Τροχοί & TIR

Νέο MAN Lion's Coach: Βελτιωμένο και αποδοτικότερο

Νέα πρότυπα στην οικονομία και την αξιοπιστία θέτει το καινούργιο MAN Lion’s Coach το οποίο παρουσιάστηκε σε δημοσιογράφους στο εργοστάσιο της εταιρείας στην πόλη Σταραχοβίτσε της Πολωνίας, με την ε
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/09/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Νέα πρότυπα στην οικονομία και την αξιοπιστία θέτει το καινούργιο MAN Lion’s Coach το οποίο παρουσιάστηκε σε δημοσιογράφους στο εργοστάσιο της εταιρείας στην πόλη Σταραχοβίτσε της Πολωνίας, με την επίσημη παρουσίασή του να έχει προγραμματιστεί για την προσεχή έκθεση Busworld 2017 στο Βέλγιο. Οι αλλαγές στο λεωφορείο είναι εκτεταμένες και αφορούν την εξωτερική εμφάνιση, την αναβάθμιση του εσωτερικού, τον κινητήρα καθώς και τη γραμμή μετάδοσης, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη οικονομία.

Επιπλέον, εξοπλίζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας για ακόμη πιο άνετες μετακινήσεις και ενισχύθηκε σημαντικά η δομική ακαμψία του πλαισίου και του αμαξώματος, για να προσφέρει αυξημένη προστασία στους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.

Ειδικότερα, στο σκελετό του λεωφορείου έχει ενσωματωθεί χάλυβας υψηλής αντοχής και παράλληλα εξασφαλίζεται η απαραίτητη αντοχή του σώματος, απορροφώντας περισσότερη ενέργεια κατά 50% σε περίπτωση σύγκρουσης.

 Εξωτερικό φρεσκάρισμα

Η διαχρονική αλλά μοντέρνα σχεδίαση του λεωφορείου σηματοδοτεί μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας με ακόμη πιο δυναμική και κομψή παρουσία, καθώς και βελτίωση στην αεροδυναμική κατά 20%. Οι βασικές αλλαγές εστιάζονται στο μπροστινό τμήμα με ανασχεδιασμένη μάσκα και καινούργια φωτιστικά σώματα που πλέον μπορούν να αποτελούνται πλήρως από λυχνίες τύπου LED, οι οποίες είναι πιο αποδοτικές, κατά 50% πιο φωτεινές και με μεγαλύτερη εμβέλεια από τις λάμπες αλογόνου. Πάνω από τη μάσκα διατηρείται η χρωμιωμένη γραμμή με το σήμα της εταιρείας.

Τα νέα υλικά και η μέθοδος κατασκευής καθιστούν το λεωφορείο ελαφρύτερο και πιο ανθεκτικό, αυξάνοντας παράλληλα την ευκολία χρήσης, όταν για παράδειγμα ο οδηγός κλείνει την πόρτα της μπαγκαζιέρας. Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στην πίσω πλευρά του λεωφορείου με την τοποθέτηση μεγαλύτερων κάθετων φωτιστικών σωμάτων και ενός νέου επανασχεδιασμένου καλύμματος το οποίο είναι πιο ελαφρύ.

 Τρία μήκη αμαξώματος

Το λεωφορείο θα είναι διαθέσιμο σε τρία μήκη στα 12,101 χιλιοστά, στα 13,361 χλστ και στα 13,901 χλστ. σε δυο ή τρεις άξονες, και στο τέλος του 2017 θα λανσαριστεί και μια έκδοση με μήκος 13,901 χλστ. , με δυο άξονες, που θα προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς έξι επιπλέον επιβατών σε σχέση με τις 12μετρες εκδόσεις. Τα λεωφορεία διαθέτουν χώρο για 53, 57, 59 ή 63 επιβάτες και η βασική έκδοση έχει ύψος 3,870 χιλιοστών. Οι μπαγκαζιέρες έχουν όγκο από 11,7 έως 14,3 m3 ανάλογα με το μοντέλο.

