Όταν έχουμε τους καλύτερους συνεργάτες, το καλύτερο προσωπικό, τους καλύτερους πελάτες, πρέπει κι εμείς να έχουμε τα καλύτερα οχήματα»
Με αυτές τις λέξεις, ο κ. Γιάννης Λιουδάκης μας εξηγεί γιατί τα τελευταία δύο χρόνια προχώρησε στις μεγάλες, πρωτόγνωρες, για τα ελληνικά δρώμενα, επενδύσεις, όπως είναι η αγορά μεγάλου αριθμού νέων τρακτόρων και θαλάμων.
«Οι πελάτες μας εμπιστεύονται. Πρέπει κι εμείς να ανταποκριθούμε με συνέπεια. Να μεταφέρουμε τα προϊόντα τους σε όλη την Ελλάδα και, κυρίως, στη νησιωτική χώρα. Καθημερινά να τα παραδίδουμε στην ώρα τους, διατηρώντας ταυτόχρονα την ποιότητά τους», συμπλήρωσε ο κ. Λιουδάκης. Τον συναντήσαμε μαζί με τον αδελφό του, Λευτέρη, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Μάνδρα Αττικής, όπου είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση:
T&T: Ας αρχίσουμε, λοιπόν, από τις πρόσφατες επενδύσεις σας. Σε τι αφορούν;
Γ.Λ.: Ξεκινήσαμε πέρυσι αγοράζοντας 30 τράκτορες VOLVO Euro 6 και 30 θαλάμους. Την ίδια χρονιά πήραμε και 4 καινούρια Euro 6 Scania σύγχρονης τεχνολογίας. Φέτος, τις μέρες αυτές, ξεκινήσαμε, όπως γνωρίζετε, να παραλαμβάνουμε τους πρώτους θαλάμους μιας παραγγελίας 50 μονάδων, μάρκας Lamberet με μηχανάκια Thermoking και παράλληλα είμαστε σε διαπραγματεύσεις για την αγορά ενός, επίσης, μεγάλου αριθμού τρακτόρων.
T&T: Τι σας οδήγησε στην επιλογή των συγκεκριμένων θαλάμων;
Γ.Λ.: Δουλεύουμε πολλά χρόνια με θαλάμους Lamberet και είμαστε ευχαριστημένοι τόσο από την απόδοσή τους όσο και από τα κατασκευαστικά τους στοιχεία. Παράλληλα, όμως είχαμε και την πλήρη τεχνική υποστήριξη από την Thermo King του κ. Καλαδάμη. Για μας, η σωστή συντήρηση και το service των θαλάμων στον μικρότερο δυνατό χρόνο αποκτά τεράστια σημασία. Να προσθέσω, επίσης, ότι αγοράσαμε και 5ετές πρόγραμμα εγγύησης και συντήρησης των ψυκτικών μηχανημάτων.
T&T: Συνοπτικά, ποια είναι σήμερα η εικόνα του στόλου σας;
Γ.Λ.: Σήμερα, δουλεύουμε με 120 τράκτορες και με 350 τρέιλερ, σχεδόν όλα ψυγεία. Επίσης, έχουμε στον στόλο μας και 30 φορτηγά ψυγεία για διανομές, καθώς και 10 συρόμενα. Όλα είναι της εταιρείας μας. Η παραπέρα αύξηση του στόλου είναι στα σχέδιά μας.
T&T: Πόσους οδηγούς απασχολείτε;
Γ.Λ.: Απασχολούμε 160 οδηγούς. Οι περισσότεροι εργάζονται σε μόνιμη βάση. Εδώ θα ήθελα να σημειώσω ότι διατηρούμε και μόνιμα γραφεία με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις σε αρκετές πόλεις, όπως στη Ρόδο, Κω, Μυτιλήνη, Χανιά και Ηράκλειο.
