Τροχοί & TIR

Χωρίς μείωση του ωφέλιμου η αναθεώρηση των βαρών και διαστάσεων

Η ACEA περιγράφει διάφορες βελτιώσεις που θα επιτρέψουν και θα υποστηρίξουν τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV) στον τομέα βαρέων επαγγελματικών.
Τρίτη 06/02/2024 - 11:44
Κοινοποίηση στα Social Media
 Φωτό: Daimler Truck

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποστηρίζει σθεναρά την αναθεώρηση της Οδηγίας για τα βάρη και τις διαστάσεις αγοράς, θεωρώντας ότι είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της υιοθέτησης φορτηγών και λεωφορείων με ηλεκτρική μπαταρία και υδρογόνο. 

Σε αυτό το έγγραφο θέσης, η ACEA περιγράφει διάφορες βελτιώσεις που θα επιτρέψουν και θα υποστηρίξουν τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV) στον τομέα βαρέων επαγγελματικών, οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων: 

- Εξασφάλιση ότι το πρόσθετο όριο βάρους μπορεί να κατανεμηθεί πλήρως σε μηχανοκίνητα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Μόνο εάν το επιπλέον βάρος καταστεί πλήρως διαθέσιμο για μηχανοκίνητα οχήματα, θα είναι δυνατό να φιλοξενούνται κινητήρες μηδενικών εκπομπών σε ένα ευρύ φάσμα τμημάτων οχημάτων, χωρίς να θυσιάζεται το ωφέλιμο φορτίο και συνεπώς να μειώνεται η ανταγωνιστικότητά τους. 

- Το πρόσθετο όριο βάρους θα είναι πλήρως διαθέσιμο μόνο εάν το βάρος άξονα του κινητήριου άξονα αυξηθεί κατά έναν τόνο ταυτόχρονα. Η πρόταση να αυξηθεί σε 12,5 τόνους (από 11,5 τόνους) αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση, χωρίς την οποία δεν θα είναι δυνατή η πλήρης χρήση του επιπρόσθετου επιτρεπόμενου βάρους. Παρά το μέτρια υψηλότερο βάρος κινητήριου άξονα, ο συνολικός αντίκτυπος στη φθορά του δρόμου θα είναι ακόμη χαμηλότερος λόγω των προσαρμογών κατανομής του βάρους στο εσωτερικό του οχήματος. 

- Το πρόσθετο μήκος (+0,9 μέτρα) που χορηγείται στα φορτηγά μηδενικών ρύπων πρέπει να διατηρηθεί, καθώς είναι απαραίτητο για την τοποθέτηση της ηλεκτρικής γραμμής κίνησης χωρίς να μειωθεί ο όγκος της καμπίνας ή του τρέιλερ. 

- Ταυτόχρονη τροποποίηση των διατάξεων για την έγκριση τύπου οχήματος για να διασφαλιστεί ότι η οδηγία παρέχει ουσιαστικά κίνητρα για τη λειτουργία οχημάτων με νέες παραμέτρους σχεδιασμού. 

- Διατήρηση της πρότασης για επέκταση και απλοποίηση της χρήσης μακρύτερων και βαρύτερων οχημάτων και συνδυασμών όπως το Ευρωπαϊκό Αρθρωτό Σύστημα (EMS) για συρμούς 25,25 μέτρων.

PreviousNext