Βελτιωμένη γραμμή κίνησης

Το ΜΑΝ Lion’s Coach παρουσιάζεται πιο ισχυρό και οικονομικό χάρη στο βελτιστοποιημένο σύστημα μετάδοσης κίνησης αλλά και των αλλαγών που έχουν γίνει στον κινητήρα, με αυξημένη ιπποδύναμη κατά 20 ίππους και ροπής κατά 200 Nm. Το κιβώτιο MAN TipMatic διαθέτει νέα χαρτογράφηση για τη διαδικασία εκκίνησης και χρησιμοποιεί μια νέα στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων, που ταιριάζει απόλυτα με τους νέους κινητήρες D26 Euro 6c. Επιπλέον, η νέα λειτουργία του αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων ονομάζεται SmartShifting και παίζει βασικό ρόλο στην αναζήτηση των ιδανικά συγχρονισμένων αλλαγών για άνεση των επιβατών και μείωση της κατανάλωσης.

Επιπλέον, η αυξημένη ιπποδύναμη και ροπή, είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για τη λειτουργία της ομαλής εκκίνησης σε σημεία με μεγάλη κλίση, ακόμη και με μεγάλα φορτία. Τέλος, η νέα λειτουργία Idle Speed Driving δίνει τη δυνατότητα να ρολάρει το λεωφορείο μόνο του χωρίς πάτημα φρένου σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Στην πράξη, ο οδηγός ο οδηγός τραβάει το πόδι τουαπό το πεντάλ του γκαζιού και το όχημα εκκινεί πολύ ομαλά, με χαμηλή ταχύτητα και τον συμπλέκτη ανοιχτό. Ο οδηγός μπορεί να ανεβάζει ταχύτητες χειροκίνητα, έως και την έκτη και τα κατεβάσματα γίνονται αυτόματα είτε όταν δεν υπάρχει απόθεμα ροπής για ανέβασμα, είτε όταν ο οδηγός φρενάρει.

Ισχυρότερο μηχανόφρενο και retarder

Σχετικά με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα δευτερεύουσας πέδησης ΜΑΝ BrakeMatic το νέο λεωφορείο MAN Lion’s Coach καθώς και τα άλλα τουριστικά και υπεραστικά λεωφορεία MAN και NEOPLAN θα εξοπλίζονται με το ισχυρότερο μηχανόφρενο EVBec, το οποίο διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο της πίεσης των καυσαερίων στην εξαγωγή για όλο το φάσμα της ταχύτητας κίνησης, που συνεπάγεται υψηλό απόθεμα πέδησης ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες. Επιπρόσθετα, ο νέος δευτερεύων επιβραδυντής (retarder) προσφέρει αυξημένη απόδοση 500 kw και ροπή 4.000 Nm.

 Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και συστήματα ασφαλείας

Το ΜΑΝ Lion’s Coach εξοπλίζεται με ένα ευρύ φάσμα βοηθητικών συστημάτων, όπως το MAN EfficientCruise σε συνδυασμό με το ΜΑΝ EfficientRoll. Τα συστήματα αυτά συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου, όπως για παράδειγμα, η λειτουργία EfficientRoll με την ενεργοποίηση της οποίας το λεωφορείο ρολάρει ακόμη και σε κατηφόρες με μικρή κλίση, αξιοποιώντας την κινητική του ενέργεια. Σημαντική είναι η συμβολή του ΜΑΝ AttentionGuard το οποίο παρακολουθεί τις κινήσεις στο σύστημα διεύθυνσης και αναγνωρίζει πότε μειώνεται η προσοχή του οδηγού. Εάν κριθεί απαραίτητο, τον προειδοποιεί, με ηχητικό σήμα ή με δόνηση στο κάθισμα, προτείνοντάς του να κάνει μια ολιγόλεπτη στάση μέσω σχετικής ένδειξης στο κεντρικό καντράν.

Βελτιωμένο εμφανίζεται και το σύστημα MAN Lane Guard το οποίο διαθέτει νέο σύστημα κάμερας με βελτιωμένο λογισμικό καθώς και τη λειτουργία LGS, η οποία ενεργοποιείται μόνο όταν ανιχνεύονται και οι δυο σημάνσεις των λωρίδων στην αριστερή και δεξιά πλευρά και απενεργοποιείται σε στενές λωρίδες, μειώνοντας τις ανεπιθύμητες προειδοποιήσεις. Το σύστημα καταγράφει συνεχώς την κίνηση του λεωφορείου και όταν αυτό παρεκκλίνει αριστερά ή δεξιά ακούγονται ηχητικά σήματα από την αντίστοιχη πλευρά της πόρτας.

