Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Citan: Στοχεύοντας στην οικονομία και την πολυχρηστικότητα

Ιδανικό για πληθώρα μεταφορικών εφαρμογών, από εταιρείες κούριερ και επιχειρήσεις με ανταλλακτικά, μέχρι ηλεκτρολόγους και ψυκτικούς, το μοντέλο Citan είναι το μικρό πολυεργαλείο της Mercedes-Benz τ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 04/11/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με το σύστημα υποβοήθησης πέδησης (Brake Assist), σύστημα πέδησης με ABS και ASR και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP).
Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με το σύστημα υποβοήθησης πέδησης (Brake Assist), σύστημα πέδησης με ABS και ASR και ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP).

Ιδανικό για πληθώρα μεταφορικών εφαρμογών, από εταιρείες κούριερ και επιχειρήσεις με ανταλλακτικά, μέχρι ηλεκτρολόγους και ψυκτικούς, το μοντέλο Citan είναι το μικρό πολυεργαλείο της Mercedes-Benz το οποίο προσφέρει πολλά, ζητώντας ελάχιστα, τόσο από θέμα κόστους και συντήρησης, όσο και κατανάλωσης.

Με ωφέλιμο φορτίο 516 κιλά, χωρητικότητα δύο ευρωπαλέτες εγκάρσια τοποθετημένες και εύκολη πρόσβαση στην κλούβα από την πίσω και την πλαϊνή πόρτα, αποτελεί μία καλή λύση για εταιρείες ψύξης, όπως αυτή του Γιώργου Αγγέλη από τη Λάρισα, η οποία εξυπηρετεί πελάτες εντός και εκτός πόλεων, οπότε χρειάζεται ένα ευέλικτο αμάξι. Οδηγούμε το Citan Van 109 CDI Long PRO από την Αθήνα στη Λάρισα, το φορτώνουμε με επαγγελματικό εξοπλισμό και εν συνεχεία καταγράφουμε τις επιδόσεις του. Ένα δρομολόγιο 1.200 χιλιομέτρων ήταν αρκετό να εξαγάγουμε ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τις επιδόσεις και τις δυνατότητες του οχήματος. Να τονίσουμε ότι αυτή την περίοδο τρέχει προωθητική ενέργεια με όφελος από 2.000 ευρώ για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Διαστάσεις και βάρη

Το Citan είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε δύο μήκη αμαξώματος, στο Long με μήκος 4.321 χιλιοστά και στο Extra Long στα 4.705 χιλιοστά. Επίσης διατίθενται δύο εκδόσεις μικτού φορτίου στα 1.980 και 2.200 κιλά. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται καθρέφτες θερμαινόμενοι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι. Η δίφυλλη πίσω πόρτα έχει άνοιγμα έως και 180ο ενώ η είσοδος των εμπορευμάτων στην κλούβα γίνεται εύκολα και από τη δεξιά συρόμενη πόρτα. Τα ελαστικά του είναι διαστάσεων 195/65R15.

Ολοκληρωμένος χώρος εργασίας

Περνώντας στο εσωτερικό του Citan, το πρώτο που ελέγχουμε είναι οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι του, με το ράφι επάνω από το παρμπρίζ να δίνει πολλές λύσεις. Χώρος για μικροαντικείμενα υπάρχει επίσης στο κλειστό ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού. Αυτό που θα θέλαμε είναι ένα ράφι επάνω στο ταμπλό, ώστε ο οδηγός να έχει άμεση πρόσβαση σε διάφορα έγγραφα π.χ δελτία αποστολής, τιμολόγια κ.α. Δύο ποτηροθήκες υπάρχουν ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ χώρος για μπουκάλια νερού υπάρχει στις τσέπες κάθε πόρτας. Σε ιδανικό σημείο βρίσκεται ο λεβιές ταχυτήτων, επάνω στην κεντρική κονσόλα. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται επίσης εργοστασιακό ηχοσύστημα με Bluetooth και σύστημα

κλιματισμού. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται χειροκίνητα και το τιμόνι καθ’ ύψος. Γενικότερα, ο οδηγός χρειάζεται ελάχιστα λεπτά να προσαρμοστεί στο εσωτερικό και να συνηθίσει τα εργονομικά και εύχρηστα χειριστήρια. Σίγουρα, ένα βασικό πλεονέκτημα είναι το μεγάλο παρμπρίζ, το οποίο προσφέρει εξαιρετική ορατότητα στους δύο επιβάτες.

Ενιαίο διαχωριστικό τοίχωμα

Ανάμεσα στο χώρο οδήγησης και στην κλούβα υπάρχει ενιαίο διαχωριστικό τοίχωμα, διατίθεται και με παράθυρο, το οποίο προσφέρει πολλαπλά οφέλη. Καταρχάς, προστατεύει τους επιβάτες από τυχόν μετατοπίσεις του φορτίου, το οποίο σε περίπτωση ατυχήματος ή απότομου φρεναρίσματος θα συγκρατηθεί από το τοίχωμα. Επίσης το τοίχωμα απομονώνει τους θορύβους στην κλούβα και επιτρέπει τη γρηγορότερη θέρμανση του χώρου οδήγησης. Για καλύτερη ηχομόνωση και θερμομόνωση ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει επένδυση διαχωριστικού τοιχώματος, κάτι που συνιστούμε ανεπιφύλακτα.

