφέροντας παράλληλα πολλές εξατομικευμένες λύσεις στους επαγγελματίες. Αυτό που αποδεικνύεται στην πράξη είναι ότι εδραιώνει τη θέση του στην κατηγορία των pick-up ενώ τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του το αναδεικνύουν σε πολλές, όπως θα δείτε, περιπτώσεις μοναδικό και αξεπέραστο. Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά, ποιοι λόγοι θα κάνουν τον υποψήφιο αγοραστή να το αποκτήσει και τελικά θα τον δικαιώσουν στην πορεία; Ταξιδέψτε μαζί μας στους πρόποδες του Ολύμπου, στην Karpouzas Horses Farm, όπου και το φορτώνουμε με δέματα άχυρου, ενώ στη συνέχεια γεμίζουμε την καρότσα του με πλαστικά τελάρα (πόσα αλήθεια χώρεσαν;). Για το τέλος σας φυλάξαμε την εκτός δρόμου περιπέτεια: ξεκινούμε για τη Νότια Πίνδο με μόνιμη τετρακίνηση οδηγώντας την έκδοση Arena Auto εκτός ορίων, για να λάβετε όλες τις χρήσιμες απαντήσεις.

Σπορ εξωτερική εμφάνιση

Ο επανασχεδιασμός του νέου D-MAX εξασφαλίζει στο όχημα πιο έντονη και σπορ εξωτερική εμφάνιση και ένα σκληροτράχηλο παρουσιαστικό. Να αναφέρουμε ότι τα κενά ανάμεσα στις πόρτες είναι μικρότερα, όπως και το κενό ανάμεσα στην καμπίνα και την καρότσα. Αναβαθμισμένα είναι τα φωτιστικά σώματα με Bi-LED φώτα πορείας και ενσωματωμένα φώτα ημέρας, τα οποία τώρα φωτίζουν μακρύτερα και σε μεγαλύτερο πλάτος για μέγιστη ορατότητα. Νέας σχεδίασης είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, με διπλό συνδυασμό LED σειρών. Ο σχεδιασμός της καμπίνας προσφέρει αυξημένη αντοχή και στιβαρότητα, λιγότερο βάρος, βελτιωμένη ασφάλεια πεζών καθώς επίσης και μεγαλύτερη προστασία σύγκρουσης. Τα μπροστινά παράθυρα είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα μείωση θορύβου. Τα ελαστικά συνδυάζονται με τρεις διαφορετικούς τύπους ζάντας, Matt Dark Gray αυτό της δοκιμής, και ελαστικά διαστάσεων 265/60R18 με 15% μείωση στην αντίσταση κύλισης για αυξημένη απόδοση καυσίμου.

Πολυτελές εσωτερικό

Αισθητικά είναι αρκετά ανανεωμένο το εσωτερικό στυλ του οχήματος με βελτίωση της ποιότητας των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Η καμπίνα των επιβατών είναι σχεδιασμένη για αυξημένη αντοχή σε περίπτωση ατυχήματος. Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα με οκτώ τρόπους, επιτρέπει στον οδηγό να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο τιμόνι. Η θέση οδηγού προσφέρει βελτιωμένη υποστήριξη για τους μηρούς του, εύρος ρύθμισης κλίσης έως και 30 χιλιοστά και έξτρα μαξιλάρι υποστήριξης για τη μέση. Όλα τα καθίσματα διαθέτουν μαλακότερο υλικό και πιο σταθερή υποστήριξη πλάτης και επιπλέον το μεσαίο πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται και γίνεται υποβραχιόνιο με δύο ποτηροθήκες. Να αναφέρουμε επίσης ότι το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού είναι θερμαινόμενο, με δύο διαβαθμίσεις. Επιπλέον η μαλακή δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό και τις πόρτες αυξάνει την premium αίσθηση του οχήματος. Αυτό που μας άρεσε επίσης είναι η εύχρηστη θέση όλων των διακοπτών, η απλοποιημένη λειτουργία χειριστηρίων και διακοπτών και οι μεγαλύτερες οθόνες (πολλαπλών ενδείξεων και ηχοσυστήματος). Κάθε πόρτα έχει εσοχή για μπουκάλι 1.5 λίτρου, ενώ χώρος για μικροαντικείμενα υπάρχει στο βαθύ υποβραχιόνιο, στα δύο ντουλαπάκια στην πλευρά του συνοδηγού και σε αυτό στη μέση του ταμπλό.

