Τροχοί & TIR

Talento: Ο «μέσος» της Fiat Professional

Το Talento τοποθετείται στη γκάμα της Fiat Professional ανάμεσα από το μικρότερο Doblο και το μεγαλύτερο Ducato, προσφέροντας μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην αστική ευχρηστία και στις σεβαστές μεταφ
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Δευτέρα 02/12/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Ευκολοδήγητο και με προοδευτικές αντιδράσεις το ανανεωμένο Fiat Talento.
Ευκολοδήγητο και με προοδευτικές αντιδράσεις το ανανεωμένο Fiat Talento.

Το Talento τοποθετείται στη γκάμα της Fiat Professional ανάμεσα από το μικρότερο Doblο και το μεγαλύτερο Ducato, προσφέροντας μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην αστική ευχρηστία και στις σεβαστές μεταφορικές ικανότητες, γεγονός που μάλλον εκτιμάται από τους Ευρωπαίους, καθώς στο πρώτο μισό του τρέχοντος έτους, το μοντέλο παρουσίασε μία αύξηση στις πωλήσεις του της τάξης του 13%, συγκριτικά πάντα με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ακολουθώντας τη γενική ανανέωση της γκάμας της ιταλικής μάρκας, το Talento MY2020 αναβαθμίζει το σύνολο των χαρακτηριστικών του, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να κρύβεται κάτω από το καπό και να αφορά στην τοποθέτηση ενός δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 6d-Temp. Κατά τα λοιπά, το ανανεωμένο Talento εξακολουθεί να προσφέρεται σε εκδόσεις van με μακρύ ή κοντό μεταξόνιο και χαμηλή ή υψηλή οροφή.

Το «παρών» στη γκάμα δίνουν οι εκδόσεις μεταφοράς προσωπικού, mini-bus και καμπίνας-σασί. Σε ό,τι αφορά στο Talento Van με το οποίο είχαμε μια πρώτη οδηγική επαφή στην Atessa της Ιταλίας, αυτό έχει μικτό βάρος από 2,8 ως 3,05 τόνους και προσφέρει χώρο φόρτωσης από 5,2 ως 8,6 κ.μ. Το ωφέλιμο φορτίο μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.266 κιλά.

Η διάθεση του ανανεωμένου Talento Van θα εκκινήσει στη χώρα μας στις αρχές του νέου έτους, με την τιμή της έκδοσης 2.0L 120Hp L1H1 να βρίσκεται στα 26.700 ευρώ. Η έκδοση 2.0L 145Hp L1H2 κοστίζει 27.900 ευρώ, όσο ακριβώς δηλαδή και η 2.0L 120Hp L2H1. Το κορυφαίο Talento Van 2.0L 145Hp L2H2 τιμάται 29.100 ευρώ.

Ανανέωση ουσίας

Λίγα πράγματα άλλαξαν αισθητικά στην ανανεωμένη έκδοση του Talento, με τις τροποποιήσεις στο αμάξωμα να χρειάζεσαι … μικροσκόπιο για να τις εντοπίσεις. Περνώντας στο εσωτερικό, παρατηρείς μια ελαφρά τροποποίηση του διακόσμου, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα «all black» περιβάλλον.

Το σύστημα infotainment από την άλλη, διαθέτει οθόνη αφής 7 ιντσών και GPS, ενώ πλέον είναι συμβατό με τα Android Auto και Apple CarPlay. Συνολικά, το εσωτερικό παραμένει εργονομικό, όμορφα σχεδιασμένο και αρκετά ποιοτικό, αν και κατά την οδήγηση στους (κακούς) ιταλικούς δρόμους, δεν έλειψαν οι μικροτριγμοί που υποδηλώνουν ατέλειες στη συναρμογή των πλαστικών επιφανειών.

Η κίνηση που άλλαξε, όμως, τον χαρακτήρα του ανανεωμένου Talento, ήταν η αντικατάσταση του 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα με διπλό υπερσυμπιεστή σταθερής γεωμετρίας, με ένα νέο 2λιτρο σύνολο, το οποίο διαθέτει μονή τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και τεχνολογία επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR/Selective Catalytic Reduction). Ο εν λόγω κινητήρας προσφέρεται σε εκδόσεις 120 και 145 ίππων οι οποίες θα διατίθενται και στην Ελλάδα, αλλά και στην κορυφαία έκδοση απόδοσης 170 ίππων ισχύος και 380 Nm ροπής.

Χάρη στο ανασχεδιασμένο turbo και στην πίεση έγχυσης των 2.500 bar, ο 2.0 EcoJet κινητήρας υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης έως και κατά 11%, σε σχέση πάντα με το μικρότερο σύνολο των 1,6 λίτρων που αντικαθιστά. Ο νέος κινητήρας συνεργάζεται μόνο με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με τους ανθρώπους της Fiat να αφήνουν το νέο 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, να αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του νέου Ducato (διάβασε Τ&Τ Αυγούστου 2019).

Οικονομικό, δυνατό και ισορροπημένο

Έχοντας ως αφετηρία το εργοστάσιο SEVEL για το οποίο θα σας μιλήσουμε στη συνέχεια, οδηγήσαμε σε μία μικτή διαδρομή το Fiat Talento Van L1H1 στη βασική έκδοση των 120 ίππων. Παρόλο που η ονομαστική ισχύς του κινητήρα δεν εντυπωσιάζει, εντούτοις ο κινητήρας εμφανίζει άκρως ικανοποιητικό τράβηγμα ακόμα και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., όπου επιτυγχάνεται η μέγιστη ροπή των 320 Nm. Κανένα παράπονο δεν είχαμε από την κλιμάκωση και την αίσθηση του μηχανικού κιβωτίου, το οποίο σου επιτρέπει να κινηθείς με χαμηλή ταχύτητα έχοντας την 4η σχέση επιλεγμένη, δίχως να υπάρχουν ιδιαίτερα «κρεμάσματα» ισχύος. Ενεργοποιώντας τη λειτουργία «ECO» καταφέραμε να κινηθούμε με μια κατανάλωση χαμηλότερη ακόμα και από τα επίπεδα που ορίζει ο κατασκευαστής, ενώ όταν τη θέσαμε εκτός και πιέσαμε λίγο παραπάνω το αυτοκίνητο, το trip computer μας έδειξε μια τιμή λίγο πάνω από τα 6,0 λτ./100 χλμ.

Ανεξαρτήτως κατανάλωσης, το νέο Talento μας έδειξε για μία ακόμα φορά τα ισορροπημένα του οδηγικά χαρακτηριστικά. Σταθερό στις ευθείες, με καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους, ενδείκνυται για ταξίδια. Στο αστικό περιβάλλον το αυτοκίνητο νιώθει ακόμα πιο άνετα, με τη λειτουργία της ανάρτησης και το σαφές και «κοφτερό» τιμόνι να αποτελούν συμμάχους του οδηγού. Στον επαρχιακό δρόμο, το Talento στρίβει χωρίς να παίρνει έντονες κλίσεις και δίχως να τρομάζει τον οδηγό του ακόμα και όταν αυτός το παρακάνει. Κανένα παράπονο δεν έχουμε ούτε από την απόδοση των φρένων.

PreviousNext