Τροχοί & TIR

Ταξιδεύοντας με Volvo Irizar i6

Με αφετηρία το σταθμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας Α.Ε και προορισμούς εντός και εκτός νομού, το λεωφορείο 14 μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση και ασφάλεια. Πρόκειται για ένα σύγχρονο όχημα μάρκ
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/02/2021 - 06:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Volvo Irizar του υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας Α.Ε. εκτελεί καθημερινά δρομολόγια εντός και εκτός νομού.
Το Volvo Irizar του υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας Α.Ε. εκτελεί καθημερινά δρομολόγια εντός και εκτός νομού.

Με αφετηρία το σταθμό του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Πιερίας Α.Ε και προορισμούς εντός και εκτός νομού, το λεωφορείο 14 μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση και ασφάλεια. Πρόκειται για ένα σύγχρονο όχημα μάρκας Volvo Irizar i6, που παρέλαβε πρόσφατα η οικογένεια Βασιλειάδη από την ομάδα πωλήσεων λεωφορείων της Αφοί ΣΑΡΑΚΑΚΗ Α.Ε.Β.Μ.Ε, και το οποίο σήμερα έχει γράψει ήδη μερικές χιλιάδες χιλιομέτρων με τον οδηγό του Κώστα Κατσαμάγκα.

Σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο εξαιτίας των επιπτώσεων του κορονoϊού, οι ιδιοκτήτες του επένδυσαν σε ένα καινούργιο εργαλείο δουλειάς, αναβαθμίζοντας παράλληλα τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ΚΤΕΛ. Άλλωστε αυτή είναι και η επιθυμία του επιβάτη, να ταξιδεύει με ένα λεωφορείο το οποίο να του εξασφαλίζει ένα άνετο και ασφαλές ταξίδι. Σε ένα τοπικό δρομολόγιο από την Κατερίνη μέχρι τον Πλαταμώνα ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης συνταξιδεύει με τον Κώστα Κατσαμάγκα στο Irizar καταγράφοντας σημαντικά στοιχεία σχετικά με την απόδοση του λεωφορείου, την ποιότητα κατασκευής, την άνεση του ταξιδιού καθώς και την άποψη των ιδιοκτητών και του οδηγού του.

Στον σταθμό του ΚΤΕΛ Κατερίνης

Στη μαρκίζα με τον αριθμό τέσσερα καταφτάνει το Irizar με πρώτο σημείο υπεροχής του να είναι το χρώμα του, όπου το λευκό ξεφεύγει πλέον από τον παλιό κλασικό χρωματισμό των ΚΤΕΛ. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι είναι διαθέσιμο σε μια μεγάλη παλέτα χρωματικών επιλογών, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των πελατών.

Με την πρώτη ματιά το Volvo Irizar δείχνει ξεκάθαρα πιο «φρέσκο» και μοντέρνο, προϊδεάζοντας πολύ θετικά τους επιβάτες που πρόκειται να επιβιβαστούν. Τα ελαφρώς φιμέ τζάμια (35%) σε συνδυασμό με την ανοξείδωτη ρίγα κατά μήκος της πλαϊνής πλευράς του λεωφορείου το κάνουν ακόμη πιο ελκυστικό.

Ξεπαρκάρισμα με ασφάλεια

Η οπισθοπορεία μέσα στους υπεραστικούς σταθμούς σε ώρα αιχμής είναι συχνά μια αγχωτική διαδικασία για τον οδηγό. Όχι άδικα βέβαια καθώς ο κόσμος συνηθίζει να περνάει πίσω από το λεωφορείο ακόμη και όταν αυτό κάνει όπισθεν, αγνοώντας το γεγονός ότι μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα. Ωστόσο, ο οδηγός του Irizar έχει στη φαρέτρα των συστημάτων ασφαλείας ένα ακόμη πολύ σημαντικό βοήθημα. Αναφερόμαστε στην κάμερα οπισθοπορείας, που σκανάρει όλη την περιοχή πίσω από το όχημα και την εμφανίζει με απόλυτη ευκρίνεια στην κεντρική οθόνη. Χάρη στην κάμερα, ο οδηγός κινεί το λεωφορείο με ασφάλεια, αλλά και με ακρίβεια.

