Τροχοί & TIR

Καραμανλής προς ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ: Με διάλογο προς έναν σύγχρονο νόμο

Στη μεγάλη και διαχρονική προσφορά των ΚΤΕΛ στο κοινωνικό σύνολο αναφέρθηκε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλής, απευθυνόμενος στα μέλη, ιδιοκτήτες και μετόχους των Υπεραστικών λεωφορείων κα
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 09/11/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στη μεγάλη και διαχρονική προσφορά των ΚΤΕΛ στο κοινωνικό σύνολο αναφέρθηκε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλής, απευθυνόμενος στα μέλη, ιδιοκτήτες και μετόχους των Υπεραστικών λεωφορείων κατά την ετήσια συνέλευση της ΠΟΑΥΣ στα Γιάννενα, τον περασμένο μήνα.

Τόνισε την εξυπηρέτηση των πολιτών από τα δρομολόγια των άγονων γραμμών χωρίς επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, υπογράμμισε το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ προς τους μαθητές και τα άτομα που ταξιδεύουν δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο, παραδεχόμενος, μάλιστα, ότι η κρατική επιδότηση γι΄ αυτό το συγκοινωνιακό έργο και χαμηλότερη του κόστους είναι και ετεροχρονισμένη.

Αναφερόμενος, κατόπιν, στη δέσμευση της χώρας να εναρμονιστεί με την κοινοτική νομοθεσία και την οδηγία 1370/2007 που προβλέπει διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάθεση κάθε συγκοινωνιακού έργου τόνισε ότι το υπουργείο θα ξεκινήσει διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο έναν σύγχρονο νόμο που θα λύνει προβλήματα χωρίς να δημιουργεί άλλα, όπως συγκεκριμένα είπε, παραπέμποντας στις ενέργειες της προηγούμενης κυβέρνησης να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ προκαλώντας μια σειρά αρνητικών επιπτώσεων.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό των σταθμών των περισσότερων ΚΤΕΛ της χώρας, σε αντίθεση με την άσχημη εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο σταθμός των Αθηνών, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι σύντομα, μέσα στο 2020, τα έργα θα ξεκινήσουν για τη δημιουργία του νέου σταθμού στον Ελαιώνα.

Στην ετήσια συνέλευση της ΠΟΑΥΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπεραστικών Συγκοινωνιών) παρευρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο πρόεδρος της Βουλής, κ. Κ. Τασούλας, ο δήμαρχος Ιωαννιτών, Μωυσής Ελισάφ, εκπρόσωποι της Περιφέρειας, τοπικοί βουλευτές κ.α. Κοινό σημείο όλων των ομιλητών υπήρξε η αναγνώριση της συνεισφοράς των υπεραστικών λεωφορείων στο κοινωνικό σύνολο.

Ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, Σοφοκλής Φάτσιος, αναφέρθηκε στις αλλεπάλληλες συναντήσεις που είχε με όλους τους συναρμόδιους υπουργούς και στις δεσμεύσεις τους ότι θα ανταποκριθούν θετικά στα αιτήματα του Κλάδου (διάβαζε ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, τεύχος Οκτωβρίου 2019).

Κεφαλογιάννης: Αναβαθμίζονται οι αστικές συγκοινωνίες – προετοιμάζεται ο διαγωνισμός

Στην αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό 984, επισημαίνοντας τις προσπάθειες για την αύξηση των λεωφορείων και τα μέχρι τώρα θετικά αποτελέσματα: «Στη Θεσσαλονίκη όταν ξεκινήσαμε ήταν στους δρόμους 213 λεωφορεία και καταφέραμε σε περίπου έναν μήνα να φτάσουμε τα 320. Αυτό σε έναν συνδυασμό με τη συμφωνία του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ υπολογίζουμε να ξεπεράσει τα 400 λεωφορεία, που σε μεγάλο βαθμό καλύπτει τη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης. Θυμίζω ότι η πόλη δεν έχει άλλο μέσο αυτή τη στιγμή.

Στην Αθήνα, από τα 1.700 λεωφορεία που υπήρχαν όταν ξεκινήσαμε τη διαδικασία εξορθολογισμού αποδείχτηκε πως ήταν στους δρόμους 850 λεωφορεία, πολύ λιγότερα από τις αρχικές προβλέψεις. Σήμερα καταφέραμε να είναι σε δρομολόγια περίπου 1.050 με 1.100, δηλαδή γύρω στα 200 λεωφορεία παραπάνω από τον Σεπτέμβριο».

Ο κ. Κεφαλογιάννης επανέλαβε, επίσης, τη σχετική δήλωση του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή, για την αντικατάσταση των παλαιών λεωφορείων Αθήνας – Θεσσαλονίκης λέγοντας: «θέλουμε το επόμενο εξάμηνο να έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την αντικατάσταση του στόλου ώστε σε περίπου 18 μήνες από τώρα να παραλαμβάνουμε λεωφορεία».

Υπενθυμίζουμε, πως σε σχετική με τον διαγωνισμό δήλωσή του, ο κ. Καραμανλής είχε επισημάνει πως «τουλάχιστον το 1/3 από τα λεωφορεία πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα και τα υπόλοιπα με χαμηλούς ρύπους και αυτό έχει άμεση σχέση και με το περιβάλλον αλλά και με την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών».

PreviousNext