Νομοθετικές ρυθμίσεις ιδιαίτερα κρίσιμες για τους αυτοκινητιστές και κυρίως για τους μεμονωμένους αυτοκινητιστές, διατάξεις προσαρμογής στις οδηγίες της ΕΕ που βάζουν τέλος στις μέχρι σήμερα αναβολές και αναστολές, συνυπάρχουν, ως έκπληξη, όλες μαζί σ΄ένα νομοθέτημα του υπ. Ανάπτυξης με τίτλο «μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών…» κ.λ.π.
Και λέμε έκπληξη γιατί ορισμένες από αυτές τις διατάξεις περιλαμβάνονταν στο νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών για τον «εκσυγχρονισμό των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών».
Καταιγισμός νομοθετικών ρυθμίσεων
Ας αφήσουμε όμως το τυπικό μέρος, γιατί τα κρίσιμα είναι τα ουσιαστικά, όπως η αντικατάσταση των φορτηγών με τα τελευταία μοντέλα euro 6-d μια διάταξη που έρχεται θα λέγαμε «ψυχρά», χωρίς να συνοδεύεται από κάποιας μορφής κίνητρα ή έστω μια παράγραφο για δυνατότητα επιδότησης.
Αυτή η απουσία κινήτρων, δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για τον αν θα επιτευχθεί ο σκοπός του νομοθέτη για μείωση των ρύπων κ.τ.λ. Είναι δυνατόν, οι μικρές οικογενειακές μεταφορικές και οι μεμονωμένοι αυτοκινητιστές που συνιστούν τη συντριπτική πλειονότητα του Κλάδου των οδικών Μεταφορών να προχωρήσουν στην αντικατάσταση των φορτηγών τους;
Θεωρούμε πως όχι. Θα μείνουν με το παλιό τους αυτοκίνητο με αυτό που έχουν. Το οποίο θα συνεχίσει να παλαιώνει και ρύπους να εκπέμπει. Αποτέλεσμα, αντίθετο του επιδιωκόμενου σκοπού, αν βέβαια πρόκειται για πραγματικό σκοπό.
Κάνουμε τον σαφή αυτόν υπαινιγμό, γιατί στο ίδιο αυτό νομοθέτημα σε άλλη διάταξη θα διαβάσετε, ότι στα μικρά νησιά επιτρέπεται η διενέργεια συγκοινωνίας με λεωφορεία ηλικίας μέχρι 27 χρόνων.
Καλή ανάγνωση στα θέματα που ακολουθούν και θα σας προβληματίσουν, αν και θα θέλαμε να έχουμε κάτι ευχάριστο, ειδικά σε αυτό το τεύχος με το οποίο περνάμε στο 36ο έτος του περιοδικού μας.