Μεταξύ των μικρών εμφανισιακών αλλαγών περιλαμβάνονται ανασχεδιασμένη μάσκα για όλες τις εκδόσεις Club και Double Cab και φαρδύτερα φρύδια τροχών για τις εκδόσεις Cub Cab και Double Cab Intense Plus. Στην καμπίνα, νέα είναι η μαύρη απόχρωση του διακόσμου, καθώς καταργήθηκε η διχρωμία στο ταμπλό ενώ, σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης ASTC (Active Stability Traction Control) είναι πλέον βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων. Σε επίπεδο εκδόσεων τέλος, προστίθεται στη γκάμα η κορυφαία Double Cab 4WD Instyle.
Νέες εκδόσεις, αναβαθμισμένος διάκοσμος
Το νέο L200 συνεχίζει να διατίθεται σε εκδόσεις με μονή, μιάμιση και διπλή καμπίνα (Single Cab, Club Cab και Double Cab, αντίστοιχα) σε διάφορα επίπεδα εξοπλισμού. Οι επιλογές σε κινητήρα είναι δύο –136 και 178 hp, μέγιστη ροπή 314 και 400 Nm αντίστοιχα– του 2,5λιτρου DI-D της Mitsubishi με τούρμπο, ιντερκούλερ και σύστημα ψεκασμού common rail.
Εξετάζοντας τις αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο, μικρές σχετικά είναι οι διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της καμπίνας, οι οποίες γίνονται άμεσα αντιληπτές μόνο από τους ιδιοκτήτες μοντέλων L200 πριν το facelift. Ο διάκοσμος μπορεί να μη χαρακτηρίζεται από την πολυτέλεια κάποιων πρόσφατων ανταγωνιστών αλλά, η διαμονή στο σαλόνι είναι ευχάριστη, ο ωφέλιμος «αέρας» υπεραρκετός και θα μπορούσαμε να πούμε ότι το L200 παραμένει ένα από τα πλέον ευρύχωρα διπλοκάμπινα.
Ως προς τα επίπεδα εξοπλισμού άνεσης δεν καταγράψαμε κάποια έλλειψη ενώ στοιχεία όπως αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων, 12βολτες παροχές, υπολογιστής ταξιδιού και cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι είναι βασικός εξοπλισμός της έκδοσης Intense Plus της δοκιμής μας.
Παθητική - ενεργητική ασφάλεια
Το L200 διαθέτει ως τμήμα του βασικού εξοπλισμού αερόσακους οδηγού και συνοδηγού και βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων ISO-FIX ενώ, το εμπρός άκρο του καπό είναι σχεδιασμένο για αυξημένη προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει και νέα σχεδιαστική δομή καθισμάτων (καλύτερη προστασία από οπίσθια σύγκρουση, τράνταγμα και μετωπική σύγκρουση). Από εκεί και πέρα, η σχεδίαση του πίσω τμήματος της οροφής, στη συνένωση του πίσω παρμπρίζ είναι ειδικά σχεδιασμένη για την αποφυγή τραυματισμών.
Στάνταρ είναι και η λειτουργία ασφαλείας (προστασίας από παγίδευση) για όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα, την ηλεκτρική ηλιοροφή και το πίσω ανοιγόμενο ηλεκτρικό παρμπρίζ. Επιπλέον στοιχεία που αυξάνουν το επίπεδο της παθητικής ασφάλειας είναι οι δοκοί προστασίας από πλευρική σύγκρουση στις πόρτες, καθώς και η δομή πεντάλ που υποχωρεί για τον περιορισμό του τραυματισμού των κάτω άκρων του οδηγού τη στιγμή της σύγκρουσης. Συνεχίζοντας με ό,τι αφορά στην παθητική ασφάλεια, η κολόνα του τιμονιού υποχωρεί σε δύο στάδια και το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι τοποθετημένο εμπρός από τον πίσω άξονα και το πλαίσιο είναι τετραγωνικής διατομής με εμπρός στοιχεία παραμόρφωσης για καλύτερη απόσβεση της ενέργειας κρούσης.
