Τροχοί & TIR

Δοκιμή Opel Combo Life: Opel for Life

Στα κεντρικά της εταιρείας στο Ρίσελσχαϊμ, κοντά στη Φρανκφούρτη, οδηγήσαμε για πρώτη φορά το Opel Combo Life. Πρόκειται για την πέμπτη γενιά του μοντέλου. Το Combo Life είναι ένα πολυχρηστικό (MPV)
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 01/01/2019 - 00:09
Κοινοποίηση στα Social Media

Στα κεντρικά της εταιρείας στο Ρίσελσχαϊμ, κοντά στη Φρανκφούρτη, οδηγήσαμε για πρώτη φορά το Opel Combo Life. Πρόκειται για την πέμπτη γενιά του μοντέλου. Το Combo Life είναι ένα πολυχρηστικό (MPV), βασισμένο σε van, μία κατηγορία η οποία είναι ταυτισμένη με την πρακτικότητα, είτε μιλάμε για χρήση από ιδιώτες, ή επιχειρήσεις. Το Combo Life, όπως και οι προκάτοχοί του βασίζεται στην επαγγελματική έκδοση του κόμπακτ van της Opel, που κέρδισε φέτος την κορυφαία διάκριση «Διεθνές Van της Χρονιάς».

Αυτή τη φορά όμως, και η επαγγελματική έκδοση σχεδιάστηκε εξαρχής στα πρότυπα επιβατικών οχημάτων. Πρόκειται για το δεύτερο νέο προϊόν από τότε που η Opel απορροφήθηκε από το γκρουπ PSA, και έχει «χτιστεί» πάνω στην πλατφόρμα του νέου Grandland X, του SUV του κατασκευαστή.

Σχεδιασμός, εκμετάλλευση

Οι τροχοί είναι ακροβολισμένοι στο αμάξωμα και δίνουν στο Combo Life μία ιδιαίτερη σιλουέτα, ειδικά εμπρός με τη μεγάλη, και τοποθετημένη ψηλά μάσκα. Δύο είναι τα σημεία άξια αναφοράς εδώ: από τη μία καταφέρνει να ξεχωρίζει από τα άλλα δύο μέλη της οικογένειας (Rifter και Berlingo), κι από την άλλη έχει χαρακτήρα, κάτι που δεν είναι πάντα ευνόητο στην κατηγορία. Απλές γραμμές στο σχεδιασμό κι ένας αναπάντεχος δυναμισμός συνθέτουν ένα ωραίο αποτέλεσμα. Η μεγάλη έκπληξη πάντως, είναι η καμπίνα, όπου ισχύουν όλα όσα αναφέραμε πρόσφατα στη δοκιμή της έκδοσης van, κι ακόμη πιο τονισμένα.

Ο πολύ μοντέρνος διάκοσμος και λεπτομέρειες όπως το ηλεκτρικό χειρόφρενο, και το head up display που δεν θα περίμενες να βρεις σε αυτά τα «λεφτά» εισάγουν καινά δαιμόνια στην κατηγορία. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, πλην όμως δείχνουν ποιοτικά και έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην αντοχή τους σε γρατζουνιές. Η θέση οδήγησης είναι σωστά διαμορφωμένη, και ικανή να φιλοξενήσει άνετα διάφορους σωματότυπους –ο «αέρας» και η αίσθηση ευρυχωρίας του Opel είναι σε επίπεδο που δεν έχουμε συνηθίσει σε κόμπακτ van. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει μοντέρνα γραμματοσειρά, και ευκρινέστατες ενδείξεις. Τα χειριστήρια του κλιματισμού και όλα τα πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα είναι ιδιαίτερα ποιοτικά σε αίσθηση και χρήση.

Ως προς την εκμετάλλευση, το Opel διατίθεται με μία ή δύο συρόμενες πόρτες, σε στάνταρ έκδοση μήκους 4,4 μέτρων, ή μακριά μήκους 4,75 μέτρων, σαν πενταθέσιο ή επταθέσιο. Με τα καθίσματα στη θέση τους, η «κοντή» έκδοση έχει χώρο αποσκευών 597 λίτρα, και η μακριά 850. Όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα, οι παραπάνω τιμές υπέρ-διευρύνονται φτάνοντας τα 2.126 και 2.693 λίτρα αντίστοιχα. Σημαντικό το γεγονός ότι, αναδιπλώνεται και το κάθισμα του συνοδηγού για να μπορούν να μεταφέρονται αντικείμενα μεγάλου μήκους. Επιπρόσθετα, οι δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες βελτιώνουν την εκμετάλλευση, αλλά και τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Προαιρετικά, διατίθεται και ανοιγόμενο παράθυρο στην πίσω πόρτα ώστε να φτάνεις εύκολα τον χώρο αποσκευών, στοιχείο που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε (ακριβά) SUV. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και οι περισσότεροι εύκολα προσβάσιμοι. Εμπρός υπάρχει και (κλιματιζόμενο) ντουλάπι αεροπορικού τύπου, πάνω από το παρμπρίζ, ενώ πέρα από ποτηροθήκες, υπάρχει θήκη για μπουκάλια 1,5 λίτρων, καθώς και 12βολτη παροχή. Αν κάποιος παραγγείλει το όχημα με την εντυπωσιακή πανοραμική οροφή, αποκτά κι ένα έξτρα ντουλαπάκι πίσω, πάνω από την εταζέρα, με χωρητικότητα 36 λίτρων.

