Τροχοί & TIR

Αθήνα-Γύθειο για μεταφορά κρεάτων με Scania S 580

Ο νομός Λακωνίας παρουσιάζει έντονη μεταφορική δραστηριότητα καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, με πολλά φορτία ανόδου, κυρίως αγροτικών προϊόντων, και διάφορα φορτία καθόδου. Τα πλούσια εδάφη της Λακ
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/03/2021 - 07:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το S 580 της επιχείρησης Ορφανού στο Γύθειο.
Το S 580 της επιχείρησης Ορφανού στο Γύθειο.

Ο νομός Λακωνίας παρουσιάζει έντονη μεταφορική δραστηριότητα καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, με πολλά φορτία ανόδου, κυρίως αγροτικών προϊόντων, και διάφορα φορτία καθόδου. Τα πλούσια εδάφη της Λακωνίας και ο τουρισμός προσφέρουν σημαντικό μεταφορικό έργο στα φορτηγά της περιοχής. Ειδικά τα φορτηγά ψυγεία (Ι.Χ. και Δ.Χ.), που μεταφέρουν νωπά προϊόντα για την τροφοδοσία των επιχειρήσεων εστίασης καταγράφουν σταθερά αυξητική πορεία.

Μια τέτοια επιχείρηση είναι των αδερφών Ορφανού με έδρα τη Σκάλα Λακωνίας, η οποία δραστηριοποιείται στην εμπορία και μεταφορά κρεάτων με τα δύο της τριαξονικά φορτηγά, ένα Scania S 580 και ένα R 500. Σε ένα από τα δρομολόγια, ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης συνταξιδεύει με τον Τάκη Ορφανό και το S 580 μεταφέροντας κρέατα από την Αθήνα στο Γύθειο. Με το ρεπορτάζ αυτό καταγράφουμε το εξοδολόγιο της διαδρομής, τις ιδιαιτερότητες του οδικού δικτύου και άλλες σημαντικές πληροφορίες για τους επαγγελματίες οδηγούς που πρόκειται να ταξιδέψουν στην περιοχή.

Φόρτωμα στη Βόρεια και Νότια Ελλάδα

«Ανάλογα με τις παραγγελίες φορτώνουμε κρέατα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, για να μεταφέρουμε στους πελάτες μας πάντα τα καλύτερα προϊόντα. Άλλωστε, η εμπειρία πολλών χρόνων στη δουλειά μας έδειξε ότι προσφέροντας ποιοτικές πρώτες ύλες στους πελάτες, μόνο τότε μπορείς να έχεις ανάπτυξη και πρόοδο. Τα περισσότερα φορτία μας είναι από τη Βόρεια Ελλάδα», μας αναφέρει ο Τάκης.

«Δεν συμφέρει περισσότερο την επιχείρησή σας να μεταφέρετε τα εμπορεύματα με Δ.Χ. φορτηγά;», θα τον ρωτήσουμε. «Σίγουρα το κόστος μεταφοράς είναι πιο φθηνό με δημοσίας φορτηγά, και σήμερα υπάρχουν πολλές αξιόλογες μεταφορικές εταιρείες που μεταφέρουν τα εμπορεύματα με απόλυτη συνέπεια. Ωστόσο, η δική μας δουλειά είναι πιο σύνθετη. Δεν αρκεί μόνο να κάνεις μια παραγγελία και να μεταφέρεις τα προϊόντα. Πρέπει να πας ο ίδιος να ελέγξεις την ποιότητα των κρεάτων και εν συνεχεία να διαλέξεις ποια θέλεις. Αυτή τη διαδικασία όπως αντιλαμβάνεστε δεν μπορεί να την κάνει κάποιος άλλος. Για αυτό το λόγο έχουμε δύο τριαξονικά Scania με τσιγκελάδικους θαλάμους τα οποία ετησίως το καθένα κάνει περισσότερα από 70.000 χιλιόμετρα, ανάλογα βέβαια με την εποχή και το μεταφορικό έργο που υπάρχει».

Πεσμένη η δουλειά το 2020

Στο σημείο αυτό μας δίνεται η ευκαιρία να ρωτήσουμε τον Τάκη για το πώς κινήθηκε το 2020 η εμπορία κρεάτων στην περιοχή τους.

«Αναμφίβολα ήταν η δυσκολότερη χρονιά στον κλάδο μας. Ενώ οι δύο πρώτοι μήνες, Ιανουάριος και Φεβρουάριος, έδειξαν θετικά σημάδια, ήρθε το lockdown του Μαρτίου και έπεσε η κατανάλωση. Ο κόσμος περιορίστηκε στα άκρως απαραίτητα. Με κλειστές επιχειρήσεις εστίασης, ξενοδοχεία και άλλα καταστήματα είναι λογικό και επόμενο να μειώνονται σημαντικά οι ποσότητες που μεταφέρουμε. To καλοκαίρι που περιμέναμε να δουλέψουμε καλύτερα, με την άφιξη χιλιάδων τουριστών στην όμορφη περιοχή μας, δυστυχώς τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα. Μετά το Νοέμβριο με το δεύτερο lockdown, η κατάσταση παρέμεινε το ίδιο δύσκολη. Πιστεύω πως οι συνθήκες θα ομαλοποιηθούν από το φετινό καλοκαίρι».

Αθήνα – Σπάρτη

Οι πρώτες παραγγελίες είχαν προορισμό τη Σκάλα Λακωνίας, στην έδρα της επιχείρησης Ορφανού. Εδώ να αναφέρουμε ότι από την Αθήνα μέχρι την Σπάρτη η απόσταση είναι 210 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας τον αυτοκινητόδρομο. Το οδικό δίκτυο βρίσκεται σε άριστη κατάσταση με τρεις λωρίδες ανά κυκλοφορία μέχρι την Κόρινθο και στη συνέχεια δύο.

