Τροχοί & TIR

Peugeot 208 PRO: Άνεση & Οικονομία στις Αστικές Διανομές

Είχαμε στη διάθεσή μας για πολυήμερη δοκιμή, μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των μίνι vanette. Το Peugeot 208 Pro με τον ντίζελ κινητήρα των 1,4 λίτρων διαθέτει διαμόρφωση π
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 01/05/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Είχαμε στη διάθεσή μας για πολυήμερη δοκιμή, μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των μίνι vanette. Το Peugeot 208 Pro με τον ντίζελ κινητήρα των 1,4 λίτρων διαθέτει διαμόρφωση που το καθιστά ξεχωριστό, καθώς είναι το μοναδικό van της κατηγορίας με πίσω πόρτες. Στοιχεία που το καθιστούν ελκυστικό για πολλές επαγγελματικές ομάδες, είναι επίσης το γενναιόδωρο επίπεδο βασικού εξοπλισμού, ο εκλεπτυσμένος διάκοσμος της καμπίνας, και όπως αναλύουμε σε επόμενες παραγράφους, η μοναδική άνεση οδήγησης.

«Προχωρημένος» σχεδιασμός, άνεση και εργονομία καμπίνας

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα φροντισμένος. Η έμφαση στη λεπτομέρεια είναι ασυνήθιστη για την κατηγορία: τολμηρές καμπύλες και ακμές διατρέχουν το αμάξωμα, όμορφα φιλετάκια χρωμίου με το λογότυπο του κατασκευαστή βρίσκονται πάνω από τη μάσκα και στο πίσω τμήμα, και γενικά, όσο παρατηρείς το αμάξωμα τόσο ανακαλύπτεις τη φροντίδα που έχει δεχθεί. Αυτό πάντως που κολακεύει το μικρό γαλλικό μοντέλο, είναι το γεγονός ότι, δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της σειράς 208, παραμένει το πιο «φρέσκο» ίσως σχέδιο στην κατηγορία.

Στο εσωτερικό της καμπίνας όπου, και θα περάσει το μεγαλύτερο τμήμα της ημέρας του ένας επαγγελματίας, προσλαμβάνουσα ποιότητα, διάκοσμος και φινίρισμα δεν επιδέχονται ουσιαστικής κριτικής. Τα προσεκτικά επιλεγμένα υλικά –χρώμιο, μαύρη λάκα και ποιοτικά πλαστικά συνθέτουν μία πολυτελή ατμόσφαιρα που δύσκολα θα αφήσει κάποιον παραπονεμένο. Έξυπνη είναι και η επιλογή της ταπετσαρίας των καθισμάτων που δείχνει φαντεζί και ανθεκτική ταυτόχρονα. Η 7ιντση οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων είναι επίσης μοναδική για τα δεδομένα της κατηγορίας: πρόκειται για ένα πληρέστατο σύστημα πολυμέσων SMEG trituner με 6 ηχεία, θύρα USB, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι το οποίο διαθέτει όλες τις πηγές ψυχαγωγίας, πλην της δυνατότητας αναπαραγωγής CD.

Το τιμόνι ρυθμίζεται σε δύο έννοιες και η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Η πιο ρηξικέλευθη επιλογή των Γάλλων σχεδιαστών είναι σίγουρα η τοποθέτηση του πίνακα οργάνων πάνω στο ταμπλό. Όποιος δεν έχει οδηγήσει το 208, με έκπληξη θα διαπιστώσει ότι, δεν κοιτάς τις ενδείξεις στα όργανα μέσα από τη στεφάνη του τιμονιού, αλλά πάνω από αυτή. Διαπιστώσαμε ότι, πέρα από το «θεαματικό» αυτής της σχεδίασης, αποσπούσαμε το βλέμμα μας από το δρόμο για μικρότερο χρονικό διάστημα για να κοιτάξουμε π.χ. το ταχύμετρο σε σχέση με μία πιο παραδοσιακή τοποθέτηση του πίνακα οργάνων. Το τιμόνι είναι χαρακτηριστικά μικρό σε διάμετρο με σωστό πάχος στεφάνης και θεωρούμε πως θα αρέσει σε πολλούς οδηγούς. Συνολικά, η σχεδίαση είναι πρωτοποριακή και φανερώνει την αυτοπεποίθηση του κατασκευαστή. Πρέπει επίσης να τονιστεί η ύπαρξη διζωνικού αυτόματου κλιματισμού, που αποτελεί άλλο ένα ασυνήθιστο στοιχείο εξοπλισμού άνεσης για τα κάπως «σπαρτιάτικα» δεδομένα της κατηγορίας. Αισθητήρες φωτός και βροχής, φώτα με λειτουργία «Follow Me Home» συμπληρώνουν τη λίστα, συνθέτοντας το πιο γενναιόδωρο van της κατηγορίας.

