Τροχοί & TIR

Μπροστινός άξονας ΜΑΝ 10 τόνων

Ικανότητα φόρτισης δέκα τόνων έχει ο νέος εμπρόσθιος άξονας που μπορεί να τοποθετηθεί στις 6x4 και 8x4 εκδόσεις των νέων MAN TGS και MAN TGX, τα οποία έως τώρα είχαν ως μοναδική επιλογή τον άξονα τω
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Πέμπτη 04/02/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ικανότητα φόρτισης δέκα τόνων έχει ο νέος εμπρόσθιος άξονας που μπορεί να τοποθετηθεί στις 6x4 και 8x4 εκδόσεις των νέων MAN TGS και MAN TGX, τα οποία έως τώρα είχαν ως μοναδική επιλογή τον άξονα των 9 τόνων.

Ο εν λόγω νέος άξονας προορίζεται κυρίως για γερανοφόρα φορτηγά και αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητές τους σε εργοτάξια. Συγκεκριμένα, ένας γερανός τοποθετημένος σε ένα ΜΑΝ TGX 33.510 6x4 που εξοπλίζεται με τον 10τονο άξονα, μπορεί να ανυψώσει σε ύψος 29,2 μέτρων έως και 650 κιλά φορτίου, ένα βάρος που αντιστοιχεί σε 13 σακιά τσιμέντου. Αντίστοιχα, αν ο ίδιος γερανός τοποθετείτο σε ένα MAN TGX με τον άξονα των 9 τόνων, θα είχε ύψος ανύψωσης 24,8 μέτρα, κάτι που σημαίνει πως θα ήταν σε θέση να προσεγγίσει τον 9ο (και όχι τον 10ο) όροφο ενός κτηρίου. Επιπλέον, θα μπορούσε να μεταφέρει περίπου 420 κιλά μέχρι αυτό το ύψος (8 ½ σακιά τσιμέντου), στο οποίο ο γερανός του 10τονου φορτηγού μεταφέρει έως και 1.300 κιλά. Σημαντικά χαμηλότερη είναι και η μέγιστη ανυψωτική ικανότητα του γερανού, που ορίζεται αντίστοιχα στους 10 και 6,2 τόνους.

Διασκευές δια χειρός MAN Individual

Ο 10τονος εμπρόσθιος άξονας με τα νέα φύλλα σούστας, είναι διαθέσιμος σε όλες τις εκδόσεις καμπίνας, για πλαίσια κανονικού και μεσαίου ύψους. Η MAN βελτιστοποιεί το πλαίσιο για κάθε πιθανή εφαρμογή, καθώς ανάλογα με τις ανάγκες των πελατών και τις τεχνικές απαιτήσεις του κάθε γερανού, ένα πλαίσιο πάχους 9,5 χλστ. και πρόσθετα μεταλλικά ελάσματα τοποθετούνται στο πλαίσιο, προκειμένου να αυξηθεί η ακαμψία και το φορτηγό να υποστηρίζει το μεγαλύτερο φορτίο.

Επιπλέον, από τη στιγμή που η τοποθέτηση των πλευρικών στηριγμάτων του γερανού καταλαμβάνει χώρο στο πλαίσιο, αν απαιτηθεί μπορούν να μεταφερθούν η εξάτμιση, οι δεξαμενές καυσίμου, AdBlue και πεπιεσμένου αέρα, όπως και η μπαταρία. Ακόμα, για τη μέγιστη αντοχή του εμπρόσθιου τμήματος, προσφέρεται ένας ατσάλινος προφυλακτήρας. Σημειώνεται πως το τμήμα MAN Individual φέρνει εις πέρας όλες τις παραπάνω εξατομικευμένες διασκευές, κάτι που έχει ως πλεονέκτημα πως ο κάθε πελάτης διαθέτει μία μόνο επαφή στη ΜΑΝ, λαμβάνοντας φυσικά πιστοποιημένη εργασία και πλήρη εγγύηση.

Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως εκτός από τα γερανοφόρα εργοταξιακά φορτηγά, ο πιο ανθεκτικός εμπρόσθιος άξονας ικανοποιεί τις ανάγκες και άλλων κατηγοριών, όπως τα εκχιονιστικά οχήματα, τα φορτηγά λατομείων/ορυχείων και γενικά είναι χρήσιμος σε όλα τα οχήματα στα οποία τοποθετείται βαρύς εξοπλισμός. Σημειώνεται, κλείνοντας, πως ο νέος άξονας προσφέρει μεγάλο πλεονέκτημα σε ορισμένες χώρες όπως η Ολλανδία, όπου το επιτρεπόμενο μικτό βάρος υπολογίζεται από το άθροισμα των φορτίων ανά άξονα. Με αυτό τον τρόπο, ένα 4άξονο ανατρεπόμενο φορτηγό με δύο εμπρόσθιους άξονες 10 τόνων, διαθέτει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κατά δύο τόνους.

PreviousNext