Από τις αρχές του έτους, τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στη CNH Industrial και τη θυγατρική της, Iveco, ανέλαβε ο Gerrit Marx. Στην πρώτη του συνέντευξη σε ελληνικό μέσο, αποκαλύπτει τα άμεσα σχέδια της Iveco για αύξηση του μεριδίου αγοράς και τα νέα μοντέλα που είναι προ των πυλών.

T&T: Στις αρχές του 2019 ανακοινώθηκαν εκτεταμένες αλλαγές στη δομή της CNH Industrial, τι αλλάζει σε πρακτικό επίπεδο;

G.M.: Πολλά. Απλοποιείται μια μέχρι πρότινος δαιδαλώδης δομή, σε πέντε απολύτως διακριτές βιομηχανικές μονάδες, οι οποίες θα έχουν κοινή παρουσία στο δίκτυο των συνεργατών μας: αγροτικά μηχανήματα, κατασκευές, επαγγελματικά και ειδικά οχήματα, γραμμή μετάδοσης κίνησης και οικονομικές υπηρεσίες. Ερχόμαστε πιο κοντά στον πελάτη σε κάθε επίπεδο, και οι αποφάσεις θα λαμβάνονται πιο γρήγορα. Γινόμαστε πιο πελατοκεντρικοί. Φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν, χωματουργικά, πυροσβεστικά, όλα κάτω από μία σκεπή. Τα φοβερά Magirus λ.χ., μέσα στην ίδια αντιπροσωπεία με τα υπόλοιπα μοντέλα, είναι κάτι το ιδιαίτερο.

T&T: Σε όσα ανακοινώσατε, περιλαμβάνονται και όροι όπως, αυτόνομη οδήγηση, ηλεκτρικά οχήματα, ψηφιοποίηση της Μεταφοράς και αρκετά ακόμη. Δεν τα ακούμε συχνά αυτά από την Iveco.

G.M.: Κι όμως, δεν πρόκειται για λέξεις άσχετες με τα οχήματά μας. Το Daily Electric και τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία μας δουλεύουν ήδη σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Το ψηφιακό «μπουκέτο» υπηρεσιών TCO2 Live λανσαρίστηκε στο Stralis το 2016, ενώ συμμετέχουμε σε δοκιμές platooning της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από εδώ και στο εξής, θα εστιάσουμε ακόμη περισσότερο σε αυτά τα αποκαλούμενα megatrends. Σε μερικές εβδομάδες θα παρουσιάσουμε ένα νέο φορτηγό, το οποίο θα λανσάρει μεταξύ άλλων μοναδικές ψηφιακές τεχνολογίες για αύξηση της αποδοτικότητας και απαλοιφή σχεδόν των ακινητοποιήσεων μέσω προληπτικής συντήρησης. Τα ηλεκτρονικά θα παρακολουθούν την κατάσταση των εξαρτημάτων της γραμμής μετάδοσης κίνησης. Σύντομα θα δείτε κι εξελίξεις σε ηλεκτρικά οχήματα του γκρουπ. Εν τω μεταξύ, θεωρώ ότι, με το Iveco Bus Crealis που φορτίζει τις μπαταρίες του εν κινήσει, έχουμε ήδη ένα από τα πιο εξελιγμένα ηλεκτρικά λεωφορεία της παγκόσμιας αγοράς.

T&T: Έχετε ένα σαφές προβάδισμα στην αγορά στα φορτηγά φυσικού αερίου, και ειδικά στα LNG. Τι ρόλο θα έχουν στο μέλλον για την Iveco;

G.M.: Ξέρουμε ακριβώς τι πρέπει να κάνουμε, και κυρίως, τις επενδύσεις που απαιτούνται για να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στην κατηγορία, ή καλύτερα, σε όλες τις κατηγορίες –μικρά, μεσαία και βαρέα φορτηγά με καύσιμο το φυσικό αέριο. Μεσοπρόθεσμα, το LNG είναι η μοναδική εμπορικά βιώσιμη τεχνολογία μειωμένων εκπομπών ρύπων. Οι επιδοτήσεις (στην τιμή αγοράς, απαλλαγή από διόδια κ.λπ.) σε Γερμανία, κι άλλες δράσεις σε Γαλλία και Ιταλία, εξασφαλίζουν στους πελάτες μας γρήγορη απόσβεση.

T&T: Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή νομοθέτησε κάποιους πολύ φιλόδοξους στόχους για τις μελλοντικές εκπομπές CΟ2 των φορτηγών. Πόσο επηρεάζει αυτό την εξέλιξη νέων μοντέλων; Σας υποχρεώνει σχεδόν να φτιάξετε υβριδικά/ηλεκτρικά φορτηγά.

G.M.: Το θέμα είναι η πλήρης απουσία σταθμών φόρτισης βαρέων ηλεκτρικών οχημάτων έξω από τα αστικά κέντρα. Είναι δεδομένο ότι, τα σχέδια της Ε.Ε. δείχνουν υπερφιλόδοξα, γι αυτό και προσπαθούμε σε αυτά να περιληφθούν οι μειωμένες εκπομπές ρύ-πων από τα bio-CNG και bio-LNG φορτηγά στις νομοθετικές ρυθμίσεις για το 2025.

T&T: Τι προσδοκάτε από τα νέα (Daily, Stralis) οχήματα που λανσάρετε φέτος;

G.M.: Υγιή και συνεχόμενη ανάπτυξη. Η Iveco είναι εδώ για να μεγαλώνει συνεχώς, και να κατακτά αυτό που της αρμόζει σε όλες τις κατηγορίες, από van μέχρι φορτηγά, λεωφορεία και ειδικά οχήματα.

T&T: Θεωρείτε ότι, το νέο Stralis –ή όπως αλλιώς θα ονομάζεται– θα καταφέρει να αυξήσει το ποσοστό σας στις ταξινομήσεις σε διψήφιο νούμερο;

G.M.: Δεν το θεωρώ απλά, είμαι σίγουρος. Θα δείτε τι «φέρνει» μαζί του σε αποδοτικότητα, άνεση και αξιοπιστία –είναι ένα εντυπωσιακό φορτηγό που ανεβάζει συνολικά τον πήχυ.

T&T: Η Iveco έχει το «σωστό» μέγεθος σε παγκόσμιο επίπεδο για να παραμείνει ανεξάρτητη, ή ψάχνετε για συνεργασίες;

G.M.: Αυτή τη στιγμή είμαστε ο πέμπτος επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. Από τους μεγαλύτερους στα LCV, με το Daily να είναι από τα best seller της αγοράς, και επίσης δημοφιλές στην Κίνα. Στα μεσαία φορτηγά είμαστε οι ηγέτες στις ταξινομήσεις, ενώ στα CNG/LNG αναζητείται ο δεύτερος. Δείξαμε κινητήρα με fuel cells υδρογόνου στην τελευταία IAA. Τα Intercity λεωφορεία μας είναι τα πιο ευπώλητα και τα ηλεκτρικά Heuliez έχουν τη μεγαλύτερη γκάμα. Έχουμε 20 εργοστάσια κι άλλα τόσα κέντρα R&D. Όχι μόνο έχουμε λοιπόν, το σωστό μέγεθος, αλλά και συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με πολλούς ανταγωνιστές.