Μετά το Opel Combo Life, ήρθε η σειρά για τα αποκαλυπτήρια και της επαγγελματικής εκδοχής της πέμπτης γενιάς του κόμπακτ van της Opel, το Combo Cargo Van, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, στην έδρα της εταιρείας, στο Ρίσελσχάιμ της Γερμανίας. Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει ευθύς εξαρχής, είναι το εύρος των εκδόσεων, αλλά και οι δυνατότητες εξατομίκευσης ανάλογα με τη μεταφορική εφαρμογή. Το Combo Cargo διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος, σε εκδόσεις πάνελ van και, για πρώτη φορά, ως (πενταθέσιο) crew cab απευθείας από τη γραμμή παραγωγής. Από τη στιγμή που βασίζεται σε καινούργιο σασί, οι σχεδιαστές μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν κάθε διαθέσιμο χώρο – στο Combo Cargo θα χωρέσουν δύο ευρωπαλέτες, ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 4,4 κυβικά μέτρα, και το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο αγγίζει τα 1.000 κιλά.

Εκδόσεις, εκμετάλλευση

Η στάνταρ (4,40 μ.) έκδοση, έχει μεταξόνιο 2.785 χιλιοστά, ωφέλιμο έως 1.000 κιλά εξαιρουμένου του οδηγού, και ωφέλιμο όγκο φόρτωσης από 3,3 έως 3,8 κυβικά μέτρα. Το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης ανέρχεται στα 3.090 χιλιοστά. Είναι δυνατή η παραγγελία του αυτοκινήτου με δίφυλλη πίσω πόρτα. Η επονομαζόμενη XL έκδοση του Combo Cargo διαθέτει μεγαλύτερο μήκος αμαξώματος και μεταξονίου -4.750 και 2.975 χιλιοστά αντίστοιχα. Η χωρητικότητα της κλούβας φτάνει τα 4,4 κυβικά μέτρα και το εκμεταλλεύσιμο μήκος δαπέδου στα 3.440 χιλιοστά. Ο επαρκής χώρος ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών σημαίνει ότι, ακόμη και στο «κοντό» Combo Cargo θα χωρέσουν δύο ευρωπαλέτες.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν έξι κρίκοι πρόσδεσης στο δάπεδο, και προαιρετικά, τοποθετούνται άλλοι τέσσερις στα πλαϊνά τοιχώματα σε μεσαίο ύψος. Στοιχείο που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στην κατηγορία, αποτελεί η ένδειξη υπέρβαρου. Ένα λευκό φωτάκι LED ανάβει αν το μικτό ανέρχεται στο 80% του μέγιστου μικτού, και γίνεται πορτοκαλί, συνοδευόμενο από θαυμαστικό, αν το συνολικό βάρος υπερβαίνει αυτό το όριο. Το κατώφλι του χώρου φόρτωσης απέχει μόλις 580 χιλιοστά από το έδαφος. Πολλά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά κυρίως ως προς τις διαστάσεις είναι κορυφαία στην κατηγορία, όπως το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης. Σημαντικό στοιχείο εκμετάλλευσης είναι και το προαιρετικό άνοιγμα οροφής ώστε να μπορούν να φορτωθούν αντικείμενα μεγάλου μήκους υπό γωνία, όπως σωλήνες και ξύλινες δοκοί.

Για την υποβοήθηση της οδήγησης και την αύξηση της ασφάλειας υπάρχει μια πληθώρα συστημάτων με το αυτοκίνητο να μπορεί (στάνταρ και προαιρετικά) να εξοπλιστεί με οτιδήποτε σχεδόν διαθέτει η αυτοκινητοβιομηχανία LLCV αυτή τη στιγμή. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, διατίθενται συνολικά 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Από ενεργό cruise control, μέχρι head-up display, πανοραμική θέαση στη οπισθοπορεία, μέχρι σύστημα προειδοποίησης για κίνδυνο μικροΰπνου, και το πολύ χρήσιμο σύστημα αυτόματης πέδησης με ικανότητα ανίχνευσης πεζών.

