Τροχοί & TIR

Διανομή Φρούτων με VW Load Up!

Απευθύνεται σε μια μεγάλη γκάμα επαγγελματιών, όπως υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, πωλητές εταιρειών, ανθοπωλεία, ταχυμεταφορές. Με μήκος μέχρι 3.54 μέτρα είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία με βάρος έως
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 01/03/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Απευθύνεται σε μια μεγάλη γκάμα επαγγελματιών, όπως υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, πωλητές εταιρειών, ανθοπωλεία, ταχυμεταφορές. Με μήκος μέχρι 3.54 μέτρα είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία με βάρος έως 363 κιλά και όγκο έως 990 λίτρα. Φορτώνουμε το μικρό όχημα της γερμανικής εταιρείας με φρούτα, και κάνουμε διανομές στο κέντρο της Λάρισας εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία του οχήματος, τους χώρους φόρτωσης, καθώς και στη χαμηλή του κατανάλωση. Παράλληλα, μας δίνεται η δυνατότητα να το οδηγήσουμε στο υπόλοιπο εθνικό δίκτυο κρίνοντάς το ως προς την οδηγική του συμπεριφορά.

Μικρό και φινετσάτο

Το load up! παρουσιάζεται όμορφο και φρέσκο, με έξυπνη σχεδίαση και απλές γραμμές. Το μικρό της VW διαφοροποιείται από τα άλλα οχήματα του κατασκευαστή, ωστόσο διατηρεί τη δική του σχεδιαστική γραμμή, με τα χαρακτηριστικά του φώτα, το μεγάλο σήμα της εταιρείας και τον μπροστινό προφυλακτήρα. Οι δύο πίσω πόρτες διεκολύνουν την πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης. Τα τζάμια είναι φιμέ, για να προστατεύουν τα μεταφερόμενα αντικείμενα από τον ήλιο και τα αδιάκριτα βλέμματα.

Άνετο για δυο

Το load up! διαθέτει μικρές διαστάσεις κάτι που δεν το εμποδίζει ωστόσο να προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα για δυο υψηλόσωμους επιβάτες, με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Επιπλέον, θα το χαρακτηρίζαμε καλαίσθητο, νεανικό και ποιοτικά άρτιο. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό και στο κέντρο του είναι τοποθετημένα τα κουμπιά για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα, με εύκολη πρόσβαση από οδηγό και συνοδηγό. Αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα διατίθενται στις πόρτες και στα μικρά ράφια κατά μήκος του ταμπλό. Βέβαια, θα θέλαμε ένα κλειστό ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού για την τοποθέτηση αντικειμένων χωρίς να φαίνονται απ' έξω. Για τους καφέδες ή τα μπουκαλάκια νερού οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους δυο ποτηροθήκες. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι εντύπωση προκαλούν τα δυο μεγάλων διαστάσεων και αναπαυτικά καθίσματα, με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα. Στο κεντρικό καντράν εμφανίζεται το κοντέρ χιλιομέτρων, η εξωτερική θερμοκρασία και ο δείκτης καυσίμου.

Τέλος, το όχημα εφοδιάζεται με μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους θώρακα και κεφαλής για τους επιβάτες, όπως επίσης και με ειδικό κλοβό ασφαλείας της καμπίνας των επιβατών με κατασκευή που αποτελείται από πολλαπλές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης με χάλυβα τριών επιπέδων αντοχής.

Χώρος φόρτωσης

Οι αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες του load up! είναι ένα από τα βασικά του γνωρίσματα και όπως προαναφέραμε μπορεί να μεταφέρει φορτία με βάρος έως 363 κιλά και όγκο έως και 990 λίτρα. Το μεγάλο άνοιγμα της πίσως πόρτας εξυπηρετεί στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων στο χώρο φόρτωσης, ο οποίος έχει μήκος 1.209 χιλιοστά, ύψος 873 χιλιοστά και πλάτος ανάμεσα στους θόλους 948 χιλιοστά. Στο χώρο φόρτωσης έχει τοποθετηθεί ένα ειδικό δάπεδο από κόντρα πλακέ, το οποίο σηκώνεται και κάτω από αυτό βρίσκεται η ρεζέρβα, ενώ στο μπροστινό του μέρος υπάρχει επιπλέον διαθέσιμος χώρος για μικροαντικείμενα. Οι πλαϊνές επιφάνειες είναι επενδυμένες από σκληρό πλαστικό το οποίο το προστατεύει από χτυπήματα και γδαρσίματα από αιχμηρά αντικείμενα. Οι έξι κρίκοι πρόσδεσης είναι αρκετοί για το σωστό δέσιμο του φορτίου κατά την ώρα του δρομολογίου.

