Αφότου η Mercedes-Benz παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το EQV σε μορφή πρωτότυπου, επανέρχεται με την έκδοση παραγωγής του ηλεκτροκίνητου πολυχρηστικού της οχήματος (MPV), το οποίο πρόκειται σύντομα να ενταχθεί στην «EQ» οικογένεια μοντέλων της γερμανικής μάρκας.
Θα κατασκευάζεται στη Βιτόρια της Ισπανίας, πλάι στη V-Class και στο Vito. Πρόκειται για ένα επιβατικό όχημα 6, 7 ή 8 θέσεων με μικτό βάρος 3,5 τόνων, το οποίο θα διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος (5.140 και 5.370 χλστ.) και με δύο μήκη μεταξονίου (3.200 και 3.430 χλστ.), προσφέροντας παράλληλα και έναν χώρο αποσκευών με όγκο έως και 1.030 λτ.
Η ηλεκτρική γραμμή κίνησης «eATS» του προσθιοκίνητου Mercedes-Benz EQV βρίσκεται στον εμπρόσθιο άξονα και έχει ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις. Αποτελείται από τον ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 150 kW (204 hp) ισχύος και 362 Nm ροπής, το κιβώτιο ταχυτήτων με σταθερή σχέση μετάδοσης, το σύστημα ψύξης και τα ηλεκτρονικά. Το μεγάλο MPV έχει τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου που βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το δάπεδό του, δίχως να επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά της καμπίνας. Επιπλέον, η χαμηλή κεντρική θέση των μπαταριών ευνοεί το «ζύγισμα» του οχήματος και το χαμήλωμα του κέντρου βάρους του, ενισχύοντας τα οδηγικά του χαρακτηριστικά.
Με αυτονομία 405 χλμ. και φόρτιση σε 45 λεπτά
Οι μπαταρίες του Mercedes-Benz EQV έχουν χωρητικότητα 100 kWh (90 kWh προς χρήση) και υπόσχονται αυτονομία έως και 405 χλμ., προσδίδοντας στο όχημα μια κατανάλωση ρεύματος της τάξης των 27 kWh/100 χλμ. (προσωρινά στοιχεία). Η υποδοχή για τη φόρτισή τους βρίσκεται στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, με την όλη διαδικασία να επιτυγχάνεται μέσω ταχυφορτιστή των 110 kW σε λιγότερο από 45 λεπτά (πληρότητα από το 10% στο 80%). Εναλλακτικά, στο Mercedes-Benz Wallbox Home των 11 kW ή σε έναν αντίστοιχο δημόσιο σταθμό φόρτισης AC, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 10 ώρες.
Επιπλέον, το μηδενικών ρύπων MPV της Mercedes-Benz διαθέτει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, καθώς κατά την επιτάχυνση ή το φρενάρισμα η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και οι μπαταρίες φορτίζουν εν κινήσει. Ακόμα, μέσω paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα ρύθμισης του επιπέδου ανάκτησης της ενέργειας, με το αριστερό paddle να αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας και το δεξί να την μειώνει. Σημειώνεται, πως στο υψηλότερο επίπεδο ανάκτησης, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί ουσιαστικά μόνο με το πεντάλ του γκαζιού και καθίσταται «περιττό» το πεντάλ του φρένου, ενώ στο χαμηλότερο «ρολάρει» ανεμπόδιστα.
Ακόμα, η αυτόματα ενεργοποιούμενη λειτουργία «ECO Assistant» βοηθά τον οδηγό να επιτύχει την καλύτερη δυνατή απόδοση. Συνδυάζοντας τα δεδομένα πλοήγησης, την αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, αλλά και πληροφορίες που παρέχονται από τα έξυπνα συστήματα ασφαλείας (ραντάρ και κάμερα), ρυθμίζεται το επίπεδο του λεγόμενου «recuperation».
Με προηγμένη συνδεσιμότητα
«Καρδιά» της επικοινωνίας μεταξύ οδηγού και οχήματος, αποτελεί το σύστημα infotainment ΜBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο συνεργάζεται με οθόνη αφής 10 ιντσών και προσφέρει φωνητικές λειτουργίες και υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής «me App» ο οδηγός μπορεί από απόσταση να προγραμματίσει τις διαδρομές του ή να καθορίσει από πριν την επιθυμητή θερμοκρασία της καμπίνας.
Ακόμα, μέσω του «Mercedes me Charge», ο ιδιοκτήτης του EQV αποκτά πρόσβαση σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο 300.000 θέσεων φόρτισης, έχοντας τη δυνατότητα να πληρώσει με ευκολία για τις υπηρεσίες που θα χρησιμοποιήσει. Επιπροσθέτως, χάρη στο «me Charge» υπάρχει πρόσβαση στο δίκτυο ταχυφορτιστών «IONITY» της Γηραιάς Ηπείρου, το οποίο μέσα στο 2020 θα αποτελείται από 400 σημεία γρήγορης φόρτισης.