Η εταιρεία Rountos Wooden Floors αγόρασε δύο οχήματα Mercedes-Benz, ένα Sprinter 314 CDI και ένα Ategο 1218, με βασικά κριτήρια επιλογής την αποδοτικότητα, το χαμηλό συνολικό κόστος, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας και τη μέγιστη χρήση οχήματος. Καθημερινά το Sprinter μεταφέρει εμπορεύματα εντός της Θεσσαλονίκης και το Atego σε πελάτες σε όλο το νομό.

Βρεθήκαμε στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας, συνομιλώντας με τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι μας μεταφέρουν τη μέχρι τώρα εμπειρία τους από τα αυτοκίνητα σε διάφορους τομείς. Μάλιστα, συμμετέχουμε στην επόμενη μεταφορά με το Atego, καταγράφοντας από κοντά μερικά από τα πλεονεκτήματά του.

Sprinter: Ο σύμμαχος της πόλης

Το Sprinter είναι διαθέσιμο σε 4 μήκη αμαξώματος, 3 ύψη οροφής και χωρητικότητα φόρτωσης έως 17 κ.μ προσφέροντας έτσι μεγάλη ποικιλία για μια ευρεία γκάμα πελατών. Για τους επαγγελματίες που προτιμούν συμπαγείς διαστάσεις ιδανική είναι η έκδοση Compact με μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης 2.607 χιλιοστά και η Standard με μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης 3.272 χιλιοστά στις οποίες μεταφέρονται μέχρι τρεις ευρωπαλέτες. Για όσους χρειάζονται επιπλέον χώρο, κυρίως για μακριά φορτία, με αυξημένο εσωτερικό χώρο, ταιριάζει στις ανάγκες τους η έκδοση Long με μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης 4.307 χιλιοστά και η Extra Long με μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης 4.707 χιλιοστά.

Να αναφέρουμε ότι τα Sprinter με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς προσφέρονται σε χαμηλότερη αρχική τιμή, με μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο και χαμηλότερο δάπεδο φόρτωσης κατά 80 χιλιοστά σε σύγκριση με τα οχήματα με κίνηση στους πίσω τροχούς. Επιλέγοντας ένα Sprinter με μικτό βάρος έως 3.500 κιλά τα βασικά πλεονεκτήματα είναι ότι μπορεί κάποιος να το οδηγήσει με δίπλωμα β’ κατηγορίας, δεν φέρει περιοριστή ταχύτητας και το κυριότερο δεν έχει ταχογράφο. Το Sprinter της εταιρείας Rountos έχει μικτό βάρος 3.500 κιλά, απόβαρο 2.400 κιλά και ωφέλιμο 1.100 κιλά.

 

Mercedes-Benz Sprinter και Atego
Από δεξιά ο κ. Στέργιος Ρούντος, στη μέση ο σύμβουλος πωλήσεων της Mercedes-Benz Ελλάς Νικόλαος Παπαθανασίου και δίπλα του ο οδηγός του Atego Θοδωρής Μποζίκης.

Πλούσιος βασικός εξοπλισμός

Υψηλής ποιότητας είναι ο βασικός εξοπλισμός, κάνοντας την καθημερινότητα του οδηγού ευκολότερη και τα δρομολόγιά του πιο ασφαλή. Ο κινητήρας ενεργοποιείται με το πάτημα του κουμπιού Keyless Start, πατώντας ταυτόχρονα το πεντάλ του συμπλέκτη ή του φρένου, αρκεί να έχει ο οδηγός μαζί του το ηλεκτρονικό κλειδί. Σημαντική βοήθεια στον οδηγό σε περιοχές με έντονες ριπές ανέμου προσφέρει το σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων το οποίο διορθώνει την πορεία του οχήματος από ταχύτητα 80 χλμ./ώρα με την άμεση ενεργοποίηση του συστήματος E.S.P.

Εξίσου πλούσιος είναι ο εξοπλισμός στο εσωτερικό του Sprinter με τέσσερις ποτηροθήκες στο ταμπλό, αποθηκευτική θήκη στην πλευρά του συνοδηγού καθώς και θύρες usb για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών. Επιπλέον διατίθεται σύστημα πολυμέσων MBUX με οθόνη αφής 10,25 ιντσών για πλοήγηση και επικοινωνία. Ο χειρισμός της γίνεται μέσω της αφής ή μέσω των κουμπιών στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών.

Με το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται τον υπολογιστή οχήματος, του ηχοσυστήματος κα του τηλεφώνου χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. Προαιρετικά μπορεί να ενεργοποιεί και να απενεργοποιεί το cruise control

Atego: Το αστέρι των διανομών

Με τονάζ από 6,5 έως 16 τόνους και για κάθε μεταφορικό έργο το Atego καλύπτει όλες τις απαιτήσεις στις ελαφριές διανομές, προσφέροντας αξιοπιστία και ποιότητα ακόμη και στην πιο μικρή λεπτομέρεια. Το Atego κινείται με ευκολία μέσα στην πόλη, όντας ευέλικτο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο το ταξίδι μαζί του είναι άνετο και ήσυχο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.

