Με την άφιξή του στην Ελλάδα, το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR δοκίμασε πρώτο το 12μετρο ηλεκτρικό λεωφορείο της BYD στο κέντρο της Αθήνας για να ακολουθήσουν δοκιμές και από τους αρμόδιους συγκοινωνιακούς φορείς (ΟΑΣΑ-ΟΣΥ) στο πλαίσιο της πρόσκλησης που έχει απευθύνει το υπ. Υποδομών και Μεταφορών προς τους αντιπροσώπους ενόψει, μάλιστα, του μεγάλου διαγωνισμού προμήθειας αστικών λεωφορείων, μεγάλο μέρος των οποίων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο της κινέζικης μάρκας κατασκευάζεται στην Ουγγαρία, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, τις οποίες υπερκαλύπτει, και ταυτόχρονα διατηρεί αξιόλογα συγκριτικά πλεονεκτήματα απέναντι στον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα σήμερα να έχει κατακτήσει τις πιο απαιτητικές αγορές, όπως είναι οι συγκοινωνιακοί φορείς -δημόσιοι ή ιδιωτικοί- του Λονδίνου, του Άμστερνταμ, του Μονάχου, της Βαρκελώνης, του Παρισιού, του Τορίνο και πολλών άλλων ευρωπαϊκών πόλεων.

Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας στο κέντρο της Αθήνας, παρακολουθήσαμε τη φόρτιση του λεωφορείου στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ στην Ιερά Οδό και κατόπιν συρθήκαμε κάτω από το λεωφορείο για να γνωρίσουμε τους «κρυμμένους» στις πλήμνες των τροχών ηλεκτροκινητήρες των 150 kW ο καθένας, καθώς και το σύστημα μετάδοσης.

Στη συνέχεια, ανοίγοντας την πίσω πόρτα (και στη θέση όπου βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας των συμβατικών λεωφορείων), είδαμε τη συστοιχία των μεγάλων μπαταριών κατασκευής BYD και τεχνολογίας (iron-phosPhate) του ιδίου και με την ευκαιρία να θυμηθούμε πως η BYD ξεκίνησε ως κατασκευαστής μπαταριών, αναπτύσσοντας και βελτιώνοντας τα προϊόντα αυτά που έγιναν περιζήτητα από τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο.

Περνώντας, κατόπιν, στη θέση οδήγησης, από τις πιο άνετες για οδηγό αστικών λεωφορείων, με εξαιρετική εργονομία και άνεση, σταθήκαμε στο εντυπωσιακό ταμπλό, προκειμένου να γνωρίσουμε τις πολλές και διαφορετικές ενδείξεις, αυτές που έχουν να κάνουν με την ηλεκτροκίνηση. Ανάμεσα στο πλήθος των παρεχόμενων πληροφοριών, ξεχωρίζουν αυτές των μπαταριών, όπως τη σύνδεση-αποσύνδεση με τον φορτιστή, το βολτάζ που διαθέτουν για την εκκίνηση, τα υπολειπόμενα 50 χιλιόμετρα, την ενεργοποίηση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση, η θερμοκρασία στον ηλεκτροκινητήρα και στις μπαταρίες κ.α.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του ηλεκτρικού λεωφορείου, στο τεύχος Οκτωβρίου (390) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.