Η Traton, η πρόσφατα ιδρυθείσα εταιρεία στην οποία υπάγονται ΜΑΝ, Scania και η βραζιλιάνικη Volkswagen Caminhoes e Onibus, έχει σαφές επιχειρηματικό πλάνο, και συγκεκριμένη στόχευση: την παγκόσμια κυριαρχία στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα εντός της επόμενης δεκαετίας.

Στη Σουηδία, και συγκεκριμένα στην έδρα της Scania, διοργανώθηκε η αποκαλούμενη «Ημέρα Καινοτομίας» του Traton Group, όπου ανακοινώθηκαν τα επιχειρηματικά πλάνα της εταιρείας, παρουσιάστηκαν κάποια νέα μοντέλα, και κυρίως, επιβεβαιώθηκαν φήμες που δείχνουν το μέλλον της συνύπαρξης εταιρειών με διαφορετικό αποτύπωμα στην αγορά.

Αν διερωτάστε τι εστί Traton, κάποια στιγμή θα το συνηθίσουμε: Traton είναι η ονομασία του (πάλαι ποτέ Volkswagen Truck & Bus) κλάδου βαρέων επαγγελματικών οχημάτων του γκρουπ Volkswagen στον οποίο υπάγονται ΜΑΝ, Scania και Volkswagen Caminhoes e Onibus από Λατινική Αμερική. Το όνομα Traton, αν και δεν σημαίνει κάτι συγκεκριμένο, δημιουργήθηκε κα εμπεριέχει τους φιλόδοξους στόχους της κάθε μάρκας. Πρώτα απ’ όλα, η Volkswagen ήθελε να δημιουργήσει μία πραγματικά παγκόσμια φίρμα, η οποία να πουλάει φορτηγά και λεωφορεία σε κάθε γωνιά του πλανήτη, όπως κάνουν εδώ και χρόνια Daimler και Volvo, κι έπειτα ήταν η επιτυχημένη δημόσια εγγραφή της Traton στο χρηματιστήριο, σε Φρανκφούρτη και Στοκχόλμη, που μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόνο με αποκοπή του γκρουπ από τον υπόλοιπο όμιλο VW.

Πλήθος δημοσιογράφων απ’ όλο τον κόσμο, παρακολουθήσαμε τον CEO Andreas Renschler να δηλώνει ότι, «η καινοτομία είναι ο τρόπος που λειτουργεί η Traton, η φιλοσοφία σε κάθε τι που κάνουμε.» Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι πεπεισμένος πως, σε 10 με 15 χρόνια, κάθε τρίτο φορτηγό ή λεωφορείο που θα παράγει η Traton, θα έχει κάποια εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης, κυρίως ηλεκτρική. Αναφορικά με το σήμερα, κατέστη σαφές πως οι συνέργειες ανάμεσα σε Scania και ΜΑΝ θα επεκταθούν και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Ήδη, εδώ και τέσσερα χρόνια έχουμε δει κοινή χρήση εξαρτημάτων (κιβώτια ταχυτήτων) ενώ, αναμένεται ευρεία κοινή χρήση λογισμικού και ηλεκτρονικών.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Μαρτίου (383) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.