Πώς είναι η κατάσταση σήμερα, ποιες είναι οι προοπτικές, τι ισχύει στη χώρα μας.

Στο 23% ήταν κατά μέσο όρο η έλλειψη οδηγών στην Ευρώπη το 2019 σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Μεταφορέων (IRU), η οποία προβλέπει περαιτέρω επιδείνωση του προβλήματος το 2020, με αύξηση του σχετικού δείκτη κατά 13%. Και όλα αυτά χωρίς την πανδημία του κορονοϊού

Μάλιστα, η εν λόγω έρευνα της IRU, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον Μάιο έως τον Ιούνιο του 2019, αναδεικνύει το διαρκώς επιδεινούμενο φαινόμενο, καθώς η αντίστοιχη προηγούμενη έρευνα της IRU που είχε λάβει χώρα από τον Οκτώβριο του 2018 έως τον Ιανουάριο του 2019, είχε καταγράψει πως το 21% ή σχεδόν το ένα πέμπτο (1/5) των διαθέσιμων θέσεων εργασίας παρέμεναν κενές, με την αγορά εργασίας να είναι ελαφρώς καλύτερη στον τομέα των λεωφορείων και των πούλμαν, όπου η έλλειψη οδηγών ήταν της τάξης του 19%.

Σημειώνεται, πως στην τελευταία έρευνα της IRU συμμετείχαν 965 μικρές και μεσαίες μεταφορικές εταιρείες και εταιρείες logistics, προερχόμενες από δέκα ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία). Από αυτές τις χώρες, το πρόβλημα παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ένταση στην Πολωνία και στη Ρουμανία, με την τελευταία να καταγράφει 50% έλλειψη οδηγών και να προβλέπεται πως φέτος θα φτάσει στο 62%. Στην Πολωνία των 1,1 εκ. και πλέον φορτηγών και των σχεδόν 120 χιλ. πούλμαν, αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, με το ποσοστό να πηγαίνει από το 22% στο 37%. Δεν είναι, ίσως, τυχαίο πως στις δύο αυτές ευρωπαϊκές χώρες σημειώνεται το μικρότερο ποσοστό εισχώρησης των γυναικών στο επάγγελμα, το οποίο δεν υπερβαίνει το 2%.

Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα, στο τεύχος Μαΐου (385) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.