Φιλικό προς τον οδηγό και τον επιβάτη

Επόμενη στάση Πλαταμώνας, θα μας ενημερώσει ο Κώστας και θα μας υποδεχτεί στο εσωτερικό του Irizar. Σε πρώτη φάση θα παρατηρήσουμε ότι η πρόσβαση από την μπροστινή και πίσω πόρτα, γίνεται με ευκολία για δύο λόγους. Αφενός τα σκαλοπάτια έχουν κοντινή απόσταση μεταξύ τους, αφετέρου οι χειρολαβές βρίσκονται σε ιδανικό ύψος.

Το πρώτο σκαλοπάτι, μάλιστα, βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος, διευκολύνοντας έτσι ακόμη και έναν ηλικιωμένο επιβάτη να επιβιβαστεί χωρίς να χρειάζεται να σηκώσει ψηλά τα πόδια του. Καθόμαστε στη θέση με τον αριθμό δύο και διαπιστώνουμε ότι ο χώρος για τα πόδια ακόμα και για ένα υψηλόσωμο άτομο επαρκεί μια χαρά. Ακόμη και η απόσταση από το διπλανό κάθισμα είναι αρκετή. Αναμφίβολα οι επιβάτες των πρώτων τεσσάρων καθισμάτων θεωρούνται δικαιολογημένα προνομιούχοι καθώς έχουν το πλεονέκτημα να βλέπουν και προς τον δρόμο από το μεγάλο παρμπρίζ, χωρίς να ανακόπτεται η θέα. Εν συνεχεία περνάμε στα υπόλοιπα καθίσματα και συγκεκριμένα στη θέση δεκαεπτά όπου ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των επιβατών παραμένει άνετος και επιπρόσθετα η θέα από τα πλαϊνά παράθυρα είναι καλή.

Το κινητό μας, μόλις έμεινε από μπαταρία, οπότε, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να το φορτίσουμε στις πλαϊνές θύρες usb, μια παροχή την οποία πρόκειται πραγματικά να εκτιμήσει ο επιβάτης. Άλλωστε όπως έχετε συνειδητοποιήσει και εσείς τον τελευταίο καιρό, είτε ταξιδεύει γεμάτο το λεωφορείο, είτε χωρίς καθόλου επιβάτες, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: Άκρα του τάφου σιωπή! Όλοι είναι αφοσιωμένοι στα κινητά τους τηλέφωνα και ασχολούνται μόνο με αυτά. Ακόμη και οι δύο τηλεοράσεις που διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό και στις οποίες μπορούν να προβληθούν ταινίες, πιστεύουμε ότι σύντομα πρόκειται να αποτελούν διακοσμητικό ντεκόρ, καθώς είναι ελάχιστοι αυτοί που θα προτιμήσουν να δουν ταινία από το να αφήσουν, έστω και λίγο το κινητό τους τηλέφωνο.

Στους δρόμους της Κατερίνης

Κινούμαστε στους κεντρικούς δρόμους της Κατερίνης και ο Κώστας σχολιάζει για το Irizar: «Καταρχάς έχω πολύ καλή ορατότητα από τη θέση οδήγησης προς όλες τις κατευθύνσεις. Επίσης η αριστερή και η δεξιά κάθετη κολώνα δεν με ενοχλούν ιδιαίτερα. Όσον αφορά τους καθρέφτες έχουν μεγάλο τζάμι και έτσι προσφέρουν διευρυμένο οπτικό πεδίο. Θα ήθελα όμως το μπράτσο τους να είναι πέντε πόντους μακρύτερο. Ο όγκος του λεωφορείου συνηθίζεται αμέσως και σε αυτό βοηθάει σημαντικά το καλό κόψιμο του τιμονιού, το οποίο είναι ελαφρύ στις μανούβρες».

