Το νέο Vivaro-e αποτελεί την πρώτη δυναμική παρουσία της Opel στα ηλεκτρικά LCV και εύλογα στοχεύει στην κορυφή της διαρκώς διευρυνόμενης κατηγορίας με προτάσεις από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές. Το οδηγούμε στην παγκόσμια πρεμιέρα και αξιολογούμε αυτονομία, οδηγική συμπεριφορά και στοιχεία εκμετάλλευσης.

Η Opel παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα το νέο Vivaro-e στα μέλη της επιτροπής κρίσης του International Van of the Year, στα κεντρικά του κατασκευαστή, στο Ρίσελσχάιμ της Γερμανίας. Η Opel, χωρίς μεγαλόστομες εξαγγελίες, το καλοκαίρι του 2019 είχε ανακοινώσει ότι, εξέλισσε ηλεκτρικές εκδόσεις όλων των ελαφρών επαγγελματικών που κατασκευάζει. Λίγοι περίμεναν πως, με αθόρυβο τρόπο θα παρουσίαζε ένα χρόνο αργότερα, ένα ηλεκτρικό μεσαίο van το οποίο δείχνει να είναι αυτή τη στιγμή το πληρέστερο της αγοράς.

Στα χαρτιά, το πρώτο φουλ ηλεκτρικό LCV της Opel διαθέτει τη μεγαλύτερη αυτονομία, το υψηλότερο ωφέλιμο, και την πιο μοντέρνα καμπίνα της κατηγορίας, και στη διάρκεια του πρώτου οδηγικού προσπαθήσαμε να διαπιστώσουμε αν το μεσαίο van της Opel ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες που όλα αυτά δημιουργούν.

Ο άριστος σχεδιασμός του πλαισίου επιτρέπει δύο εναλλακτικές. Έτσι, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο μεγέθη μπαταριών ιόντων λιθίου, ανάλογα με τις προτιμήσεις τους και τον τύπο του μεταφορικού έργου: με 75kWh και έως 330 χιλιόμετρα αυτονομία, ή με 50 kWh και έως 230 χιλιόμετρα αυτονομία, με αμφότερες τις επιδόσεις να ανακοινώνονται σύμφωνα με το πρότυπο μετρήσεων WLTP1. Οι μπαταρίες αποτελούνται από 18 και 27 συστοιχίες (modules) αντίστοιχα, και σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης τα στελέχη του κατασκευαστή τόνιζαν ότι, το Vivaro έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να φέρει (και) ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης, οπότε οι μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο, στη βέλτιστη για την κατανομή των μαζών θέση. Κατά συνέπεια, χαμηλώνει το κέντρο βάρους του οχήματος, και βελτιώνεται η οδηγική συμπεριφορά. Επίσης, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι εξελιγμένο ώστε να εκμεταλλεύεται κάθε φρενάρισμα ή άφημα του γκαζιού.

Διαβάστε τη δοκιμή του ηλεκτρικού Opel, στο τεύχος Οκτωβρίου (390) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.