Οι πελάτες έχουν, επίσης, δυνατότητα επιλογής είτε του πάγκου της δεύτερης σειράς με διαιρούμενη διάταξη 60/40 ή τριών ατομικών καθισμάτων, που αναδιπλώνονται εύκολα από το χώ- ρο αποσκευών. Και στις δύο περιπτώσεις, κάθε κάθισμα έχει τη δική του βάση παιδικού καθίσματος Isofix στάνταρ, επιτρέποντας την τοποθέτηση τριών παιδικών καθισμάτων, το ένα δίπλα στο άλλο. Επιπλέον, κάθε κάθισμα διαθέτει σημείο αγκίστρωσης του ιμάντα του παιδικού καθίσματος, ώστε να συγκρατείται η προς τα εμπρός κίνηση των παιδικών καθισμάτων, σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο τραυματισμού. Επίσης, προαιρετικά αναδιπλούμενα τραπεζάκια ενσωματωμένα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αυξάνουν την άνεση, κυρίως σε μεγάλα ταξίδια. Συνολικά, το Combo Life, ειδικά στην επταθέσια διαμόρφωση προσφέρεται για transfer χρήση σε διάφορες επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχειακές), καθώς είναι ικανό να μεταφέρει μικρά γκρουπ πελατών με χαρακτηριστική άνεση και χαμηλό κόστος.

Κινητήρες

Όλοι οι κινητήρες υπερκαλύπτουν τη νόρμα Euro 6d-Temp και για πρώτη φορά λαμβάνεται υπόψη και το πρότυπο Real Driving Emmisions (RDE). Η γκάμα αποτελείται από ένα τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων κι ένα πετρελαιοκινητήρα στα 1,5 λίτρα σε διάφορες εκδόσεις ισχύος. Οι ντίζελ διατίθενται σε εκδόσεις 75, 102 και 130 hp, και ο βενζινοκινητήρας στα 110 και 130 hp. Κορυφαίος όλων, ο ντίζελ των 130 hp (μέγιστη ροπή 300 Nm ήδη από τις 1.750 σ.α.λ.) με υπερσυμπιεστή και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα start/stop. Η τυποποιημένη μέση κατανάλωση «πέφτει» και κάτω από τα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, περιλαμβάνει έναν οξειδωτικό καταλύτη/φίλτρο NOx, ψεκασμό AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο σωματιδίων diesel (DPF) και αποτελεί μια συμπαγή μονάδα που τοποθετείται πολύ κοντά στον κινητήρα. Το φίλτρο NOx λειτουργεί σαν καταλύτης ψυχρών εκκινήσεων και μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά την εκκίνηση, σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR (AdBlue).

Στο δρόμο

Με την είσοδο στο εσωτερικό του Combo ο οδηγός καταλαβαίνει αμέσως πως κάτι ξεχωριστό συμβαίνει εδώ: Διζωνικός κλιματισμός, θερμαινόμενο τιμόνι και head up display, μόνο αυτονόητα δεν ήταν μέχρι πρόσφατα, στην κατηγορία. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι υψηλού επιπέδου και συμβάλλουν τα μέγιστα στην προσλαμβάνουσα ποιότητα. Ως προς το infotainment, Apple CarPlay και Android Auto συν ασύρματη φόρτιση για κινητά τηλέφωνα, συνιστούν ένα πακέτο που σίγουρα ικανοποιεί τους επιβάτες. Στο οδηγικό σκέλος, ισχύουν στο ακέραιο όσα είχαμε καταγράψει και στη δοκιμή της κλούβας (panel van), με τη διαφορά ότι, εδώ, η ηχομόνωση είναι καλύτερη και η κύλιση ακόμη πιο ραφιναρισμένη. Κάθεσαι σχετικά ψηλά, έχοντας εξαιρετική ορατότητα.