Κορυφαία συστήματα ασφαλείας

Το νέο D-MAX διαθέτει προηγμένα συστήματα ασφαλείας, που αποτρέπουν δύσκολες καταστάσεις και λειτουργούν ανεξάρτητα αλλά και συνδυασμένα. Το σύστημα Automatic Energy Braking ενεργεί αυτόματα και φρενάρει όταν αντιληφθεί επικείμενη σύγκρουση, ενώ το Turn Assist αποτρέπει την αλλαγή πορείας του οχήματος, όταν αυτό ενδέχεται να διασταυρωθεί με την πορεία άλλου διερχόμενου αυτοκινήτου. Το Adaptive Cruise Control διατηρεί μια σταθερή απόσταση και προσαρμόζει την ταχύτητα με βάση το ρυθμό του προπορευόμενου οχήματος. Όταν κάποιο όχημα πλησιάζει το D-MAX από πίσω τότε το Blind Spot Monitoring ενεργοποιεί μια φωτεινή προειδοποίηση στον πλαϊνό καθρέφτη του οδηγού, ενώ το Rear Cross Traffic Alert προειδοποιεί για διερχόμενο όχημα καθώς ετοιμάζεστε να βγείτε στην κυκλοφορία με όπισθεν. Για τον αυτοκινητόδρομο πολύ χρήσιμο είναι το σύστημα Lane Departure Prevention, που επαναφέρει το όχημα ομαλά στην πορεία του όταν αυτό παρεκκλίνει της πορείας του. Το Traffic Sign Recognition αναγνωρίζει τα οδικά σήματα, (όρια ταχύτητας, απαγόρευση προσπέρασης κτλ) και τα προβάλλει στην κεντρική οθόνη. Επίσης το D-MAX εξοπλίζεται με όλα τα γνωστά συστήματα ασφαλείας όπως αντιμπλοκαρίσματος πέδησης (ABS), ηλεκτρονικής κατανομής πέδησης (EBD), υποβοήθησης έκτακτης πέδησης (ΕΒΑ), ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC), ελέγχου πρόσφυσης (TCS), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (HSA), ελεγχόμενης κατάβασης (HDC) και ελέγχου ταλάντωσης ρυμουλκούμενου (TSC). Όλα τα παραπάνω εξασφαλίζουν στον οδηγό ένα πιο ξέγνοιαστο ταξίδι.

Στο δρόμο με το D-MAX – Το καλύτερο κράτημα!

Συνδυάζοντας ροπή που εξασφαλίζει απόκριση από τις χαμηλές στροφές, με βελτιωμένη απόδοση από το Turbo μεταβλητής γεωμετρίας, ακρίβεια στο σύστημα τροφοδοσίας με ηλεκτρονικό ψεκασμό και χαμηλό επίπεδο θορύβου, ο κινητήρας αφήνει καλές εντυπώσεις στον οδηγό του. Οι 164 ίπποι και η ροπή των 360 Nm εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις σε ένα ευρύ φάσμα στροφών.

Η συνεργασία με το αυτόματο εξάρι κιβώτιο είναι καλή, ωστόσο θα προτιμούσαμε να συνδυάζεται με κιβώτιο με περισσότερες σχέσεις. Τα 0-100 χλμ (εργοστασιακή μέτρηση) έρχονται σε 12,9 δτλ. ενώ επιταχύνει από τα 95 στα 122 χλμ/ώρα σε 7 δτλ και από τα 61 στα 101 χλμ/ώρα σε 8 δτλ. βάσει των δικών μας μετρήσεων. Υπάρχουν κάποια στοιχεία όμως που ξεχωρίσαμε στο D-MAX και θεωρούμε ότι είναι από τα βασικά πλεονεκτήματά του έναντι του ανταγωνισμού. Ένα από αυτό είναι τα κρατήματα του αυτοκινήτου χάρη στη βελτιωμένη ανάρτησή του.