Η Mitsubishi προχώρησε επίσης σε σειρά βελτιώσεων σε μηχανικά μέρη του οχήματος που αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής του συμπεριφοράς. Σύμφωνα με την εταιρεία υπάρχουν αλλαγές στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα. Η εμπρός ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και ελατήρια, παρέχει καλύτερη απόσβεση, μειωμένες ανάγκες συντήρησης και είναι ελαφρύτερη κατά 12 κιλά.
Στο πίσω τμήμα, ο άξονας είναι τοποθετημένος κάτω από τα φύλλα σούστας για καλύτερη άνεση, διατήρηση μιας αυξημένης απόστασης από το έδαφος σε ανώμαλα εδάφη, μειωμένο θόρυβο και καλή οδική συμπεριφορά ακόμη και χωρίς φορτίο στην καρότσα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι κρεμαγιέρα με επίσης αυξημένη ακαμψία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, χαμηλότερο επίπεδο κραδασμών και ελαφρύτερο κατά 13 κιλά.
Βελτιωμένη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο
Είχαμε στη διάθεσή μας για πολυήμερη δοκιμή στην Ελλάδα την έκδοση Double Cab Intense Plus με τον κινητήρα των 178 hp. Από τη θέση του οδηγού η ορατότητα είναι ικανοποιητική και η εργονομία φροντισμένη, αν και θα θέλαμε το τιμόνι να ρυθμίζεται σε δύο έννοιες –παραμένει ρυθμιζόμενο μόνο καθ’ ύψος. Τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα θα μπορούσαν επίσης να είναι από πιο ποιοτικά πλαστικά, πλην όμως, το γνωστό πλεονέκτημα του L200, η εξαιρετική συναρμογή, παραμένει και όπως διαπιστώσαμε τίποτα δεν τρίζει ακόμη και σε ακραία κακομεταχείριση του οχήματος εκτός δρόμου.
Το ανανεωμένο L200 κινείται με ασφάλεια σε ασφάλτινες διαδρομές. Ο κινητήρας των 178 hp κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα, αλλά ο οδηγός αποζημιώνεται από την περίσσια ροπή και ισχύ. Το πεντάρι σαζμάν διαθέτει τη σωστή κλιμάκωση κάνοντας τα προσπεράσματα απλή υπόθεση.
Σημείο προσοχής σχετικά με τον κινητήρα είναι ότι, παραμένει ένας από αυτούς με την υψηλότερη ροπή (400 Nm) στην κατηγορία. Θεωρούμε επίσης ότι, δύσκολα θα αναζητήσει κάποιος μία έκτη σχέση στο κιβώτιο καθώς, κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο δεν «ανεβαίνει» σε πολύ υψηλό αριθμό στροφών.
Το ταξίδι είναι άνετο και τα χιλιόμετρα μαζεύονται εύκολα καθώς, ούτε ο κινητήρας ενοχλεί ηχητικά στο ταξίδι, ούτε σοβαροί αεροδυναμικοί θόρυβοι εισέρχονται στην καμπίνα. Στην πόλη, ίσως για κάποιους το τιμόνι να είναι βαρύ και το παρκάρισμα όχι τόσο εύκολο, αλλά θεωρούμε ότι, αυτά δεν είναι στοιχεία που απασχολούν τους επαγγελματίες που εξετάζουν την αγορά ενός οχήματος της κατηγορίας. Ως προς τη μέση κατανάλωση, στο τέλος της δοκιμής ανήλθε στα 9,4 λίτ./100 χλμ. Εκτός δρόμου είναι γύρω στα 12 λίτρα ενώ, με λίγη προσοχή, πέφτει εύκολα κάτω από τα 9 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο. Σύστημα ελέγχου ευστάθειας, πρόσφυσης, ABS με EBD συμβάλλουν στο να αισθάνεται άνετα ο οδηγός όταν κινείται σε σβέλτους ρυθμούς.
