Ημερίδα με θέμα «Ελληνικές εμπορευματικές μεταφορές: Υφιστάμενη κατάσταση, προκλήσεις και μελλοντικές τάσεις», διοργάνωσε η ΟΦΑΕ σε συνεργασία με την OPTILOG Advisory Services στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Στη διάρκεια της ημερίδας αναπτύχθηκαν και συζητήθηκαν ενδιαφέροντα θέματα, όπως η οργάνωση και εκτέλεση μεταφορικού έργου, η υποχρέωση συμμόρφωσης προς την ADR 2019, τα σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα στις εμπορευματικές μεταφορές, ο υπολογισμός του ανθρακικού αποτυπώματος κ.α.

Ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε., Απόστολος Κενανίδης, παρουσίασε τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στις οδικές μεταφορές, επισημαίνοντας την απουσία των ελέγχων εξαιτίας της αδυναμίας συγκρότησης και λειτουργίας των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου, με συνέπεια να τηρούνται οι κανόνες του καμποτάζ από τα αλλοδαπά φορτηγά σε βάρος των ελληνικών αυτοκινήτων. Αναφέρθηκε, κατόπιν, στα προβλήματα των Ελλήνων διεθνομεταφορέων ως προς την εφαρμογή των διατάξεων περί ωραρίων οδήγησης – ανάπαυσης και στις προσπάθειες της Ομοσπονδίας να υπάρξει μια εξαίρεση για τους οδηγούς που επιστρέφουν, ώστε να μπορούν να φτάνουν στους χώρους εκφόρτωσης και της έδρας τους. Στη συνέχεια, μίλησε για τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής και την ψηφιοποίηση των μεταφορών, τονίζοντας τη συμβολή της Ο.Φ.Α.Ε. στην υλοποίηση του e-CMR στη χώρα μας.

Ο Δρ. Βασίλης Ζεϊμπέκης, Executive Advisor OPTILOG Advisory Services, αναφέρθηκε στη νομοθεσία και στον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος στις εμπορευματικές μεταφορές και στις δράσεις αντιστάθμισης. Μίλησε, επίσης, για τα Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων (ΑΚΕΕ), περιγράφοντας τη λειτουργία τους, τονίζοντας, όμως, ότι η επιτυχία τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πνεύμα συνεργασίας που πρέπει να επιδεικνύουν οι εμπλεκόμενοι, καθώς τα ΑΚΕΕ απαιτούν κοινά σημεία παράδοσης, αξιόπιστη μετάδοση πληροφοριών, ενώ από πλευράς Πολιτείας σημείωσε την ανάγκη παροχής κινήτρων προς τις εταιρείες που χρησιμοποιούνται τα ΑΚΕΕ.

Ο Μιχάλης Αδαμαντιάδης, Πρόεδρος του Ελληνικού Επιμελητηριακό Συνδέσμου Μεταφορών - ΕΕΣΥΜ, εξήγησε γιατί η παραδοσιακή μεταφορά δεν μπορεί να υφίσταται πλέον εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης του εμπορίου και των αλλαγών που επήλθαν στις παραγωγικές διαδικασίες με τις μετεγκαταστάσεις των εργοστασίων και τους τρόπους διακίνησης των πρώτων υλών ή των έτοιμων προϊόντων. «Όλα αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι οι μεταφορές θα διαδραματίσουν πιο ενεργό ρόλο σε σχέση με αυτόν του παρελθόντος.

Ο Νίκος Ροδόπουλος, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL), υποστήριξε ότι οι μεταφορές στην Ελλάδα επηρεάζονται αρνητικά εξαιτίας της κρατικής μηχανής που κινείται με αργούς ρυθμούς και με χαρακτηριστικό την αδυναμία λήψης αποφάσεων, όταν αυτές οι αποφάσεις πρόκειται να διαδραματίσουν θετικό ρόλο στην προσπάθεια που ο ιδιωτικός τομέας καταβάλλει να βελτιώσει συνολικά την εφοδιαστική αλυσίδα στη χώρα μας. Για τον λόγο αυτό, ο κ. Ροδόπουλος πρότεινε όπως ο ιδιωτικός τομέας φροντίσει να στηριχτεί στις δικές του δυνάμεις και να δημιουργήσει δικά του επενδυτικά εργαλεία, ώστε να καταστεί δυνατή η προώθηση των clusters.

