Τροχοί & TIR

Μεταφορά φρούτων με Dacia Dokker Van

Η αξιόπιστη πρόταση της Dacia στο χώρο των βαν είναι το μοντέλο Dokker, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και εν συνεχεία να μεταφέρουμε φρούτα από τη λαχαν
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 01/12/2020 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Φορτώνοντας φρούτα στη λαχαναγορά της Λάρισας στο κατάστημα της επιχείρησης Ζαρκαντζιά. Ο ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης φτάνει μέχρι και 3,9 κ.μ.
Φορτώνοντας φρούτα στη λαχαναγορά της Λάρισας στο κατάστημα της επιχείρησης Ζαρκαντζιά. Ο ωφέλιμος όγκος του χώρου φόρτωσης φτάνει μέχρι και 3,9 κ.μ.

Η αξιόπιστη πρόταση της Dacia στο χώρο των βαν είναι το μοντέλο Dokker, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και εν συνεχεία να μεταφέρουμε φρούτα από τη λαχαναγορά της Λάρισας στο κέντρο της πόλης. Αναμφίβολα αποτελεί μια value for money επιλογή, καθώς ζητάει λίγα τόσο σε θέμα κόστους όσο και κατανάλωσης, βάσει των μετρήσεών μας. Τι πλεονεκτήματα προσφέρει στον οδηγό του, ποια είναι η απόδοση του κινητήρα και του συστήματος πέδησης, πόσα πλαστικά τελάρα χωράνε στην κλούβα του, καθώς επίσης τι παραλείψεις εντοπίσαμε στο αυτοκίνητο, είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα που απαντούμε μέσα από τη δική μας οδηγική εμπειρία σε ένα ταξίδι 1.200 χιλιομέτρων.

Προσεγμένο εξωτερικά – εσωτερικά

Στην εξωτερική του πλευρά το Dokker είναι ελκυστικό, με απλές γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμά του. Τα φωτιστικά σώματα είναι μεγάλα, τα φώτα ημέρας είναι ενσωματωμένα σε αυτά, και η μάσκα έχει αρκετές γρίλιες για την καλύτερη εισαγωγή αέρα στον κινητήρα. Ο προφυλακτήρας και οι καθρέφτες είναι βαμμένοι με μαύρο χρώμα, αν και προαιρετικά μπορούν να βαφτούν και στο χρώμα του αυτοκινήτου. Τα αυτοκόλλητα με το λογότυπο του μοντέλου είναι διακριτικά στις πλαϊνές πόρτες, ενώ επίσης κομψή είναι η σχεδίαση της πίσω πλευράς του αυτοκινήτου με τα κάθετα φωτιστικά σώματα.

Από τα πρώτα θετικά στοιχεία που σημειώνουμε στο εσωτερικότου Dokker είναι οι πολλές αποθηκευτικές λύσεις, κάτι που στερούνται κάποια αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Στα δύο ανοιχτά ντουλάπια στο ταμπλό ο οδηγός μπορεί να τοποθετήσει διάφορα μικροαντικείμενα καθώς και έγγραφα χρήσιμα για το δρομολόγιο, όπως τιμολόγια. Επίσης το ράφι επάνω από το παρμπρίζ έχει αρκετό βάθος, στο οποίο χωράνε και ρούχα κατά μήκος του π.χ μπουφάν. Η τοποθέτηση των κουμπιών είναι εργονομικά σχεδιασμένη, έτσι ώστε ο οδηγός να τα συνηθίσει άμεσα και να τα χρησιμοποιεί με ευκολία. Βέβαια το κουμπί του Start /Stop θα θέλαμε να βρίσκεται στο ταμπλό και όχι στο σημείο που βρίσκεται μπροστά από το χειρόφρενο. Επίσης κάτι άλλο που δεν μας ικανοποίησε είναι ότι το κάθισμα ρυθμίζεται μόνο εμπρός - πίσω, χωρίς να έχει ρύθμιση πλάτης.

Οι καθρέφτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο στην αριστερή και δεξιά πλευρά του οχήματος. Από το κεντρικό καντράν ο οδηγός έχει πληροφόρηση για την ταχύτητα, το στροφόμετρο, και στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση και τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Ωστόσο παράλειψή μας θεωρούμε την απουσία ένδειξης για τη θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα.

Η καμπίνα χωρίζεται από το χώρο φόρτωσης με πλέγμα, χάρη στο οποίο ο οδηγός έχει άμεση οπτική επαφή με το φορτίο και επιπρόσθετα όταν το κάθισμα του συνοδηγού είναι σε ανάκλιση και το διαχωριστικό πλέγμα ανοιχτό, δημιουργείται αυξημένος χώρος φόρτωσης στα 2,42 μέτρα, ώστε να μεταφερθούν μακριά αντικείμενα, όπως σωλήνες και χαλιά.