Εκτός δρόμου κίνηση
Το L200, και στην τελευταία του εκδοχή, παραμένει ένα από τα μόλις δύο οχήματα της κατηγορίας που διαθέτει σύστημα full time 4WD ή Super Select όπως το ονομάζει η Mitsubishi. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, για σημαντική μερίδα επαγγελματιών, αυτή η δυνατότητα είναι από τα κύρια κριτήρια επιλογής. Ενώ δηλαδή, τα pick up έχουν συνήθως τρεις επιλογές –πίσω κίνηση, τετρακίνηση και «κοντό»- το Mitsubishi διαθέτει μία επιπλέον επιλογή που, συνήθως είναι προνόμιο μεγάλων και ακριβών επιβατικών SUV όπως το Pajero.
Συγκεκριμένα, στη θέση «4H Full Time» του επιλογέα ταχυτήτων, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς άσχετα από την ταχύτητα κίνησης του οχήματος καθώς και το είδος της επιφάνειας του δρόμου. Σε αυτή τη θέση, η κατανομή της ισχύος στους άξονες και τους τροχούς γίνεται μέσω του κεντρικού διαφορικού συνεκτικής σύζευξης. Αυτή η δυνατότητα, ειδικά όταν δεν υπάρχει φορτίο στην καρότσα, αυξάνει σημαντικά τα περιθώρια πρόσφυσης και το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας.
Στη διάρκεια της δοκιμής κινηθήκαμε σε σαθρά, λασπώδη εδάφη και σε ψιλή άμμο. Το L200 βρίσκεται στο στοιχείο του σε αυτές τις συνθήκες και περνάει από παντού με χαρακτηριστική άνεση. Με ελαστικά μικτής χρήσης, ουσιαστικά όμως με ασφάλτινο προσανατολισμό, το Mitsubishi είναι πρακτικά ασταμάτητο, και θα πρέπει να σημειώσουμε και τη δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού (RDL) που προσφέρει ο κατασκευαστής.
Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι ικανοποιητικές και σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης, το L200 είναι ένα δυνατό εκτός δρόμου όχημα. Στην περιοχή όπου συνήθως δοκιμάζουμε τα 4x4 οχήματα, το L200 πέρασε αρκετά εμπόδια χωρίς να προβληματίσει. Τα όρια του αυτοκινήτου εκτός δρόμου είναι πολύ ψηλά και μόνο οδηγοί με μεγάλη εμπειρία σε off road συνθήκες μπορούν να τα προσεγγίσουν. Η καρότσα χωράει άνετα μία ευρωπαλέτα και τα πλαϊνά της τοιχώματα διαθέτουν αρκετό ύψος για τη μεταφορική χρήση στην οποία απευθύνεται το όχημα. Η ικανότητα ρυμούλκησης αγγίζει τα 2.700 κιλά για τρέιλερ με φρένα.
Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι, το διπλοκάμπινο 4WD της Mitsubishi, ως προς το κόστος κτήσης αποτελεί ενδιαφέρουσα πρόταση στην ελληνική αγορά. Κι αυτό γιατί συνδυάζει σημαντικά στοιχεία εκμετάλλευσης με ελκυστική σχέση τιμής αξίας. Εκκινώντας από 23.505 ευρώ (λιανική τιμή με προωθητική ενέργεια και απόσυρση για τη διπλοκάμπινη έκδοση Invite) παραμένει το φθηνότερο 4WD διπλοκάμπινο της αγοράς. Η μεγάλης διάρκειας εγγύηση της ελληνικής αντιπροσωπείας καθώς, και η συνολική αξιοπιστία της φίρμας στα pick up συμπληρώνουν το «πακέτο».