Τροχοί & TIR

Οικονομικότερο το νέο Ford Transit Connect

Χαμηλότερα έως και κατά 12%, είναι τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 του νέου Transit Connect, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ford. Το μικρό van της μάρκας αποκτά στη γ
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τετάρτη 19/09/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Χαμηλότερα έως και κατά 12%, είναι τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 του νέου Transit Connect, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ford. Το μικρό van της μάρκας αποκτά στη γκάμα του το νέο diesel κινητήρα, 1,5 EcoBlue, αλλά και τον αναβαθμισμένο 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης, 1,0 EcoBoost. Το «παρών» δίνει το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, αλλά και νέες εξελιγμένες τεχνολογικές εφαρμογές που βοηθούν τον οδηγό. Tο νέο Transit Connect προσφέρεται με κοντό και μακρύ μεταξόνιο σε εκδόσεις van, kombi και διπλοκάμπινo van. Ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης έχει όγκο έως και 3,6 m3 (VDA) και δέχεται βάρος από 410 έως 900 κιλά, ανάλογα με την έκδοση.

Η γκάμα των κινητήρων

Ο 1500άρης κινητήρας πετρελαίου, EcoBlue, προσφέρεται σε τρεις αποδόσεις ισχύος, με 75, 100 και 120 ίππους. Αναλυτικότερα, οι δύο μικρότερες εκδόσεις υπόσχονται μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ., αλλά και εκπομπές CO2 της τάξης των 124 και 123 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Με βάση τα στοιχεία που προήλθαν από τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες, η έκδοση των 100 ίππων προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση κατά 12%, σε σχέση πάντα με το απερχόμενο μοντέλο. Η Ford ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. για το ισχυρότερο μοντέλο των 120 ίππων, με τις εκπομπές CO2 να ορίζονται στα 130 γρ./χλμ.

Επιπλέον, το νέο Transit Connect εξοπλίζεται με μια νέα έκδοση του 1000άρη κινητήρα EcoBoost, που φέρει βελτιώσεις στις κυλινδροκεφαλές, στο σύστημα έγχυσης καυσίμου και στο σύστημα ελέγχου εκπομπών. Για πρώτη φορά σε Transit, το μοτέρ υιοθετεί την τεχνολογία απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, κάτι που πραγματοποιείται μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Όλα τα παραπάνω, διαμορφώνουν την κατανάλωση καυσίμου στα 6,4 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 146 γρ./χλμ. Σύμφωνα με τη Ford, η κατανάλωση του νέου μοντέλου με τον κινητήρα βενζίνης είναι χαμηλότερη κατά 5%, συγκρινόμενη με εκείνη του απερχόμενου οχήματος.

Τα διαστήματα service των εκδόσεων βενζίνης ορίζονται στα δύο χρόνια (ή τα 30.000 χλμ.). Το ίδιο ισχύει και για τις εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρες που συνεργάζονται με μηχανικό κιβώτιο (με ενδιάμεσο έλεγχο στον ένα χρόνο), ενώ οι εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο απαιτούν συντήρηση κάθε δύο χρόνια ή 20.000 χλμ., εκ νέου με υποχρεωτική επιθεώρηση μετά από ένα έτος.

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

Στάνταρ σε όλους τους κινητήρες είναι το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ στις εκδόσεις των 100 και 120 ίππων του κινητήρα 1,5 EcoBlue, δίνεται προαιρετικά η επιλογή του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Το τελευταίο διαθέτει τη λειτουργία «Adaptive Shift Scheduling», που αξιολογεί το στιλ οδήγησης και προσαρμόζει ανάλογα τις αλλαγές ταχυτήτων. Το σύστημα μπορεί να εντοπίσει τις ανηφόρες και κατηφόρες, αλλά και τις κλειστές στροφές, τροποποιώντας ανάλογα τις σχέσεις μετάδοσης.

Επιπλέον, το σύστημα «Adaptive Shift Quality Control», αξιολογεί τις πληροφορίες του οχήματος και του περιβάλλοντος, ώστε να ρυθμίζει ανάλογα την ασκούμενη πίεση στο συμπλέκτη για ομαλότερες αλλαγές σχέσεων. Τέλος, το κιβώτιο έχει τη δυνατότητα να παραλείψει μία σχέση μετάδοσης, όταν η εμπλοκή της δεν είναι απαραίτητη.

Τεχνολογία και αεροδυναμική για μεγαλύτερη οικονομία

Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις στο νέο Transit Connect οδήγησαν στη μείωση της οπισθέλκουσας μεταξύ 2% και 4%, με το συντελεστή οπισθέλκουσας αεροδυναμικής να ορίζεται πλέον στο 0,319, ενισχύοντας περαιτέρω τη βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν ένα πιο αεροδυναμικό εμπρόσθιο τμήμα, νέους εκτροπείς αέρα στους εμπρόσθιους τροχούς και ένα αεροδυναμικό κάλυμμα του άξονα. Επιπλέον, στάνταρ είναι τώρα η τεχνολογία «Active Grille Shutter», η οποία κλείνει αυτόματα τις γρίλιες της μάσκας για να μειώσει την οπισθέλκουσα, όταν δεν χρειάζεται η ροή ψυχρού αέρα στο ψυγείο.

Ο περαιτέρω περιορισμός της κατανάλωσης, επιτυγχάνεται και μέσω δύο επικουρικών τεχνολογιών. Πιο συγκεκριμένα, με ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα ενεργοποιείται το σύστημα «Ford EcoSelect» που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει την οικολογική (ECO) λειτουργία του κινητήρα. Η τεχνολογία «Ford EcoMode» βοηθά τον οδηγό να προσαρμόσει μια περισσότερο οικονομική οδηγική συμπεριφορά, αναλύοντας το στιλ του και την κατανάλωση καυσίμου και δίνοντάς του feedback μέσω της οθόνης του πίνακα οργάνων.

Κλείνοντας, έχει αξία να αναφερθεί πως το Transit Connect σημείωσε στους πρώτους πέντε μήνες τους τρέχοντος έτους πωλήσεις ρεκόρ, καταφέρνοντας να διαθέσει στην Ευρώπη των 20 κρατών συνολικά 126.000 μονάδες. Η Ford, τέλος, σχεδιάζει να ανανεώσει όλη τη γκάμα επαγγελματικών μοντέλων της, μέσα στους επόμενους 18 μήνες.

Διαβάστε επίσης

PreviousNext