Τα χειροκίνητα κιβώτια, 5 και 6 σχέσεων (προαιρετικά 8άρι αυτόματο) έχουν μικρές διαδρομές και θετικό κούμπωμα. Στην πόλη, η ευελιξία και η ευκολία στο μανουβράρισμα δύσκολα θα αφήσουν κάποιον παραπονεμένο. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, το Opel Combo έχει καλή οδική συμπεριφορά, χωρίς πάντως να σε προκαλεί να το πιέσεις. Στην άουτομπαν, παρά το σεβαστών διαστάσεων ανφάς, δεν εισέρχονται έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στο εσωτερικό, και η κατευθυντικότητα είναι άριστη, όπως και η ποιότητα κύλισης. Το δυνατό χαρτί πάντως της κατασκευής, είναι το σετάρισμα της ανάρτησης και η επιτυχημένη ισορροπία μεταξύ ενδοτικότητας και κρατήματος. Θα λέγαμε ότι το Combo Life διαθέτει την πιο «ώριμη» οδική συμπεριφορά σε όχημα της κατηγορίας και κρατάει τον οδηγό φρέσκο και ξεκούραστο.

Αφιερώσαμε το μεγαλύτερο μέρος αυτής της πρώτης επαφής στα μηχανικά σύνολα των 102 και 130 hp, με τυποποιημένη μέση κατανάλωση που φλερτάρει με τα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε ένα εν πολλοίς εξαιρετικό πακέτο λοιπόν, καταγράψαμε μόνο ελάχιστα σημεία κριτικής. Θα θέλαμε λ.χ., περισσότερο «νεύρο» ακόμη κι από τον 130άρη κινητήρα. Ειδικά με 5η και 6η σχέση στο κιβώτιο, στην εθνική οδό. Δεν ξέρουμε κατά πόσο ευθύνονται οι ασφυκτικές νέες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, αλλά οι ρεπρίζ θα μπορούσαν να είναι καλύτερες. Από την άλλη, ο κινητήρας είναι γραμμικός και δε δυσανασχετεί ακόμη και υπό πλήρες φορτίο σε χαμηλές στροφές, και οι κραδασμοί απουσιάζουν. Το σύστημα διεύθυνσης δεν προξενεί ενθουσιασμό, στην πόλη όμως είναι εξαιρετικό.

Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Ασυνήθιστα πλούσιος, εντυπωσιακός θα λέγαμε, είναι ο εξοπλισμός στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, με το αυτοκίνητο να μπορεί (στάνταρ και προαιρετικά) να εξοπλιστεί με οτιδήποτε σχεδόν διαθέτει σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία των LLCV. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, διατίθενται συνολικά 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Από ενεργό cruise control, μέχρι head-up display, πανοραμική (180ο) θέαση στην οπισθοπορεία, μέχρι σύστημα προειδοποίησης για κίνδυνο μικροΰπνου, σύστημα διατήρησης λωρίδας, και το πολύ χρήσιμο σύστημα αυτόματης πέδησης με ικανότητα ανίχνευσης πεζών. Ιδιαίτερα καινοτόμο είναι το Flank Guard, το οποίο όταν ο οδηγός μανουβράρει, αισθητήρες σκανάρουν την περίμετρο και τον προειδοποιούν –με εικόνα μέσω της οθόνης στην κεντρική κονσόλα, και ήχο- για τον κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης.

Δε λείπει το High Beam Assist και για να μην το κουράζουμε, τα μισά περίπου από όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια, κάνουν στο Combo Life την πρεμιέρα τους στην κατηγορία. Θα πρέπει να αναφέρουμε και το προαιρετικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip, ήδη γνωστό από το Opel Grandland X, το οποίο είναι ένα ηλεκτρονικό εμπρός διαφορικό ικανό να προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς και να επιτρέπει μία μικρή ολίσθηση (wheel-spin)εάν χρειαστεί.

Το σύστημα αυτό εξασφαλίζει βέλτιστη πρόσφυση, ανεξάρτητα από το οδόστρωμα, εξομοιώνοντας κατά κάποιο τρόπο, τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Πέρα από το χρηστικό του πράγματος, δίνει στο Opel ένα πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα, κάτι σαν επαγγελματικό SUV.

Στο δια ταύτα, το Combo Life πέρα από μία πρακτική λύση για οικογένειες ή πελάτες που χρειάζονται τις πολύ υψηλές μεταφορικές δυνατότητες που προσφέρει, είναι αυτή τη στιγμή ιδανικό για πολλές επιχειρήσεις για χρήση transfer, όντας το πιο ολοκληρωμένο «πακέτο» της αγοράς αυτή τη στιγμή. Οι χώροι, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, το γενικότερο ραφινάρισμα, καθώς και η ποιότητα κύλισης, συνθέτουν την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία. Το γεγονός τέλος, ότι, θα προσφέρεται «κάτω» από τις 20.000 ευρώ, το καθιστά μια από τις πιο ελκυστικές επιλογές.

PreviousNext