Το καλής ποιότητας μεταλλικό πλέγμα, που χωρίζει το χώρο οδήγησης από της φόρτωσης, προσφέρει εύκολη επόπτευση του φορτίου ανά πάσα στιγμή. Στα μείον σημειώνουμε την απουσία πλαφονιέρας στο χώρο φόρτωσης, για τον καλύτερο φωτισμό του κατά τις βραδινές παραδόσεις.

Φόρτωμα στη λαχαναγορά

Πόσο εργονομικός και λειτουργικός είναι όμως ο χώρος φόρτωσης; Για να πάρουμε τις απαντήσεις που χρειαζόμαστε κατευθυνόμαστε στη λαχαναγορά της Λάρισας, στο κατάστημα των Αδερφών Γιάτσιου, οι οποίοι πρόθυμοι μας δίνουν την επόμενη παραγγελία τους για το κέντρο της πόλης για διανομή φρούτων. Βοηθός μας σε όλη τη διαδικασία η Βασούλα Σαμαρά η οποία ανέλαβε το σωστό φόρτωμα του οχήματος με κλούβες γεμάτες λεμόνια.

Το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται στα 800 χιλιοστά, βοηθώντας στο εύκολο φόρτωμα/ξεφόρτωμα αντικειμένων, παρόλο που το πάτωμα φόρτωσης βρίσκεται αρκετά βαθύτερα σε σχέση με το κατώφλι.

Αυτό που βοηθάει σημαντικά στη γρηγορότερη φόρτωση των αντικειμένων είναι οι δυο πλαϊνές πόρτες. Χάρη σε αυτές, ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει τις διανομές με τη σειρά που θέλει, τοποθετώντας τις κλούβες στο ανάλογο σημείο του χώρου φόρτωσης. Για παράδειγμα στα πρώτα καταστήματα το ξεφόρτωμα έγινε μόνο από τη δεξιά πλαϊνή πόρτα, στα επόμενα από την αριστερή και τέλος μέσω της πίσω. Επιπλέον, το εσωτερικό ύψος είναι αρκετό, καθώς χωρά στο ύψος τρεις κλούβες λεμόνια.

Μεγάλη ευελιξία

Το πεδίο δράσης του load up! είναι οι στενοί και μποτιλιαρισμένοι δρόμοι χάρη στις περιορισμένες του διαστάσεις με μήκος στα 3.540 χιλιοστά και πλάτος 1.645 και χάρη στο καλό κόψιμο του τιμονιού που φέρει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση η διανομή των εμπορευμάτων γίνεται εύκολα και γρήγορα.

Στο κέντρο της Λάρισας είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε την ευελιξία του, την ευκολία παρκαρίσματος αλλά και την πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός.

Κινητήρας με γνώμονα την οικονομία

Το load up! της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον 1.000άρη βενζινοκινήτηρα, 3 κυλίνδρων ο οποίος αποδίδει 75 ίππους στις 6.200 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 95 Nm στις 4.300 σ.α.λ. Ο. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι καλή, ενώ αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά, χωρίς να πέφτει απότομα η απόδοσή του στις υψηλές στροφές.

Επιπλέον βασικό γνώρισμα του κινητήρα είναι η οικονομία του, κάτι που θα εκτιμήσει ιδιαιτέρως ο επαγγελματίας που καθημερινά «γράφει» πολλά χιλιόμετρα. Η κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν από 4,6 λίτρα έως 5,9 λίτρα, σε αντιστοιχία βέβαια με τη μέση ταχύτητα και το οδικό δίκτυο που κινηθήκαμε.