 

atego

Κινητήρας –Κιβώτιο ταχυτήτων

Οι αποδοτικοί 4κύλινδροι και 6κύλινδροι σε σειρά κινητήρες προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα σε ιπποδύναμη, από 156 έως 299 ίππους και δύο κατηγορίες κυβισμού στα 5,1 και 7,7 λίτρα. Τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι η χαμηλή κατανάλωση, η υψηλή ροπή στρέψης σε χαμηλές στροφές και η άμεση απόκρισή τους. Το όχημα της παρουσίασης εξοπλίζεται με τον κινητήρα ΟΜ 934 των 5,1 λίτρων, με ιπποδύναμη 177 ίππους και ροπή 750 Nm.

Το αυτοματοποιημένο κιβώτιο οκτώ σχέσεων PowerShift 3 προσφέρει πάντα ακριβή επιλογή σχέσης και σύντομους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη μέγιστη οικονομία. Διατίθεται με δύο πρόγραμμα οδήγησης: το Economy το οποίο υποστηρίζει έναν ιδιαίτερα οικονομικό τρόπο οδήγησης και το Power που είναι κατάλληλο για δύσκολες ανηφορικές διαδρομές. Για οχήματα που κινούνται κυρίως στον ιστό της πόλης είναι ιδανικότερη η λειτουργία Economy όπου επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα.

Δυνατό σύστημα πέδησης

Το Atego εξοπλίζεται με δισκόφρενα στον εμπρόσθιο και πίσω άξονα καθώς και με ABS. Επίσης διαθέτει το σύστημα συνεχούς πέδησης τριών βαθμίδων High Performance Engine Brake, το οποίο ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα προσφέρει ισχύ πέδησης έως 280 kW.

Καμπίνες

Το Atego είναι διαθέσιμο σε τέσσερις διαφορετικούς τύπους καμπίνας σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των ελαφρών διανομών, με εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό, οδηγική άνεση, εργονομία και πολλές πρακτικές λύσεις. Η καμπίνα τύπου S διατίθεται στην Classic Space και την επιμηκυμένη Classic Space ενώ η καμπίνα τύπου L στην Classic Space και στη Big Space οι οποίες διαθέτουν κρεβάτια.

Το όχημα της παρουσίασης διαθέτει την S Classic Space με εξωτερικό πλάτος 2.295 χιλιοστά, εξωτερικό μήκος 1.650 χλστ., εσωτερικό πλάτος 2.000 χλστ. και εσωτερικό ύψος 1.510 χλστ.

«Είναι τα κορυφαία»

Ο Κωνσταντίνος Ρούντος ιδιοκτήτης της εταιρείας μεταξύ άλλων μας ανέφερε τα εξής σχετικά με τα Mercedes-Benz. «Όταν ήρθε η ώρα της αγοράς των οχημάτων βάλαμε τρία κριτήρια για την τελική επιλογή τους.

Το πρώτο αφορούσε την αξιοπιστία, κάτι που διαπιστώσαμε από τα προηγούμενα μοντέλα Mercedes-Benz που είχαμε ήδη και δεν μας παρουσίασαν προβλήματα. Προς το παρόν Sprinter και Atego αποδεικνύονται επίσης σκληροτράχηλα και ποιοτικά στην κατασκευή τους. Το δεύτερο κριτήριο ήταν η οικονομία στα καύσιμα καθώς και τα δύο οχήματα καθημερινά καταγράφουν εκατοντάδες χιλιόμετρα. Σε αυτό βασιστήκαμε στο λόγο των πωλητών της Mercedes-Benz οι οποίοι μας διαβεβαίωσαν ότι οι νέοι κινητήρες είναι οικονομικοί και αυτό που είδαμε στην πράξη είναι ότι οι καταναλώσεις κυμαίνονται στα λίτρα που μας είχαν πει. Θεωρώ ότι είναι αρκετά οικονομικά και τα δύο.

Τέλος, το τρίτο κριτήριο ήταν η συνεργασία μας με τους ανθρώπους της Mercedes-Benz. Έδειξαν καλά σημάδια γραφής από την πρώτη επικοινωνία που είχαμε μαζί τους και η εξυπηρέτησή τους παραμένει ακόμη και σήμερα άψογη.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, από τη στιγμή που η Mercedes-Benz πληροί όλα τα κριτήρια που θέσαμε από την αρχή, τόσο στη συμπεριφορά των ανθρώπων τους, όσο και στην ποιότητα των οχημάτων τους, θεωρώ ότι κάναμε την καλύτερη δυνατή επιλογή με την αγορά του Sprinter και του Atego».