Πέντε υβριδικά Scania R 450 εξοπλισμένα με παντογράφους, λειτουργούν στον πρώτο δοκιμαστικό ηλεκτρικό δρόμο (e-road) της Γερμανίας, με το τελευταίο από αυτά να παραδίδεται πρόσφατα στην εταιρεία Knauf και τα υπόλοιπα τέσσερα, να έχουν ήδη διατεθεί στις εταιρείες Meyer Logistics, Contargo, Merck και Schanz.

Τα παραπάνω φορτηγά της Scania πραγματοποιούν καθημερινά δρομολόγια στο μήκους 5 χλμ. ηλεκτρικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου Α5 στην Έσση, στο οποίο έχουν τοποθετηθεί εναέριες ηλεκτρικές γραμμές και στις δύο κατευθύνσεις. Τα φορτηγά που εισέρχονται στο εν λόγω κομμάτι του δρόμου, συνδέονται μέσω του παντογράφου της Siemens με τα καλώδια και έτσι κινούνται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

«Εάν περίπου το ένα τρίτο του δικτύου των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων εξοπλιστεί με ηλεκτροφόρα καλώδια, στο μέλλον περίπου το 80% των βαρέων φορτηγών που είναι ταξινομημένα στη Γερμανία, θα μπορούν να λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας αυτήν την τεχνολογία, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών άνθρακα», είπε σχετικά ο συν-διευθύνων σύμβουλος της Contargo που παρέλαβε το τρίτο υβριδικό Scania, Heinrich Kerstgens.

Υπενθυμίζεται, πως το κομμάτι του Α5 στην Έσση, είναι ο ένας από τους τρεις ηλεκτρικούς αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας. Στα τέλη του περασμένου έτους ξεκίνησαν οι δοκιμές στο Σλέσβιχ-Χόλσταϊν (Α1), ενώ αργότερα φέτος θα ανοίξει και ο δρόμος B462 στη Βάδη-Βυρτεμβέργη. Η Scania είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής για τις δοκιμές, που χρηματοδοτούνται από το γερμανικό Υπουργείο Περιβάλλοντος, Προστασίας της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας.