Εντυπωσιακή άνοδο 63,90% σημείωσαν τα καινούργια ελαφρά επαγγελματικά το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021, σύμφωνα με τις ταξινομήσεις που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ.

Σημαντική αύξηση 38,81% σημειώθηκε, επίσης, και στα λεωφορεία, ενώ η εικόνα για τα φορτηγά είναι διαφορετική. Τα μεν μεσαία (8-16 τόνους) εμφανίζουν άνοδο, αλλά πτώση -33% καταγράφουν τα μικρά φορτηγά (3,5-8 τόνους), όπως επίσης και τα βαρέα (άνω των 16 τόνων) που υστέρησαν σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο οκτάμηνο.

Αντίθετα, άνοδο σε όλες τις κατηγορίες φορτηγών παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις των μεταχειρισμένων φορτηγών με τη μόνη πτώση να παρατηρείται στα μεταχειρισμένα λεωφορεία. Στη βαριά κατηγορία (καινούργια), η Volvo συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο, βρίσκεται ήδη στη δεύτερη θέση, πλησιάζοντας τη Mercedes-Benz, η οποία για πολλά χρόνια κατέχει την πρώτη θέση.

Ακολουθεί η Ford Trucks στην τρίτη θέση με 36 μονάδες και στην τέταρτη θέση βρίσκεται η MAN. Αν, όμως, παρατηρήσουμε το σύνολο των ταξινομήσεων σε όλες τις κατηγορίες των φορτηγών πάνω από 3,5 τόνους, τότε η εικόνα αλλάζει με την Iveco να έχει ταξινομήσει 77 οχήματα έναντι 86 της πρώτης Mercedes-Benz και την τρίτη θέση να καταλαμβάνει η VOLVO με 49 ταξινομήσεις.

Στα ελαφρά επαγγελματικά, η Ford βρίσκεται μακράν πρώτη και δείχνει ότι και φέτος θα κερδίσει το μεγαλύτερο μερίδιο της συγκεκριμένης κατηγορίας των LCV, η οποία (κατηγορία) σημειώνει εκπληκτική άνοδο πωλήσεων, πρωτοφανής θα λέγαμε με διαφορά από πέρυσι, 63,9%.

Η εξήγηση βρίσκεται, βέβαια, στη μεγάλη άνοδο του e-commerce και των διανομών, αλλά και των μισθώσεων με τις εταιρείες leasing να προμηθεύονται ολοένα και περισσότερα οχήματα προς μίσθωση.

Στα λεωφορεία, σημειώνεται, επίσης, μεγάλη αύξηση στις ταξινομήσεις, χωρίς εκπλήξεις ως προς τα μερίδια αγοράς. Στα «πενηντάρια» κυριαρχούν οι αδελφές μάρκες MAN και NEOPLAN, ενώ στα μεσαία και στα minibus η Mercedes-Benz είναι ο πρωταγωνιστής της αγοράς.