Στο δρόμο

Κατευθείαν με την είσοδο στο εσωτερικό του Combo ο οδηγός καταλαβαίνει πως κάτι ξεχωριστό συμβαίνει εδώ: Ο πολύ μοντέρνος διάκοσμος και λεπτομέρειες όπως το ηλεκτρικό χειρόφρενο εισάγουν «καινά δαιμόνια» στην κατηγορία. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, πλην όμως δείχνουν ποιοτικά και οι μηχανικοί της Opel μας είπαν ότι, έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην αντοχή τους σε γρατζουνιές. Η θέση οδήγησης είναι σωστά διαμορφωμένη, και ικανή να φιλοξενήσει άνετα διάφορους σωματότυπους –με ύψος περί το 1,78 μ., ο «αέρας» και η αίσθηση ευρυχωρίας του Opel είναι σε επίπεδο που δεν έχουμε συνηθίσει σε κόμπακτ van. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει μοντέρνα γραμματοσειρά, και ευκρινέστατες ενδείξεις.

Τα χειροκίνητα κιβώτια, 5 και 6 σχέσεων (προαιρετικά 8άρι αυτόματο) έχουν μικρές διαδρομές και θετικό κούμπωμα. Στην πόλη, η ευελιξία και η ευκολία στο μανουβράρισμα δύσκολα θα αφήσουν κάποιον παραπονεμένο. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, το νέο Opel έχει καλή οδική συμπεριφορά, χωρίς πάντως να σε προκαλεί να το πιέσεις.

Στην άουτομπαν, παρά το σεβαστών διαστάσεων ανφάς, δεν εισέρχονται έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στο εσωτερικό, και η κατευθυντικότητα είναι άριστη, όπως και η ποιότητα κύλισης. Το δυνατό χαρτί πάντως της κατασκευής, είναι το σετάρισμα της ανάρτησης και η επιτυχημένη ισορροπία μεταξύ ενδοτικότητας και κρατήματος. Το Combo διαθέτει την πιο «ώριμη» οδική συμπεριφορά σε όχημα της κατηγορίας και κρατάει τον οδηγό φρέσκο και ξεκούραστο.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιλογές σε κινητήρες, διατίθενται υπερτροφοδοτούμενοι ντίζελ και βενζίνης στα 1,5 και 1,2 λίτρα χωρητικότητας αντίστοιχα, και όλοι τους υπερκαλύπτουν τη νόρμα Euro 6d-TEMP. Οι ντίζελ διατίθενται σε εκδόσεις 75, 102 και 130 hp, και ο βενζινοκινητήρας στα 110 και 130 hp. Αφιερώσαμε το μεγαλύτερο μέρος αυτής της πρώτης επαφής στα μηχανικά σύνολα των 102 και 130 hp, με τυποποιημένη μέση κατανάλωση που φλερτάρει με τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε ένα εν πολλοίς εξαιρετικό πακέτο λοιπόν, καταγράψαμε μόνο ελάχιστα σημεία κριτικής. Θα θέλαμε λ.χ., περισσότερο «νεύρο» ακόμη κι από τον 130άρη κινητήρα. Ειδικά με 5η και 6η σχέση στο κιβώτιο, στην εθνική οδό. Δεν ξέρουμε κατά πόσο ευθύνονται οι ασφυκτικές νέες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, αλλά οι ρεπρίζ θα μπορούσαν να είναι πιο δυνατές.

Από την άλλη, ο κινητήρας είναι γραμμικός και δε δυσανασχετεί ακόμη και υπό πλήρες φορτίο σε χαμηλές στροφές, και οι κραδασμοί απουσιάζουν. Το σύστημα διεύθυνσης δεν προξενεί ενθουσιασμό, στην πόλη όμως είναι εξαιρετικό. Πολύ δυνατά τα φρένα και με άψογη αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Εν κατάκλείδι, και μέχρι την αναλυτική δοκιμή στην Ελλάδα, το δυνατό «χαρτί» του Combo, πέρα από τη γενικότερη φρεσκάδα της κατασκευής, και την υψηλή εκμετάλλευση, είναι το επίπεδο της προσφερόμενης άνεσης, το οποίο αυτή τη στιγμή ίσως είναι το κορυφαίο σε ελαφρύ επαγγελματικό της κατηγορίας.