Η Mercedes-Benz Trucks βελτιώνει διαρκώς τα φορτηγά της, συνήθως χωρίς τυμπανοκρουσίες. Τα νέα Actros L με 13λιτρο κινητήρα για παράδειγμα, φέρουν τον ολοκαίνουργιο ΟΜ 471 τρίτης γενιάς, και το άρδην βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων PowerShift Advanced –κάτω από την καμπίνα, και το γνωστό σχήμα, κρύβεται δηλαδή ένα, ουσιαστικά καινούργιο όχημα.
Tο εκτεταμένο πλέον πρόγραμμα Top Torque για τον κινητήρα ΟΜ 471 τρίτης γενιάς, προσφέρει αυξημένη ροπή όταν υπάρχουν υψηλά φορτία, όπως λ.χ. στη διάρκεια προσπέρασης στην εθνική οδό. Είναι τώρα διαθέσιμο για πρώτη φορά και στις εκδόσεις ισχύος 450 και 480 hp, σε συνδυασμό με κιβώτιο ταχυτήτων G281, και δίνει 200 πολύ χρήσιμα έξτρα Nm ροπής στον στροφαλοφόρο άξονα (στο πρόγραμμα A Standard του κιβωτίου) σε όλες τις ταχύτητες από την 7η έως και την 12η, και πρόκειται για μία επιλογή του κατασκευαστή που είναι δεδομένο ότι, είχαν ζητήσει οι πελάτες. Το Actros 1845 που οδηγήσαμε είναι με διαφορά το πιο δυνατό σε αίσθηση όχημα αντίστοιχης ισχύος του κατασκευαστή που έχουμε δοκιμάσει ποτέ. Το πρόγραμμα Top Torque είναι εδώ έξτρα, ενώ στο 1848 αποτελεί στάνταρ εξοπλισμός.
Το PowerShift Advanced είναι η ονομασία μίας σειράς νέων λειτουργιών στο PowerShift 3, και στο οποίο όλες οι βελτιώσεις εστιάζουν στην ταχύτητα, την ποιότητα και την άνεση των αλλαγών ταχυτήτων, τόσο στην επιτάχυνση από στάση, όσο και στο πάτημα του γκαζιού στη διάρκεια του δρομολογίου. Οι αλλαγές είναι πλέον πολύ πιο ομαλές -έχουν γίνει επεμβάσεις στα ηλεκτρονικά που ελέγχουν τη λειτουργία του συμπλέκτημε τα ανεβάσματα να είναι έτσι κι αλλιώς σχεδόν ανεπαίσθητα, και τα κατεβάσματα πάντα στο σωστό τάιμινγκ και αστραπιαία σε ταχύτητα. Η Mercedes αναφέρει ότι, η διακοπή στην παροχή ροπής μεταξύ μιας αλλαγής σχέσεων διαρκεί τώρα ένα πολύ εντυπωσιακό 40% λιγότερο, αλλά αυτό που θα καταλάβουν άμεσα όσοι δουλεύουν με Actros, είναι το γεγονός ότι, δεν υπάρχουν πια «κομπιάσματα» ή καθυστερήσεις στις αλλαγές των σχέσεων στο μανουβράρισμα, ή στην κίνηση σε μια ροτόντα/κυκλικό κόμβο.
Οδηγήσαμε τα δύο οχήματα μετρώντας μέση ωριαία ταχύτητα, κατανάλωση και γενικά επιδόσεις, στον αυτοκινητόδρομο, κάνοντας γύρους των περίπου 100 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας σε κάθε γύρο ένα από τα προγράμματα του αυτόματου κιβωτίου: Standard, Economy, και Economy+. Με αυτό τον τρόπο, γίνεται ξεκάθαρο τι κερδίζεις σε χρόνο ή κατανάλωση, ανάλογα με το στιλ οδήγησης. Επίσης, μετρήσαμε τoν ωφέλιμο
όγκο στις καμπίνες, και καταγράψαμε τι προσφέρεται ως βασικός ή προαιρετικός εξοπλισμός και αξεσουάρ.
Τέλος, πολλά από τα εργοστασιακά αξεσουάρ οπτικής βελτίωσης και των δύο Mercedes εμφανίζονται για πρώτη φορά στη δοκιμή του T&T, η οποία θα παρουσιαστεί σε πλήρη ανάλυση και με όλες τις μετρήσεις σε ένα από τα επόμενα τεύχη.