Με καμπίνα πληρώματος (crew cab) χωρητικότητας έως και εννέα ατόμων, είναι πλέον διαθέσιμα τα νέα Volvo FM και Volvo FMX.

Οι νέες εκδόσεις των δύο μοντέλων -που αναπτύχθηκαν σε στενή συνεργασία με γνωστούς αμαξοποιούς όπως η Rosenbauer και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης- φέρουν μια σειρά βελτιώσεων και σχεδιάστηκαν ειδικά για να αποτελέσουν πυροσβεστικά και διασωστικά οχήματα.

Σημειώνεται, πως τα εν λόγω φορτηγά διατίθενται σε εκδόσεις 4x2 και 4x4 με τους κινητήρες Volvo D11 ή D13. Προσφέρουν τα ίδια πρότυπα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, εργονομίας και άνεσης με τις υπόλοιπες εκδόσεις των νέων Volvo FM και Volvo FMX, που κυκλοφόρησαν πέρυσι και τα οποία είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, η 8+1 θέσεων καμπίνα τους έχει δοκιμαστεί διεξοδικά για την ασφάλεια και διαθέτει μεγάλα παράθυρα, χαμηλή γραμμή πόρτας και ευμεγέθεις καθρέφτες, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα τοποθέτησης έως και οκτώ καμερών, προκειμένου να αναβαθμίζεται περαιτέρω η ορατότητα. Επιπλέον, το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης «Volvo Dynamic Steering», διευκολύνει τους ελιγμούς και βελτιώνει τόσο την εργονομία όσο και την ασφάλεια. Ο χώρος εργασίας του οδηγού είναι εξοπλισμένος με τη νέα διεπαφή της Volvo Trucks, η οποία περιλαμβάνει ψηφιακά όργανα και ένα πολλαπλών ρυθμίσεων τιμόνι με κουμπιά ελέγχου.

Την ευρυχωρία της καμπίνας αναβαθμίζει το μεγάλο εσωτερικό ύψος (160 εκ. μπροστά και 161 εκ. πίσω). Παράλληλα, οι πόρτες έχουν μεγάλη γωνία ανοίγματος (79ο μπροστά και 75ο πίσω), που διευκολύνει τη γρήγορη είσοδο και έξοδο από την καμπίνα. Τα σκαλοπάτια είναι φωτιζόμενα και φέρουν αντιολισθητική επιφάνεια, ενώ οι χειρολαβές είναι πορτοκαλί για να εντοπίζονται εύκολα σε δύσκολες συνθήκες. Στο εσωτερικό της καμπίνας υπάρχουν πολλοί χώροι αποθήκευσης για τα κράνη, τα γάντια και τον υπόλοιπο εξοπλισμό του πληρώματος.

«Βλέπουμε τους εαυτούς μας ως τον καλύτερο φίλο των αμαξοποιών. Οι νέες μας εκδόσεις επιτρέπουν την ταχύτερη παράδοση των οχημάτων στους πελάτες μας», είπε χαρακτηριστικά ο Product Manager του τμήματος Special Vehicle Offering της Volvo Trucks, Lars Franck, θέλοντας να τονίσει πως τα πάντα έχουν σχεδιαστεί και τοποθετηθεί για τη διευκόλυνση της τελικής συναρμολόγησης του οχήματος με την υπερκατασκευή του. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Volvo, τίποτα δεν χρειάζεται να αποσυναρμολογηθεί ή να μετακινηθεί. Τα ντεπόζιτα, ο σιγαστήρας και άλλα μεγάλα εξαρτήματα βρίσκονται κάτω από την καμπίνα, μέσα στην οποία τα καλώδια και οι σωλήνες φέρουν εύκολα προσβάσιμα σημεία σύνδεσης.

Σημειώνεται, πως προσφέρονται δυναμολήπτες (PTOs) απόδοσης έως και 2.000 Nm. Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως οι νέες crew cab εκδόσεις των Volvo FM και Volvo FMX εξελίχθηκαν με βάση το πρότυπο EN 1846 για πυροσβεστικά οχήματα και υπηρεσίες διάσωσης, ενώ οι δοκιμές πρόσκρουσης της καμπίνας έγιναν σύμφωνα με τις προδιαγραφές ECE R29-03.