Πρόκειται για μια θεαματική αύξηση πωλήσεων του Amarok κατά 24% το πρώτο εξάμηνο του 2017, αρκετά πιο πάνω από το μέσο όρο ανόδου (19%) της ευρωπαϊκής αγοράς των Pick Up, γεγονός που εξηγείται από τη συνεχή ενασχόληση του κατασκευαστή με το μοντέλο, το οποίο βελτιώνει με πραγματικό πάθος.

Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να περάσουμε μερικές ώρες στο τιμόνι της νέας ναυαρχίδας της σειράς, με την κορυφαία εκδοχή του τρίλιτρου V6 TDI στα 258 hp, που θα λανσαριστεί το καλοκαίρι του 2018.

Σπορτίβ «καρδιά»

Όπως έχουμε αναφέρει στην αναλυτική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, όλοι οι Euro 6 κινητήρες του Amarok για την ευρωπαϊκή αγορά είναι πλέον τρίλιτροι V6: στα 163 (σε κάποιες αγορές) 204, 224 και σύντομα στα 258 hp. Ο κινητήρας των 258 που δοκιμάζουμε εδώ, είναι η πλέον σύγχρονη και ισχυρή έκδοση του πιο μοντέρνου εξακύλινδρου συνόλου (Evo2) του γκρουπ, και είναι χαρακτηριστικό πως, ακόμη και η σούπερσπορ Panamera της Porsche «φοράει» το αντίστοιχο μοντέλο προηγούμενης γενιάς, όπως και οι μεγάλες λιμουζίνες της Audi. Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν προπαραγωγής, γι αυτό και οι μηχανικοί μας είπαν πως οι τιμές της ροπής δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί.

Η αλήθεια είναι πως, στη Volkswagen θέλουν να οριστικοποιήσουν τεχνικά χαρακτηριστικά που θα εξασφαλίσουν την τοποθέτηση του μοντέλου στην κορυφή της κατηγορίας σε ό,τι αφορά σε ισχύ, ροπή και επιδόσεις. Αν σκεφτεί κανείς πως, το υπάρχον μοντέλο των 224 hp αποδίδει 245 hp με τη λειτουργία overboost και 550 Nm μέγιστη ροπή, δε χρειάζεται ιδιαίτερη φαντασία για να αντιληφθεί κανείς πόσο θα ανέβει ο πήχυς των επιδόσεων στο επερχόμενο VW.

Καμπίνα, εξοπλισμός

Το Amarok, από την ημέρα που λανσαρίστηκε διέθετε μία από τις πιο πολυτελείς και ευρύχωρες καμπίνες της κατηγορίας, κι έτσι συνεχίζει. Ο διάκοσμος και η ποιότητα συναρμογής (φρεσκαρισμένα το 2016) δεν θα αδικούσαν πανάκριβο, πολυτελές SUV, και το φινίρισμα είναι πραγματικά αψεγάδιαστο. Στην έκδοση Aventura της πρώτης αυτής δοκιμής, η αίσθηση είναι πως εισέρχεσαι σε όχημα υπερπολυτελούς κατηγορίας. Μόνο κάποια σκληρά (αλλά ανθεκτικά) πλαστικά, και το… στρογγυλό τιμόνι –στη συντριπτική πλειοψηφία των VW είναι πλέον flat bottomυπενθυμίζουν πως εδώ έχεις ένα επαγγελματικό όχημα.

Ο πίνακας οργάνων έχει μοντέρνας σχεδίασης αναλογικά όργανα με όμορφες γραμματοσειρές ενώ το ψηφιακό τμήμα παραθέτει πληροφορίες για τα πάντα, και στα ελληνικά. Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που οι σχεδιαστές απλοποίησαν τα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι. Με ελάχιστα πλήκτρα κάνεις τα πάντα. Υπάρχουν επίσης και αυτιά/paddles για αλλαγές σχέσεων. Τα καθίσματα είναι με μία φράση, τα καλύτερα της κατηγορίας: θερμαινόμενα ErgoComfort για οδηγό και συνοδηγό, και ρυθμιζόμενα (ηλεκτρικά) σε 14 έννοιες. Η στήριξη του σώματος, οσφυϊκής χώρας, διαμήκης κάθετη είναι υποδειγματική ενώ, αναφορικά με την πλευρική στήριξη, είχαμε καιρό να «χωθούμε» σε τέτοιο κάθισμα σε ελαφρύ επαγγελματικό όχημα.

