Ηλεκτρικά βαρέα οχήματα υδρογόνου θα κατασκευάζουν στο 2ο μισό της τρέχουσας δεκαετίας οι εταιρείες Daimler Truck AG και Volvo Group, θέλοντας να είναι συνεπείς με την ευρωπαϊκή «Πράσινη Συμφωνία» (Green Deal), για οδικές μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι το 2050.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι δύο όμιλοι υπέγραψαν πρόσφατα μια προκαταρκτική -μη δεσμευτική- συμφωνία για τη δημιουργία μιας νέας κοινοπραξίας. Σκοπός είναι η ανάπτυξη, η παραγωγή και η εμπορία συστημάτων κυψελών καυσίμου για εφαρμογές βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγών και λεωφορείων), όπως και για άλλες χρήσεις εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι δύο όμιλοι θα έχουν ίσο (50/50) μερίδιο στην κοινοπραξία, για την οποία οριστική απόφαση αναμένεται να ληφθεί προς το τέλος του τρέχοντος έτους. Η Daimler θα μεταφέρει στην κοινή επιχείρηση, όλες τις τρέχουσες δραστηριότητες κυψελών καυσίμου της εταιρείας «Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH». Ο Όμιλος Volvo θα αποκτήσει το 50% της κοινοπραξίας, αντί του ποσού των περίπου 0,6 δισ. ευρώ, πληρώνοντας σε μετρητά. Η νέα κοινοπραξία θα δραστηριοποιείται στο Nabern της Γερμανίας, με τα εργοστάσια παραγωγής να βρίσκονται σε Γερμανία και Καναδά.

Σημειώνεται, πως η ένωση δυνάμεων θα μειώσει το κόστος εξέλιξης και για τις δύο εταιρείες και θα επιταχύνει την παρουσία τους στην αγορά συστημάτων κυψελών καυσίμου, για φορτηγά που δραστηριοποιούνται σε βαριές μεταφορές και απαιτητικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων. Στην ανακοίνωσή τους οι δύο εταιρείες, τονίζουν πως στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής ύφεσης, η συνεργασία κατέστη ακόμη πιο απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας, εντός ενός εφικτού χρονικού πλαισίου.

385_foto_10-b_0.jpg

«Οι κυψέλες καυσίμου βοηθούν τα φορτηγά να αντεπεξέλθουν στα μεγάλα φορτία και στις μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, είναι μια τεχνολογία στην οποία η Daimler έχει αποκτήσει τις τελευταίες δύο δεκαετίες σημαντική εμπειρία, μέσω της μονάδας κυψελών καυσίμου της Mercedes-Benz. Αυτή η κοινή πρωτοβουλία με τον Όμιλο Volvo αποτελεί ορόσημο για να βγουν στον δρόμο φορτηγά και λεωφορεία με κυψέλες καυσίμου», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Daimler Truck AG, Martin Daum.

«Με τη δημιουργία αυτής της κοινοπραξίας, δείχνουμε ξεκάθαρα ότι πιστεύουμε στα επαγγελματικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Αλλά για να γίνει αυτό το όραμα πραγματικότητα, πρέπει επιπλέον εταιρείες και ιδρύματα να υποστηρίξουν και να συμβάλουν σε αυτήν την κατεύθυνση, δημιουργώντας παράλληλα και τις απαραίτητες υποδομές υδρογόνου», τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Volvo Group, Martin Lundstedt.