Δυναμικά χαρακτηριστικά

Καλύψαμε γύρω στα 800 χιλιόμετρα με το μικρό Peugeot. Το κύριο χαρακτηριστικό του οχήματος είναι η παρεχόμενη άνεση. Το σετάρισμα της ανάρτησης είναι ιδανικό για πολύωρη οδήγηση και το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι η ουδετερότητα. Με λίγα λόγια, είναι τόσο καλοστημένο που δεν προβληματίζει ποτέ. Το σασί διαθέτει «ώριμη», απροβλημάτιστη συμπεριφορά, που ο επαγγελματίας θα εκτιμήσει. Υπό πίεση μόνο στο όριο είναι υποστροφικό αλλά αυτές είναι έννοιες που δεν απασχολούν τους πελάτες της κατηγορίας.

Η ποιότητα κύλισης είναι σε κορυφαίο επίπεδο. Η κατευθυντικότητα ικανοποιεί και χωρίς να ζορίζεται ο πετρελαιοκινητήρας μπορείς να κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο όλη μέρα στο νόμιμο όριο των 130 χλμ./ώρα με χαρακτηριστική άνεση. Ο κινητήρας ακούγεται κυρίως στα φανάρια, στο ρελαντί. Στον αυτοκινητόδρομο η ηχομόνωση παραπέμπει σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας, κάτι που πέρα από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, θεωρούμε ότι, οφείλεται και στον πολύ καλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,29). Αν τα 68 hp του τουρμποντίζελ 1,4 HDi φαίνονται στα «χαρτιά» λίγα, η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και τα 160 Nm ροπής κάνουν το 208 Pro σβέλτο και εύχρηστο.

Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει έλλειμμα ισχύος ή «τραβήγματος». Αν ο οδηγός φροντίζει να κρατά τον κινητήρα στο εύρος στροφών όπου αποδίδεται η μέγιστη τιμή της ροπής, το Peugeot είναι έως και ευχάριστο. Πολύ δυνατά και αποτελεσματικά αποδείχθηκαν τα φρένα. Στις σημειώσεις μας έχουμε καταγράψει την απόσβεση της ανάρτησης που θα την χαρακτηρίζαμε «ακριβή» με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, το 208 Pro είναι πολύ άνετο με δύσκολες ανωμαλίες να απορροφούνται με χαρακτηριστική ευκολία. Ακόμη και σε χαντάκια, το «γκαπ» της ανάρτησης έχει μία «ακριβή» αίσθηση που τονίζει την ποιότητα συναρμογής του οχήματος. Όλα αυτά αποκτούν μεγαλύτερη αξία αν λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι, το αυτοκίνητο είναι σημαντικά πιο ελαφρύ από τον προκάτοχο, καθώς αφαιρέθηκαν γύρω στα 170 κιλά. Το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας είναι τμήμα του βασικού εξοπλισμού, όπως και τα ASR, ABS με EBD, DSC και EBA. Ως προς την παθητική ασφάλεια, οι 6 αερόσακοι -δύο μετωπικοί, δύο πλευρικοί εμπρός και δύο οροφής τύπου κουρτίνας είναι στοιχείο που δύσκολα συναντάς στην κατηγορία.

Άνεση εργασίας – στοιχεία εκμετάλλευσης – κόστη

Είναι δύσκολο να αξιολογήσεις το γαλλικό ελαφρύ επαγγελματικό ως προς την εκμετάλλευση χωρίς να αναφέρεσαι συχνά (και) στο εντυπωσιακό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού. Ευπρόσδεκτα στοιχεία για τον επαγγελματία λοιπόν, είναι η 12βολτη πρίζα, τα αλεξήλια με θήκη συγκράτησης εγγράφων, το φωτιζόμενο και ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού και πολλά ακόμη. Το Peugeot διαθέτει το υψηλότερο επίπεδο βασικό εξοπλισμού που έχουμε συναντήσει σε δοκιμή, και στοιχεία όπως ο αυτόματος πιλότος με περιοριστή ταχύτητας κάνουν την εργασία ακόμη πιο εύκολη. Το κύριο σημείο προσοχής πάντως είναι η τολμηρή απόφαση των σχεδιαστών της Peugeot να προχωρήσουν στη διάθεση ενός πεντάθυρου μίνι vanette, με ακάλυπτα πίσω τζάμια.