Το σύστημα ΜΑΝ Adaptive Cruise Control καταγράφει μέσω της κάμερας αποστάσεις μέχρι 150 μέτρα μπροστά από το λεωφορείο, υπολογίζει την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος και αναλόγως αυξάνει ή μειώνει την ταχύτητα, διατηρώντας τη σωστή απόσταση. Έτσι αποφεύγονται καταστάσεις έκτακτης ανάγκης πέδησης και σύγκρουσης στο πίσω μέρος.

Σημαντικό για την ευστάθεια του λεωφορείου, τη μείωση της κατανάλωσης και της πρόωρης φθοράς των ελαστικών είναι το σύστημα MAN Tyre Pressure Monitoring, το οποίο χάρη στον αισθητήρα πίεσης που προσαρτάται σε κάθε ζάντα ελαστικού καταγράφει την πίεσή τους και ενημερώνει τον οδηγό ποιο ελαστικό έχει απώλεια. Τέλος, για ακόμη καλύτερα κρατήματα, βελτιωμένο χειρισμό και υψηλότερα αποθέματα ασφάλειας τοποθετήθηκαν νέας γενιάς αμορτισέρ.

Ποιοτικό και άνετο εσωτερικό

Αρκετά βελτιωμένο παρουσιάζεται και το σαλόνι του νέου Lion’s Coach με μια ενσωματωμένη λυχνία LED λωρίδας, που φωτίζει την περιοχή του δαπέδου με λευκό χρώμα ενώ επιλέχθηκαν νέα διακοσμητικά στοιχεία και πιο αρμονικά χρώματα. Τα ράφια έχουν επεκταθεί σε μια μεγαλύτερη απόσταση από το παρμπρίζ έτσι ώστε να αυξηθεί το αίσθημα της ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Σε όλα τα καθίσματα των επιβατών τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, ιδανικά για μεγάλα ταξίδια, καθώς και θύρες usb για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών. Τέλος, η ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών αποκτά ιδιαίτερη αξία χάρη στο σύστημα ψυχαγωγίας MAN Multimedia Coach, στο οποίο μπορούν να συνδεθούν δύο κινητά τηλέφωνα μέσω Bluetooth και υποστηρίζονται οχτώ γλώσσες για τον χειρισμό μέσω φωνητικών εντολών.

Εργονομικός χώρος οδήγησης

Αναβαθμισμένη στον τομέα της εργονομίας, της πρακτικότητας και με πιο σύγχρονη εμφάνιση παρουσιάζεται η καμπίνα του οδηγού, με επανασχεδιασμό των διακοπτών και του χώρου αποθήκευσης στην αριστερή πλευρά. Μάλιστα, ο αποθηκευτικός χώρος έχει αυξημένες διαστάσεις, με νέα μορφή, και είναι κατάλληλος για την τοποθέτηση χρήσιμων αντικειμένων, όπως φακέλους, έγγραφα Α4, μπουκάλια ή κινητά τηλέφωνα. Το εξελιγμένο παράθυρο του οδηγού με σχεδόν αόρατα καλώδια θέρμανσης προσθέτει επιπλέον άνεση και ασφάλεια στον οδηγό. Ως πρόσθετη επιλογή, αυτό το παράθυρο διατίθεται επίσης με γυαλί ασφαλείας, με τα καλώδια θέρμανσης να έχουν διάμετρο μόλις 0,02 χιλιοστά. Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε, ότι και οι τρεις «εμπλεκόμενοι» δηλαδή ιδιοκτήτης, οδηγός και επιβάτης έχουν πολλά να ωφεληθούν από το νέο Lion’s Coach.

Ο πρώτος για τα στοιχεία εκμετάλλευσής του σε συνδυασμό με την οικονομία, ο δεύτερος (οδηγός) για την αναβαθμισμένη θέση οδήγησης και τον εξοπλισμό της και, τέλος, οι επιβάτες που απολαμβάνουν ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι και εξασφαλισμένο χώρο για τις αποσκευές τους.

Διαβάστε επίσης

.

To 540 μεταφέρει διάφορα εμπορεύματα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

.

40 χρόνια SCANIA

Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής

Ο Βασίλης Δαραμούσκας φορτίζει το ηλεκτρικό eActros σε δημόσιο φορτιστή

PreviousNext