Την ολοκλήρωση μέσα στον μήνα του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για τις Μεταφορές ανακοίνωσε στη διάρκεια της ημερίδας ο Ανδρέας Πολάκις, γενικός διευθυντής Μεταφορών, λέγοντας ότι οι σχετικές διαδικασίες και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των επιμέρους δράσεων προχωρεί κανονικά. Εξέφρασε, κατόπιν, την πεποίθησή του ότι το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Εφοδιαστική εκπονήθηκε, αφού μελετήθηκαν οι τρέχουσες ανάγκες της χώρας, αλλά και αυτές που θα προκύψουν σε βάθος εικοσαετίας.

Στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του Κλάδου των Μεταφορών αναφέρθηκε ο Διονύσης Γρηγορόπουλος, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους και Logistics, επισημαίνοντας ότι λειτουργεί αρνητικά το γεγονός ότι οι περισσότερες μεταφορικές στη χώρα μας αποτελούνται από μεμονωμένους αυτοκινητιστές, οι περισσότεροι μάλιστα μεγάλης ηλικίας που αδυνατούν να εκσυγχρονιστούν βοηθούμενοι από την τεχνολογία. Στη συνέχεια τόνισε την αξία της ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας και στην προσπάθεια που η ΕΕΒΨ καταβάλλει για τη δημιουργία clusters στα νησιά με σκοπό τη διεύρυνση και βελτίωση της ψυχρής εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η Θάλεια Αγριμανάκη, εκδότρια του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, έχοντας τον συντονισμό του πάνελ για την «αειφορία και τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος στις εμπορευματικές μεταφορές», αναφέρθηκε στη σημασία για το περιβάλλον της μείωσης των εκπομπών ρύπων των φορτηγών και τη συμβολή των εναλλακτικών καυσίμων, δίδοντας τον λόγο στους ειδικούς.

Ο Γιώργος Αμπατζίδης, Τεχνικός Διευθυντής της Natural Gas Technology (NGT) παρουσίασε, την ακολουθούμενη τεχνική διαδικασία και έδειξε πραγματικά στοιχεία μείωσης της κατανάλωσης με βάση τα στοιχεία των ιδιοκτητών των φορτηγών διπλού καυσίμου.

Η Ηρώ Δουμάνη, executive assistant στην Ο.Φ.Α.Ε., καλωσόρισε τους προσκεκλημένους και τους ομιλητές και συνέβαλε στην άψογη οργάνωση και διεξαγωγή της ημερίδας.

Ενδιαφέρουσα υπήρξε η παρουσίαση του Αναστάσιου Χατζηιωαννίδη, εκ μέρους της D-Gaz με θέμα την «Εφαρμοσμένη υγραεριοκίνηση στους πετρελαιοκινητήρες – Αποτελέσματα πράσινης ενέργειας στις εμπορευματικές μεταφορές». Στην τεχνική ανάλυσή του αναφέρθηκε στο σύστημα ψεκασμού υγραερίου της Diesel Gas Αυστραλίας που χρησιμοποιεί μονάδα ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού εγκεφάλου. Το σύστημα λειτουργεί με ταυτόχρονη καύση πετρελαίου και μιας μικρής ποσότητας υγραερίου, ανεβάζοντας έτσι την απόδοση της καύσης από 78% - 83% σε 95% - 97%.

Ο Γιάννης Σαμολαδάς, διευθυντής της Truck & Cargo Insurance και σύμβουλος ασφάλισης στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, αναφέρθηκε στα οφέλη ασφάλισης οχημάτων και εμπορευμάτων, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα έρευνας για ασφαλιστήρια προγράμματα ΦΔΧ και ΤΛΔΧ που έχουν την καλύτερη αναλογία κόστους – οφέλους ειδικά για τους αυτοκινητιστές, μέλη της Ο.Φ.Α.Ε.