Ο κανόνας στην κατηγορία είναι ότι, οι μικρές αυτές «κλούβες» που βασίζονται σε αυτοκίνητα της κατηγορίας σούπερμινι (segment B) είναι διασκευές πάνω σε τρίθυρα επιβατικά, κι όχι με 5 πόρτες. Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή: μεγάλη ευκολία στο μανουβράρισμα και στο παρκάρισμα, αφού δεν υπάρχουν βαμμένα πάνελ, και πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης και από το πλάι. Ουσιαστικά, η Peugeot «προίκισε» το επαγγελματικό της με την ευκολία φόρτωσης που διαθέτουν van μεγαλύτερων κατηγοριών με συρόμενες πλαϊνές πόρτες.

Το μόνο συμβατικό χαρακτηριστικό του χώρου φόρτωσης είναι η αντικατάσταση των πίσω καθισμάτων από ένα επίπεδο, επενδυμένο δάπεδο καθώς και η ύπαρξη διαχωριστικού πάνελ. Μία εύλογη απορία που θα έχει ο επαγγελματίας είναι πώς προστατεύεται το φορτίο από αδιάκριτα βλέμματα και πιθανές κακόβουλες ενέργειες. Η Peugeot έχει τοποθετήσει ένα πτυσσόμενο κάλυμμα –ουσιαστικά μία πολύ μεγάλη εταζέρα– που καλύπτει, έστω και μερικώς, τα εμπορεύματα. Συγκεκριμένα, το πίσω τμήμα ανασηκώνεται όπως στα συμβατικά επιβατικά, και το υπόλοιπο είναι αναδιπλούμενο. Στο ύψος που είναι τοποθετημένο αυτό το κάλυμμα, μπορεί να «κρύψει» έως και 660 λίτρα φορτίου.

Εξετάζοντας τα στοιχεία εκμετάλλευσης, τίποτα δεν δείχνει πως αυτά επηρεάζονται ούτε κατ’ ελάχιστο από την ύπαρξη των πίσω θυρών. Το μέγιστο ωφέλιμο να βρίσκεται περίπου στον μέσο όρο της κατηγορίας στα 442 κιλά (με οδηγό), ο ωφέλιμος όγκος ανέρχεται στα 1,062 κυβικά μέτρα και το μήκος δαπέδου της «κλούβας» είναι 1.355 χιλιοστά -νούμερα τουλάχιστον επαρκή για το μεταφορικό έργο που θα χρησιμοποιηθεί το αυτοκίνητο. Διόλου άσχημα λοιπόν, για vanette μικρότερο των 4 μέτρων (3.965 χιλ.). Στη διάρκεια της δοκιμής, με δύο άτομα και φορτίο σχεδόν στο όριο του μέγιστου επιτρεπτού, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,5 λίτ/100 χλμ.

Η τυποποιημένη μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,8 λίτ/100 χλμ., σε ρεαλιστικές συνθήκες πάντως, αν ο οδηγός το επιδιώξει, εύκολα θα δει τιμές που αρχίζουν από «4». Οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από 100γρ. Συνολικά, τα στοιχεία εκμετάλλευσης, το εύρος των στοιχείων άνεσης του βασικού εξοπλισμού και η υψηλή αποδοτικότητα του 208 Pro συνθέτουν μία πρόταση αγοράς μοναδική στην αγορά. Ακόμη κι αν το Peugeot δεν διέθετε τόσο ραφιναρισμένη οδική συμπεριφορά, ή κορυφαία ποιότητα συναρμογής, τα στοιχεία εξοπλισμού από μόνα τους θα αρκούσαν για να το σκεφτούν σοβαρά πολλοί επαγγελματίες.

Διαβάστε επίσης

Το Mercedes-Benz GenH2 Truck στους δρόμους του Βερολίνου έχοντας καλύψει μια απόσταση 1.047 χιλιομέτρων.

Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής

Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

ford

Το Ranger Wildtrak διαθέτει πακέτο off-road, το οποίο περιλαμβάνει πίσω διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος για μεγαλύτερη πρόσφυση και ποδιές στο κάτω μέρος για εξαρτήματα που είναι ευαίσθητα κατά το πέρασμα από ανώμαλες επιφάνειες.

fuso

PreviousNext