Μεταφορικό έργο
T&T: Ας μιλήσουμε, λοιπόν, τώρα για το μεταφορικό σας έργο. Για να επενδύετε κυρίως σε θαλάμους, υποθέτω πως δουλεύετε νωπά.
Γ.Λ.: Ναι. Ο κύριος όγκος των προϊόντων που διακινούμε, σε ποσοστό περίπου 80%, είναι νωπά: Φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρέατα, αλλαντικά, συσκευασμένα τρόφιμα κ.α. Έχουμε, όμως, και τρέιλερ για μεταφορές ξηρών φορτίων που περιλαμβάνουν πλήθος διαφορετικών προϊόντων, ακόμα και αδρανή υλικά.
T&T: Πόσα δρομολόγια πραγματοποιείτε την ημέρα;
Γ.Λ.: Από εδώ, έχουμε περί τις 120 αναχωρήσεις την ημέρα, σύντομα όμως θα αυξηθούν, καθώς αναμένουμε και αύξηση του μεταφορικού μας έργου.
T&T: Είναι οι αλυσίδες τροφίμων οι βασικοί σας πελάτες;
Γ.Λ.: Ναι. Έχουμε συνεργασία με τις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και με αρκετές άλλες πολυεθνικές εταιρείες, έχοντας αναλάβει τις μεταφορές και τις διανομές των προϊόντων τους στα νησιά.
T&T: Με δεδομένο ότι οι μεταφορές αφορούν κυρίως τη νησιωτική χώρα, σημαίνει πολλά δρομολόγια με καράβια. Σας καλύπτουν;
Γ.Λ.: Ναι. Έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία με τις ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες μας καλύπτουν με τα δρομολόγιά τους και υπάρχουν πάντα θέσεις στα γκαράζ των πλοίων για τα φορτηγά μας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί έχει να κάνει και με τις δικές μας δεσμεύσεις απέναντι στους πελάτες μας.
T&T: Σε μια συνήθη για σας ημέρα, πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των αναχωρήσεων των φορτηγών;
Γ.Λ.: Περί τα 40 δρομολόγια με νταλίκες κατευθύνονται στη Ρόδο. Ακολουθεί η Κρήτη με 35 αναχωρήσεις, η Μυτιλήνη με 20 και ακολουθούν τα άλλα νησιά με μικρότερο αριθμό δρομολογίων.
T&T: Υποθέτω πως φεύγουν έμφορτα. Για τις επιστροφές έχετε φορτία;
Γ.Λ.: Ναι. Φεύγουν όλα φορτωμένα και στις επιστροφές έχουμε πληρότητα 50%-60%.
T&T: Φτάνοντας εδώ στις εγκαταστάσεις, σας είδαμε με τον αδελφό σας, Λευτέρη, στη δουλειά, εδώ στις φορτώσεις. Βγαίνατε από τη μια νταλίκα, πηγαίνατε στην άλλη, μετά παρακολουθούσατε τα κλαρκ, δίνατε οδηγίες στο προσωπικό, στους οδηγούς κ.λπ. Κάθεστε καθόλου;
Γ.Λ.: Για μένα και τον Λευτέρη η δουλειά μας δεν τελειώνει. Το 24ωρο δεν μας φτάνει. Πρέπει για κάθε φορτηγό να ολοκληρωθεί ένας κύκλος εργασιών και στο τέλος να φτάσει έγκαιρα στο καράβι. Πρέπει συνέχεια να παρακολουθούμε την πορεία της δουλειάς για να γίνονται όλα βάσει του ημερήσιου προγραμματισμού, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις που έχουμε προς τους πελάτες μας.
Κλείνοντας, εμείς δεν έχουμε να προσθέσουμε κάτι παραπάνω, πέραν της θετικής εικόνας που αποκομίσαμε από μια ελληνική μεταφορική που συνεχώς επενδύει, αναπτύσσεται και προσφέρει αξιόλογες μεταφορικές υπηρεσίες στον τόπο μας.