Ο διζωνικός κλιματισμός κάνει πιο ευχάριστο το ταξίδι για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες. Η μεγάλη επαφική οθόνη προσφέρει οτιδήποτε υπάρχει σε infotainment αυτή τη στιγμή, Car-Net App-Connect συν MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto για να χειρίζεστε τις εφαρμογές του κινητού. Στην Ελλάδα διατίθενται τα δύο κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού, Highline και Aventura, με πολύ όμορφες «πινελιές» μαύρης λάκας, να συνδυάζονται με μεταλλικές ενθέσεις. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι άφθονες και τοποθετημένες σε καίρια σημεία, και κάτω από το τεράστιο κεντρικό υποβραχιόνιο, υπάρχει μέγαλος αποθηκευτικός χώρος.

Ένα pick-up για την Autobahn

Ο κινητήρας στο Amarok ακούγεται, αλλά η χροιά του είναι τέτοια που σχεδόν το απολαμβάνεις. Οι έξι κύλινδροι κάνουν αισθητή και ηχητικά την παρουσία τους, με ένα απολαυστικό μουγκρητό υπό πίεση. Από τη στιγμή που, ήδη το Amarok με τα 224 hp αποδίδει 550 Nm έχουμε βάσιμες ενδείξεις πως το νέο μπορεί να σπάσει το φράγμα των 600 Nm για πρώτη φορά στην κατηγορία. Και αυτό θα έχει λειτουργία overboost κάτι που σημαίνει πως με τρίτη και τετάρτη ταχύτητα στο οχτάρι αυτόματο σασμάν η ισχύς θα αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή των 280 hp. Η λειτουργία overboost ενεργοποιείται όταν ξεπερνάς το 70% της διαδρομής του γκαζιού για μικρό χρονικό διάστημα. Έχουμε την αίθηση πως, η νέα ναυαρχίδα των Amarok θα πλησιάζει πολύ τα 7,5 δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 χιλιομέτρων, αφού ήδη το μοντέλο των 224 hp σπάει το φράγμα των 8 δευτερολέπτων, επίδοση που πριν μερικά χρόνια αφορούσε αποκλειστικά σπορ επιβατικά. Σίγουρα έχεις αυξημένες προσδοκίες όταν ετοιμάζεσαι να βγεις στην άουτομπαν, ακόμη κι έτσι όμως, τίποτα δεν σε προειδοποιεί για τις καταγιστικές ρεπρίζ. Ο ρυθμός που μετακινείται η βελόνα του ταχύμετρου προς τα δεξιά είναι ασύλληπτος για ελαφρύ ημιφορτηγό.

Σε «ανθρώπινες» ταχύτητες, υπάρχουν κάποιες ξερές αντιδράσεις από τον πίσω άξονα, αλλά μέχρι εκεί, καθώς τα φοβερά καθίσματα δεν αφήνουν το παραμικρό να διαταράξει τη σπονδυλική σου στήλη. Η απόκριση του TDI από τις 1.200 σ.α.λ. και το μοναδικό τράβηγμα, είναι πρωτόγνωρα για pick-up και σου θυμίζουν γιατί επιβατικά μοντέλα κύρους όπως το Audi A7 κινούνται από τον ίδιο κινητήρα. Από τα 160 χλμ./ώρα και πάνω ακούγονται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, μάλλον από τους μεγάλους καθρέπτες, αλλά μπορείς να κινείσαι όλη μέρα σε τέτοιους ρυθμούς, χάρη και στην απίστευτη απόδοση των φρένων που επιβραδύνουν αποτελεσματικά το όχημα των 2,2 τόνων απόβαρου. Οι τροχοί των 20 ιντσών της έκδοσης Aventura είναι πανέμορφοι και πρωτιά για την κατηγορία. Το servotronic σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση είναι επαρκώς πληροφοριακό για την κατηγορία του αυτοκινήτου.