Σύστημα πολυμέσων: ο χρήσιμος συνοδηγός

Στην κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένο το ειδικό σύστημα πολυμέσων της Garmin το οποίο αποτελεί τον πλέον χρήσιμο συνοδηγό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο χειρισμός του γίνεται μέσω έγχρωμης οθόνης αφής και συγκεντρώνει τις απαραίτητες λειτουργίες ενημέρωσης.

Στην κεντρική σελίδα εμφανίζονται διαθέσιμες τέσσερις επιλογές, Αυτοκίνητο, Πλοήγηση, Πολυμέσα, Τηλέφωνο. Μέσω της πρώτης, Αυτοκίνητο, ο οδηγός έχει πρόσβαση στον αναλυτικό υπολογιστή ταξιδιού, ο οποίος καταγράφει τη μέση ταχύτητα, την απόσταση, την αυτονομία, τη μέση κατανάλωση όπως και τη στιγμιαία, και τέλος τη διάρκεια ταξιδιού. Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η λειτουργία του Think Blue, ενός προγράμματος που αναλύει σε πραγματικό χρόνο τη συμπεριφορά του οδηγού σε κάθε διαδρομή και παρέχει συμβουλές για οικολογικό και οικονομικό τρόπο οδήγησης. Για παράδειγμα με ειδική ένδειξη ενημερώνει τον οδηγό πότε πρέπει να ανεβάσει ή να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο, ενώ με το Blue Score αξιολογεί διαρκώς την οδήγησή του.

Ακριβέστατο είναι το GPS, το οποίο ρυθμίζεται μέσω της Πλοήγησης, ενώ από την ενότητα πολυμέσα ο οδηγός έχει πρόσβαση στο ηχοσύστημα και μέσω του Τηλεφώνου μπορεί να χειριστεί τις κλήσεις και τις επαφές του κινητού του. Επίσης, στην οθόνη εμφανίζεται το στροφόμετρο και ο δείκτης θερμοκρασίας, τα οποία ωστόσο θα προτιμούσαμε να εμφανίζονται στο καντράν.

Ο λόγος απλός, διότι όταν ο οδηγός αποφασίσει να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή, για παράδειγμα το GPS, στην οθόνη εμφανίζονται μόνο οι χάρτες χωρίς να βλέπει το στροφόμετρο και το δείκτη θερμοκρασίας. Χρήσιμη σε κάθε διανομέα είναι η λειτουργία ενημέρωσης του οδηγού μέσω της οθόνης όχι απλά για την επάρκεια καυσίμων αλλά και για τη δυνατότητα άμεσης αναζήτησης κοντινών πρατηρίων.

Στο δρόμο

Κινούμενοι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο με το load up! η πρώτη αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από τον κινητήρα του είναι η αποδοτικότητά του, ξεκινώντας και επιταχύνοντας σβέλτα το όχημα, ενώ δεν δυσκολεύεται να αναπτύξει και να διατηρήσει υψηλή ταχύτητα. Η λειτουργία της ανάρτησης προσφέρει αποτελεσματικό πάτημα και άνεση σε κακής ποιότητας δρόμους, ενώ τα φρένα είναι άμεσα. Το ASP παρέχει επιπλέον ασφάλεια στις μετακινήσεις και σε φρενάρισμα πανικού το όχημα ούτε γέρνει ούτε αποσταθεροποιείται.

Στο δια ταύτα το load up! αποτελεί ένα όχημα με αρκετά πλεονεκτήματα για την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, χάρη στις μικρές του διαστάσεις και το ελαφρύ του τιμόνι. Επιπρόσθετα, ο ιδιοκτήτης του θα εκτιμήσει την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, όπως επίσης και την ευκολία φόρτωσης/εκφόρτωσης που προσφέρουν οι δυο πλαϊνές πόρτες. Με τιμή 11.990 ευρώ (11.311 ευρώ με απόσυρση), αποτελεί έναν πραγματικό συνεργάτη πόλης.

Στο ίδιο τεύχος #335

PreviousNext