Σταθερό πάτημα στον δρόμο

Στο δρόμο της Κάζας με τις συνεχόμενες ανηφόρες και τις ανάποδες στροφές μας δίνεται η δυνατότητα σε πρώτη φάση να τεστάρουμε την απόδοση του κινητήρα καθώς και το επίπεδο των αναρτήσεων. Ο 1,5 λίτρου κινητήρας έχει απόδοση 95 ίππων και μέγιστη ροπή 220 Nm. Διατίθεται μια ακόμη επιλογή ισχύος, με 75 ίππους και 200 Nm ροπής. Στην πράξη αυτό που είδαμε είναι ότι ο κινητήρας έχει καλή απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από τις 1.600 σ.α.λ μέχρι τις 3.750 σ.α.λ με καλές ρεπρίζ και επιταχύνσεις, τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες.

Επιχειρήσαμε αρκετά προσπεράσματα έχοντας έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο και χαμηλές στροφές στον κινητήρα, περίπου στις 1.700 και παρόλα αυτά δεν χρειάστηκε να κατεβάσουμε ταχύτητα, μην τυχόν κρεμάσει ο κινητήρας. Αυτό που μας εξέπληξε ευχάριστα, είναι η πρόσφυσή του. Το Dokker πατάει πολύ καλά και σταθερά στο οδόστρωμα.

Όσο και αν το πιέσαμε, στρίβοντάς το με αρκετά χιλιόμετρα στις στροφές, δεν μας φόβισε σε κανένα σημείο. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι, στην τελευταία δεξιά στροφή πριν το χωριό Αγία Σωτήρα στην Κάζα μπήκαμε με 95 χλμ/ώρα και το αυτοκίνητο έδειξε εξαιρετική σταθερότητα. Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι η αριστερή κολόνα δεν ενοχλεί στις στροφές ούτε και μειώνει σημαντικά το οπτικό πεδίο του οδηγού. Επίσης αν και το Dokker διαθέτει πίσω ταμπούρα, η πέδησή του είναι εξαιρετική, ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού με πολλά χιλιόμετρα.

Θήβα - Λαμία

Μπαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο ενεργοποιούμε τον αυτόματο πιλότο στα 100 χλμ /ώρα με 1.420 σ.α.λ με τη στιγμιαία κατανάλωση, σε ισιάδι, να είναι στα 4.8 λίτρα/100 χλμ. Όσον αφορά τον αυτόματο πιλότο είναι εύκολος στη χρήση του και έχει άμεση απόκριση, ωστόσο θα θέλαμε η αυξομείωση της ταχύτητας να γίνεται ανά ένα χλμ και όχι ανά δύο, διότι είναι αισθητή η αλλαγή της ταχύτητας στους επιβάτες. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, άνω των 130 χλμ /ώρα περνάνε λίγοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στην καμπίνα, ωστόσο έρχεται αρκετός θόρυβος από την πίσω πλευρά της κλούβας, καθώς όπως είπαμε νωρίτερα δεν υπάρχει διαχωριστικό με μόνωση ανάμεσα στην κλούβα και την καμπίνα.

Μεταφέροντας σταφύλια

Ο Αντώνης Ζαρκαντζιάς με κατάστημα στη λαχαναγορά Λάρισας μας περιμένει για να φορτώσει την επόμενη παραγγελία με σταφύλια στο Dokker. Η πρόσβαση στην κλούβα γίνεται από την πλαϊνή συρόμενη πόρτα και την πίσω δίφυλλη, η οποία ανοίγει στις 90 και 180 μοίρες για φόρτωση με κλαρκ και πρόσβαση σε ράμπες. Το πάτωμα προφυλάσσεται από σκληρό πλαστικό και έχει οκτώ κρίκους πρόσδεσης φορτίου. Στην κλούβα φορτώσαμε συνολικά 34 πλαστικά τελάρα (μήκος 535 χιλιοστά, 345 ύψος και 310 πλάτος). Στο πάτωμα χωράνε δέκα τελάρα, τέσσερα πίσω από την καμπίνα, τρία ανάμεσα στους θόλους των τροχών και τρία στο πίσω μέρος.

Μπαίνοντας στο κέντρο της πόλης για το ξεφόρτωμα των σταφυλιών αυτό που έχουμε να σημειώσουμε είναι ότι ο οδηγός βλέπει το τελείωμα του καπό μπροστά, κάτι που τον βοηθάει σημαντικά στο να αισθάνεται καλύτερα τον όγκο του αυτοκινήτου. Ωστόσο για τις μανούβρες και τα παρκαρίσματα θα θέλαμε πιο ελαφρύ τιμόνι.

Στο δια ταύτα η προσιτή τιμή του Dokker (από 11.708 ευρώ +Φ.Π.Α 24% +Ε.Τ.Τ 10%) αποτελεί από μόνη της σημαντικό δέλεαρ για την απόκτησή του, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό που το κάνει ελκυστικό. Το ωφέλιμο φορτίο στα 618 κιλά σε συνδυασμό με τον αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα του, η μέση κατανάλωση στα 5 λίτρα /100 χλμ. σε μικτό κύκλο (δική μας μέτρηση), η εγγύηση στα 5 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα, αποτελούν επίσης σοβαρούς λόγους για την επιλογή του.

PreviousNext