Στον δρόμο με το Irizar

Βγαίνοντας από την Κατερίνη, μπαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση την Λεπτοκαρυά και στο σημείο αυτό ο Κώστας μας αναφέρει. «Το τιμόνι προσφέρει μοναδική αίσθηση. Είναι στιβαρό και έχει καλή κατευθυντικότητα. Όσον αφορά τον κινητήρα, πιστεύω ότι οι 430 ίπποι είναι ικανοποιητικοί για τις διαδρομές που κάνουμε. Έχει γκάζι και παράλληλα επιτυγχάνει χαμηλή κατανάλωση. Αυτή τη στιγμή ο κινητήρας είναι ακόμα σφιχτός, αλλά παρόλα αυτά η κατανάλωση που έχω σημειώσει μέχρι Αθήνα είναι 23 λίτρα/100 χλμ. Πιστεύω όμως ότι μόλις ανοίξει καλύτερα ο κινητήρας μετά από λίγους μήνες, θα έχει και άλλα περιθώρια βελτίωσης. Όπως θα διαπιστώσεις και εσύ, Παύλο, στις ψηλές ταχύτητες δεν ακούγονται θόρυβοι στο εσωτερικό, αποτέλεσμα βέβαια της καλής συναρμογής και ηχομόνωσης.

Επίσης μου αρέσει πολύ η συνεργασία του κιβωτίου I-Shift (αυτοματοποιημένο 12 σχέσεων) το οποίο στο επαρχιακό δίκτυο της περιοχής, με συνεχόμενα ανέβα-κατέβα, επιτυγχάνει εξαιρετικές αλλαγές. Παράδειγμα στη σημερινή διαδρομή που κάνουμε, στην ανηφόρα δίπλα από το κάστρο του Πλαταμώνα, χρησιμοποιώ την αυτόματη λειτουργία στο κιβώτιο και πατώντας σταθερά το γκάζι δεν πρόκειται να κάνει κάποια περιττή αλλαγή. Αντίθετα με το προηγούμενο λεωφορείο που οδηγούσα (Volvo Century), στο συγκεκριμένο σημείο επέλεγα τη μηχανική λειτουργία στο κιβώτιο γιατί υπήρχε περίπτωση να κρεμάσει ο κινητήρας, κάτι που δεν συμβαίνει με το Irizar».

Οικογένεια Βασιλειάδη

Το παρών στο δρομολόγιο με το Volvo Irizar i6 έδωσαν και μέλη της οικογένειας Βασιλειάδη οι οποίοι ως ιδιοκτήτες, δήλωσαν τα εξής:

«Ο επαγγελματικός προσανατολισμός της οικογένειας στις μεταφορές - συγκοινωνίες αποτέλεσε το εφαλτήριο έναυσμα για την κλίση του νεότερου μέλους της προς αυτόν τον κλάδο, αφού αποφοίτησε ως Μηχανικός Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης στο Πολυτεχνείο Θεσσαλίας, και τώρα πρόκειται να ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της ως Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ.

Όσον αφορά το λεωφορείο VOLVO IRIZAR i6 του ομίλου Σαρακάκη ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου οχήματος της νέας δεκαετίας, καθώς προσφέρει άψογες παροχές τόσο για τον οδηγό, όσο και για το επιβατικό κοινό όπως η άνεση, οι σύγχρονες και “έξυπνες” τεχνολογίες που συμβάλλουν στην υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών προς τους επιβάτες. Επιπλέον, οι συγκεκριμένες παροχές των λεωφορείων VOLVO IRIZAR συμβάλλουν στην ανταγωνιστικότητα των Υπεραστικών Λεωφορείων ΚΤΕΛ.

Λόγω της μεγάλης εμπειρίας των ανθρώπων στον Όμιλο Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε, υπάρχει άριστη και αποτελεσματική υποστήριξη στους τομείς των πωλήσεων και after sales λεωφορείων Volvo. Για το λόγο αυτό, δηλώνουμε ευχαριστημένοι με την εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. και το προσωπικό της καθώς βρίσκονται στις επάλξεις με σκοπό την άμεση εξυπηρέτηση, ώστε το προϊόν να είναι πλήρως ανταγωνιστικό στην αγορά».

PreviousNext