Πίσω στο μακρινό 1959, ο μηχανικός της Volvo, Nils Bohlin, επινόησε τη σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων.

Αν και η σχεδίαση ήταν κατοχυρωμένη πατέντα, η σουηδική εταιρεία έκρινε ότι έπρεπε να μείνει «ανοιχτή», ώστε όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να μπορούν να την χρησιμοποιούν δωρεάν. Η πιο πάνω απόφαση αποδείχτηκε άκρως ευεργετική για την κοινωνία, καθώς σήμερα η ζώνη ασφαλείας εξακολουθεί να θεωρείται η σημαντικότερη καινοτομία οδικής ασφάλειας όλων των εποχών και εκτιμάται ότι έχει σώσει πάνω από ένα εκατομμύριο ανθρώπινες ζωές.

Ωστόσο, ακόμα και με αυτά τα χειροπιαστά δεδομένα, πολλοί οδηγοί φορτηγών παραμελούν να χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας, η ασφάλιση της οποίας απαιτεί μονάχα λίγα δευτερόλεπτα. «Η Έκθεση Ασφάλειας Φορτηγών Volvo για το 2017 έδειξε ότι οι μισοί από όλους τους οδηγούς φορτηγών που έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, θα μπορούσαν να έχουν επιβιώσει εάν φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας τους», τόνισε η κα. Anna Wrige Berling, που διορίστηκε πρόσφατα Διευθύντρια Οδικής & Προϊοντικής Ασφάλειας της Volvo Trucks.

Για ποιο λόγο λοιπόν, δεν χρησιμοποιείται η ζώνη ασφαλείας από το σύνολο των επαγγελματιών οδηγών; Φαίνεται πως μερικοί οδηγοί φορτηγών έχουν τη λανθασμένη άποψη ότι η χρήση ζώνης ασφαλείας σε ένα φορτηγό είναι περιττή, λόγω του μεγέθους του οχήματος. «Τα ευρήματα είναι σαφή: Η χρήση της ζώνης είναι πολύ σημαντική σε όλα τα φορτηγά. Για παράδειγμα, σε ατυχήματα με ανατροπή, η ζώνη μπορεί να προστατεύσει τον οδηγό από εγκλωβισμό μεταξύ φορτηγού και εδάφους» ξεκαθάρισε η κα. Anna Wrige Berling.

Σημειώνεται, πως η Volvo Trucks στοχεύει σε μία οδική κυκλοφορία με μηδενικά ατυχήματα και πιστεύει ότι οι κατασκευαστές φορτηγών, οι αρμόδιοι φορείς, οι μηχανικοί υποδομών, άλλοι εμπειρογνώμονες, αλλά και οδηγοί από όλο τον κόσμο είναι ανάγκη να συνεργαστούν με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας.