Τροχοί & TIR

Ο εξολοθρευτής: Volvo FH16 Aero 780. To oδηγήσαμε στη Θεσσαλονίκη

Η Volvo Trucks σε στενή συνεργασία με τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη, επέλεξε τη Θεσσαλονίκη για την παγκόσμια πρώτη οδηγική παρουσίαση της νέας γκάμας βαρέων οχημάτων της.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 08/04/2024 - 11:56
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Volvo
φωτό: Volvo

Σε μία ιδιαίτερα τιμητική για τη χώρα μας διοργάνωση, η Volvo Trucks σε στενή συνεργασία με τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη, επέλεξε τη Θεσσαλονίκη για την παγκόσμια πρώτη οδηγική παρουσίαση της νέας γκάμας βαρέων οχημάτων της. 

Δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου από δεκάδες χώρες, θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν 12 οχήματα σε μία μοναδικά επιλεγμένη από τη Volvo και τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη κυκλική διαδρομή, από το Καλοχώρι προς την Ασπροβάλτα και τη Νέα Πέραμο. 

Στο πρώτο γκρουπ, με δημοσιογράφους από Ελλάδα και Ολλανδία, οδηγήσαμε διάφορες διαμορφώσεις των νέων FH Aero, FH Εlectric, FM, και φυσικά το θηριώδες FH16 Aero 780 με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα D17 των 780 hp και τα 3800 Nm μέγιστη ροπή. Μέχρι τη δημοσίευση των αναλυτικών εντυπώσεών μας για τις αλλαγές σε γραμμή μετάδοσης κίνησης και τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας στο επόμενο τεύχος, η πρώτη εικόνα που έχουμε από τα νέα Aero είναι η εξής: 

Οι αλλαγές στον σχεδιασμό, όσο τολμηρές και αναπάντεχες κι αν είναι, τελικά δημιουργούν ένα πολύ όμορφο, σφηνοειδές σχήμα, που, με την απίθανη γαλάζια βαφή και κάτω από το ελληνικό φως δείχνει σαν να είναι έτοιμο να εκτοξευθεί και να καταπιεί χιλιόμετρα στην εθνικό οδό. 

Όπως αναφέραμε και την ημέρα της αποκάλυψης της νέας γκάμας, αυτό που έχει αλλάξει και φαίνεται άμεσα, είναι το εμπρός τμήμα του φορτηγού: ιδιαίτερα στο κάτω μέρος, έχει επιμηκυνθεί κατά 24 ολόκληρα εκατοστά, κάτι που πλέον, μετά τον νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό (για μάζες και διαστάσεις φορτηγών) επιτρέπεται, με αποτέλεσμα να έχει βελτιωθεί άρδην η αεροδυναμική συμπεριφορά του οχήματος. 

φωτό: Volvo
φωτό: Volvo

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, πέρα από τη μειωμένη κατανάλωση (γύρω στο 5%), με το νέο σχήμα πριμοδοτείται και η κατευθυντικότητα και η «ευθυβολία» του Volvo στον αυτοκινητόδρομο όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι. Ένα πρόσθετο όφελος αφορά στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, όπου χάρη στις μειωμένες αντιστάσεις κύλισης, στη διάρκεια του ρολαρίσματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ανάκτηση ενέργειας. Για τους πελάτες της φίρμας, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο πάντως είναι η τοποθέτηση του λογοτύπου του κατασκευαστή, του περίφημου Iron Mark πολύ χαμηλά πλέον, ανάμεσα στα φώτα –ειδικά το ανφάς των Volvo Aero είναι φοβερό.

FH16 780: Εξολοθρευτής

Οι Σουηδοί έχουν επανειλημμένα αποδείξει ότι, χαρακτηρίζονται από μία, καλώς εννοούμενη τρέλα: Γιατί πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις το γεγονός πως πουλάνε ταυτόχρονα το αμιγώς ηλεκτρικό –και εξαιρετικό στην οδήγηση όπως διαπιστώσαμε- FH Electric και την ίδια στιγμή μεγαλώνουν τη χωρητικότητα του κινητήρα των FH16 και η ναυαρχίδα FH16 παρότι κρατάει τον αριθμό «16», φέρει πλέον νέο 17λιτρο (17,3 για την ακρίβεια) κινητήρα, τον D17 με 600,700 και 780 hp –ροπή 3.000, 3.400 και 3.800 Nm αντίστοιχα. Ναι, ξαναπήραν τα σκήπτρα του δυνατότερου φορτηγού παραγωγής από τους… άσπονδους, ομοεθνείς γείτονες, αλλά, πέρα από τα νούμερα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, σημασία έχει πώς αποδίδει το νέο Volvo στο δρομολόγιο. 

Με 36 τόνους μικτό και τις τυπικές κλίσεις του 4 με 5% στη διαδρομή προς Καβάλα, το νέο FH16 780 πιθανότατα θα γράψει μέση ωριαία ταχύτητα 85 χλμ./ώρα, όσο δηλαδή είχαμε επιλέξει στον αυτόματο πιλότο, και χωρίς να χρειαστεί να κατεβάσει κάτω από 11η σχέση σε καμία ανωφέρεια. 

φωτό: Volvo
φωτό: Volvo

Η γραμμή μετάδοσης κίνησης συνολικά είναι καθηλωτική: το πόσο γραμμικός είναι ο D17 και το εξωφρενικό «τράβηγμα» σε κάθε πάτημα του γκαζιού από τις περίπου 950 με 1.400 σ.α.λ. είναι εμπειρίες που δύσκολα περιγράφονται. 

Το αναβαθμισμένο προγνωστικό I-See+ έμοιαζε να ξέρει την τοπογραφία της περιοχής καλύτερα κι από τους ντόπιους, το Pilot Assistείχε γενικά φιλικές προς τον οδηγό ρυθμίσεις (ναι, απενεργοποιείται), ενώ το σύστημα αντικατάστασης καθρεπτών της Volvo είναι, πιθανότατα, αυτό με το καλύτερο κοντράστ της αγοράς. 

Αναλυτικές εντυπώσεις και πλούσιο φωτογραφικό υλικό, στο επόμενο τεύχος του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR. 

Γνωρίστε το από κοντά στη Θεσσαλονίκη  

OPEN DAY: 

Εγκαταστάσεις Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, 

5ο χλμ. Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Κατερίνης, 27-28 Απριλίου 2024. 

Να είστε όλοι εκεί!

PreviousNext