Είναι δύσκολο επίσης, να μην εκτιμήσεις τη λελογισμένη κατανάλωση καυσίμου –πρέπει να πιέσεις πολύ το αυτοκίνητο με τους σχεδόν 2,5 τόνους με επιβάτες, για να ξεπεράσεις τα 9,5 λίτ./100χλμ. Συνολικά, το Amarok είναι χαρισματικό, και τα όποια σημεία κριτικής ελάχιστα θα απασχολήσουν τους υποψήφιους επαγγελματίες αγοραστές.

Εκμετάλλευση, εξοπλισμός

Εκτός δρόμου δεν είχαμε τη δυνατότητα να το υποβάλλουμε σε σοβαρές δοκιμασίες, πλην όμως δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφοροποίηση σε σχέση με τα υπόλοιπα νέα Amarok V6 που έχουμε δοκιμάσει. Ξεχωρίζει το σύστημα συνεχούς μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, το γνωστό μας 4Motion συνδυαζόμενο με Torsen κεντρικό διαφορικό και δυνατότητα κλειδώματος του πίσω. Το αυτόματο κιβώτιο παραμένει το μοναδικό με οχτώ σχέσεις στην κατηγορία, και με αντικειμενικά κριτήρια, το καλύτερο.

Δεν είναι το κορυφαίο λ.χ., σε γωνία ράμπας, διάσχιση υδάτινου εμποδίου, από την άλλη, με όλα τα ευαίσθητα μηχανικά μέρη να είναι καλυμμένα με ποδιές δεν ανησυχείς ακόμη και να χτυπάς την κοιλιά του αυτοκινήτου στα κατσάβραχα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο είναι μεταξύ 842 και 985 κιλών, καθώς η τοποθέτηση του τρίλιτρου TDI και η ύπαρξη μεγάλης λίστας εξοπλισμού είχαν ένα μικρό κόστος.

Η γωνία προσέγγισης εμποδίου ανέρχεται στις 29ο, αποχώρησης στις 24ο, ράμπας στις 23ο ενώ η ικανότητα αναρρίχησης είναι στις 45 μοίρες. Τέλος, μπορεί να περάσει από βύθισμα με το ύψος του νερού να είναι μισό μέτρο, τιμή κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας, αλλά υψηλότερη από κάθε σχεδόν SUV. Η καρότσα έχει μήκος 1.62 μέτρα με διαθέσιμο χώρο 2,52 τετραγωνικών μέτρων, και πλάτος ανάμεσα στους τροχούς 1,22 μέτρα. Επίσης, στις αγορές όπου αυτό επιτρέπεται, η δυνατότητα έλξης ανέρχεται σε 3,1 τόνους. Αναφορικά με τον εξοπλισμό, αυτός είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, με ABS, ESP, ηλεκτρονικό διαφορικό EDL, να συνεπικουρούνται από στοιχεία όπως Post Collision Braking, Hill Hold Control-Hill Descent Control και πάει λέγοντας.

Δια ταύτα

Το Amarok απευθύνεται σε όσους επαγγελματίες θέλουν το ισχυρότερο, πλέον εξεζητημένο και πιο πολυτελές διπλοκάμπινο της αγοράς. Υστερεί λίγο σε ωφέλιμο και κάποια άλλα στοιχεία εκμετάλλευσης σε σχέση με τον πολυπληθή ανταγωνισμό, και διατίθεται μόνο ως διπλοκάμπινο, αλλά ως εκεί. Με το νέο μοντέλο των 258 hp η Volkswagen έφτιαξε το πιο γρήγορο και φαντεζί pick-up που έχουμε οδηγήσει ποτέ.

Το εκτός δρόμου δυναμικό, το ραφινάρισμα της κατασκευής και η φρεσκάδα του σχεδιασμού το κάνουν ακαταμάχητο στα μάτια σημαντικής μερίδας πελατών. Μπόνους για όποιον το επιλέξει, ο κατά γενική ομολογία εξαιρετικός σε όλα Euro 6 τρίλιτρος κινητήρας του.