Η νέα εμπρόσθια ανάρτηση φέρει το άνω ψαλίδι πιο ψηλά τοποθετημένο εξασφαλίζοντας μειωμένες κλίσεις στις στροφές και καλύτερη πρόσφυση. Είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε pickup και δεν φοβηθήκαμε να το βάλουμε στις στροφές με πολλά χιλιόμετρα, καθώς πατάει πολύ καλά στο δρόμο. Ακόμη και αν ο οδηγός κάνει γρήγορη και απρόσεκτη οδήγηση, η απόκριση των συστημάτων ασφαλείας είναι άμεση, με το E.S.P να επεμβαίνει διαρκώς. Αυτή τη φορά το παρακάναμε και εμείς σε μια διαδρομή γεμάτη στροφιλίκια, όπως του Μπράλου και του Δομοκού, όπου σε σχέση με αυτοκίνητα του ανταγωνισμού οδηγήσαμε με γρηγορότερη μέση ωριαία ταχύτητα περίπου +15 χλμ/ώρα.

Αναμφίβολα, η ασφάλεια και η οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει στον οδηγό του το D-MAX είναι σε υψηλά επίπεδα. Όσον αφορά στην κίνησή του στο δρόμο με ταχύτητες άνω των 100 χλμ/ώρα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι και το ταξίδι που προσφέρει στους επιβάτες του γίνεται άνετο και ξεκούραστο. Επίσης, από τα βασικά συν του D-MAX είναι το ελαφρύ τιμόνι στις μικρές ταχύτητες για εύκολο έλεγχο, το οποίο γίνεται πιο βαρύ για καλύτερο έλεγχο στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

Ασταμάτητο εκτός δρόμου

Όσο πολιτισμένο είναι στον αυτοκινητόδρομο το D-MAX άλλο τόσο σκληροτράχηλο γίνεται σε εκτός δρόμου δύσβατες και απρόσιτες διαδρομές. Χρησιμοποιούμε την τετρακίνηση και η εμπλοκή της είναι η πιο γρήγορη σε όλη την κατηγορία, σε μόλις 0.61 δτλ. Παράλληλα επιλέγουμε το μπλοκέ πίσω διαφορικό σε συνδυασμό με την επιλογή 4L, με ταχύτητα μικρότερη των 8 χλμ/ώρα ενώ απεμπλέκεται αυτόματα όταν ξεπεράσει τα 30 χλμ/ώρα. Πρώτο σημείο υπεροχής σε δύσβατους χωματόδρομους είναι η απόσβεση της ανάρτησης, απορροφώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις λακκούβες, χωρίς κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Η ελάχιστη απόστασή του από το έδαφος στα 240 χιλιοστά, η πλευρική κλίση μέχρι τις 49ο, η γωνία προσέγγισης στις 30.5ο, η γωνία απομάκρυνσης στις 24.2ο και η γωνία ανόδου σε ράμπα στις 22.9ο δίνουν πολλές λύσεις σε δύσκολα σημεία στη Νότια Πίνδο. Παράλληλα κάνουμε περάσματα στον Αχελώο ποταμό, με το μέγιστο βύθισμά του σε ύδατα να είναι 800 χιλιοστά.

Στο δια ταύτα το νέο Isuzu D-MAX είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο το οποίο έχει βελτιωθεί σε όλους τους βασικούς τομείς που κάνουν την οδήγηση και το ταξίδι πιο άνετο και ασφαλές. Εκτός από την ηγετική εμφάνιση και τη συγκρατημένη κατανάλωσή του (περίπου 9 λίτρα/100 χλμ) έχουμε να προσθέσουμε και την αξιοπιστία του, που αποτελεί σήμα κατατεθέν για κάθε γενιά του D-MAX μέχρι και σήμερα.

PreviousNext