Κινητήρας - Απόδοση στον δρόμο

Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη του Citan η συνταγή είναι δοκιμασμένη και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια. Πρόκειται για έναν κινητήρα που έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του στο θέμα της αξιοπιστίας, με τον τετρακύλινδρο ντίζελ του 1,5 λίτρου να μας εκπλήσσει ευχάριστα με την απόδοσή του στην κίνησή μας εκτός πόλης. Ροπιάζει από χαμηλά, γύρω στις 1.500 σ.α.λ και κρατάει ένα μεγάλο εύρος στροφών μέχρι να ανεβάσει ο οδηγός σχέση στο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Οι 95 ίπποι του μπορεί να φαντάζουν λίγοι αλλά στο δρόμο κάνουν άψογα τη δουλειά τους. Ακόμη και σε μια ανηφορική διαδρομή όπως αυτή του Μπράλου, ο κινητήρας έχει καλό τράβηγμα και δεν ζορίζεται. Όταν μάλιστα απενεργοποιηθεί η λειτουργία Eco σου δίνει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις οριακές προσπεράσεις σε δρόμους με ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση. Να αναφέρουμε ότι ο κινητήρας ΟΜ 608 αποδίδει 95 ίππους στις 4.000 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 200 Nm από τις 1.750 έως τις 2.500 σ.α.λ.

Αθήνα-Λάρισα με 17 ευρώ!

Ταξιδεύοντας στην εθνική οδό με το Citan πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι το κόστος των διοδίων είναι πιο ακριβό από τα καύσιμα. Με αφετηρία τις εγκαταστάσεις της Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε στην Κηφισιά, ξεκινούμε το ταξίδι μας για τη Λάρισα μέσω Ασπροπύργου-Κάζας-Θήβας και έπειτα από τον αυτοκινητόδρομο. Στα συνεχόμενα σταμάτα-ξεκίνα από το Χαϊδάρι μέχρι την έξοδο της Μάνδρας η οικονομία επιτυγχάνεται σε πρώτη φάση με τη λειτουργία του Start/Stop, που ενεργοποιείται διαρκώς εξαιτίας του μποτιλιαρίσματος.

Στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο τηρούμε πιστά τα όρια ταχύτητας και επιπλέον κάνουμε κάτι άλλο εξίσου σημαντικό για την επίτευξη της μέγιστης οικονομίας. Αλλάζουμε τις σχέσεις στο κιβώτιο σύμφωνα πάντα με την ένδειξη που μας εμφανίζεται στο καντράν. Το ανέβασμα γίνεται περίπου στις 2.800 σ.α.λ και το κατέβασμα, για να αποφευχθεί πιθανόν κρέμασμα του κινητήρα, περίπου στις 1.500 σ.α.λ. Ο δείκτης του καυσίμου μόλις που κουνήθηκε και στη Λάρισα φουλάρουμε για να δούμε τι πραγματικά έκαψε.

Για την απόσταση των 350 χιλιομέτρων που καλύψαμε, κατανάλωσε 15,7 λίτρα πετρελαίου και με την τιμή του απλού πετρελαίου στα 1,08 ευρώ/λίτρο, ξοδέψαμε ακριβώς 17 ευρώ. Η κατανάλωση μέσα στην πόλη όπως είναι φυσικό ανεβαίνει, αλλά όχι αισθητά, η οποία κυμαίνεται περίπου στα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Χώρος φόρτωσης-Μεταφορές στην πόλη

Η επόμενη επαγγελματική δουλειά του Γιώργου Αγγέλη είναι στο κέντρο της Λάρισας όπου πρέπει να επισκευάσει το μοτέρ ενός ψυκτικού θαλάμου. Μαζί του θα πάρει τα απαραίτητα εργαλεία τα οποία θα φορτωθούν εύκολα στην κλούβα χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης στα 575 χιλιοστά. Το μήκος της κλούβας είναι 1.753 χιλιοστά και το πλάτος 1.460 χιλιοστά, το οποίο περιορίζεται στα 1.219 χιλιοστά στους θόλους των τροχών. Να σημειώσουμε επίσης ότι ο ωφέλιμος όγκος είναι 3,1 κυβικά μέτρα. Στην κλούβα διατίθεται ένα φως στο πίσω μέρος και εξυπηρετεί στις βραδινές παραδόσεις καθώς και έξι κρίκοι πρόσδεσης φορτίου για την καλύτερη ασφάλισή του.

Ο καθαρόαιμος χαρακτήρας του Citan είναι για μεταφορές εντός πόλης, οπότε σαν όχημα διανομών διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ευκολοδήγητο μέσα στον αστικό ιστό, όπως ελαφρύ τιμόνι με καλό κόψιμο, μεγάλους καθρέφτες, καλή ορατότητα και φυσικά σημαντική βοήθεια προσφέρει η κάμερα οπισθοπορείας.

Στο δια ταύτα, την περίοδο αυτή που τρέχει η προωθητική προσφορά για το Citan θεωρούμε ότι είναι μια πραγματική ευκαιρία για να το εντάξει κάποιος στο στόλο του, αποκτώντας ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολλά, σε συμφέρουσα τιμή. Με αιχμή του δόρατος τον οικονομικό του κινητήρα σε συνδυασμό με την αξιοπιστία που προσφέρει η Mercedes-Benz σε όλους τους τομείς, αποτελεί value for money επιλογή, μετατρέποντάς το στον καλύτερο σύμμαχο εντός και εκτός πόλης.

PreviousNext