Αναμφισβήτητα, οι υποδομές του αυτοκινητόδρομου προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στους χρήστες του, εξασφαλίζοντάς τους ένα ασφαλές ταξίδι. Για την απόσταση αυτή ο οδηγός ενός οχήματος με 2 έως 3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20 μέτρα πληρώνει συνολικά στους σταθμούς διοδίων 34,6 ευρώ.

Να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι, πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν την Π.Ε.Ο. Τρίπολης-Σπάρτης η οποία είναι πιο συμφέρουσα σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο, τόσο χιλιομετρικά κατά 26 χιλιόμετρα όσο και από άποψη χρημάτων καθώς δεν καταβάλλουν το τίμημα των διοδίων. Ωστόσο, να υπενθυμίσουμε ότι απαγορεύεται η χρήση της Π.Ε.Ο από τον Α/Κ Τεγέας μέχρι τα όρια του χωριού Κλαδάς βάσει της Υπουργικής απόφασης του 2017 (ΦΕΚ 3769/Β/26-10-2017).

Σπάρτη –Σκάλα Λακωνίας

Η απόσταση αυτή είναι 39 χιλιόμετρα, μέσω του χωριού Αμύκλες και ο δρόμος είναι με ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση. Το συγκεκριμένο τμήμα απαιτεί περισσότερη προσοχή, αφενός λόγω του πιο στενού οδοστρώματος και αφετέρου επειδή διασχίζει πολλά χωριά. Είναι ένας δρόμος ο οποίος καθημερινά δέχεται αυξημένο όγκο αυτοκινήτων, όπως και αγροτικών οχημάτων τα οποία κινούνται με χαμηλές ταχύτητες.

«Εδώ είναι η βάση της επιχείρησής μας όπου γίνεται η διαλογή των εμπορευμάτων και κατόπιν η μεταφορά τους στους πελάτες. Έχουμε ένα μεγάλο και διευρυμένο δίκτυο συνεργατών και αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οπότε καλύπτουμε πολλές περιοχές του νομού μας. Η μεταφορά των κρεάτων γίνεται απευθείας με τα φορτηγά μας και είναι ένα βασικό πλεονέκτημα του τριαξονικού. Δεν χρειάζεται δηλαδή η μεταφόρτωσή τους σε μικρότερα, κερδίζοντας σε χρόνο και κόστος», μας λέει σχετικά ο Τάκης.

Σκάλα –Γύθειο

Η επόμενη παράδοση παραγγελίας είναι στο Γύθειο, το οποίο απέχει 18 χιλιόμετρα από τη Σκάλα. Σχετικά με το οδικό δίκτυο ο Τάκης μας αναφέρει: «Η μόνη δυσκολία για τους οδηγούς είναι οι στενοί δρόμοι της περιοχής, που ειδικά το καλοκαίρι δέχονται σημαντικό όγκο οχημάτων, κυρίως από την έλευση τουριστών. Αυτό σίγουρα μας βοηθάει στη δουλειά μας καθώς έχουμε περισσότερες παραγγελίες, αλλά γίνεται κουραστική η οδήγηση».

Η αλήθεια είναι ότι το επαρχιακό οδικό δίκτυο της περιοχής δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας, καθώς στα περισσότερα σημεία του το οδόστρωμα βρίσκεται σε κακή κατάσταση με πολλές λακκούβες. Επίσης με ένα ψιλόβροχο γίνεται ιδιαίτερα ολισθηρό. Η σήμανση είναι καλή με αρκετές πινακίδες για την επαρκή ενημέρωση των οδηγών.

Όσον αφορά στα πρατήρια καυσίμων, από την Σπάρτη μέχρι την Σκάλα και εν συνεχεία το Γύθειο, συναντήσαμε αρκετά κατά μήκος του δρόμου, τα οποία πουλούσαν φθηνότερα καύσιμα σε σχέση με αυτά στον αυτοκινητόδρομο.

Να αναφέρουμε επίσης ότι η διέλευση του Γυθείου όπως και η πρόσβαση σε κεντρικά καταστήματα δεν έχει σημαντικές δυσκολίες για ένα τριαξονικό φορτηγό.

Απόδοση Scania

Ο Τάκης μας μίλησε και για τα δύο Scania της επιχείρησης: «Στην επιχείρησή μας έχουμε δύο τριαξονικά Scania, ένα R 500 και το S 580. Μείναμε ευχαριστημένοι από την απόδοση του R και έτσι προέκυψε η αγορά του S. Είναι πολύ αξιόπιστα αυτοκίνητα, χωρίς να μας έχουν παρουσιάσει ζημιές και, το βασικότερο, έχει καλή απόδοση ο κινητήρας του. Η καμπίνα του S είναι ακόμη πιο άνετη από του R και το ταξίδι γίνεται πραγματική απόλαυση. Μου αρέσει επίσης η απόσβεση της ανάρτησης που φιλτράρει άψογα τις λακκούβες».

Στο ίδιο τεύχος #395

Διαβάστε επίσης

Η εμπρόσθια ανάρτηση είναι με τρία παραβολικά ελατήρια και η πίσω με οκτώ αερόφουσκες δεύτερης γενιάς.

Τρεις Σουηδοί με μοναδικά  χαρακτηριστικά.

Scania Pitsos junior. Ο Βασιλιάς της Πίτσος μεταφορικής από το Βόλο.

Super V8 από τον Σπύρο Πάστρα

.

.

PreviousNext