Σε δύο αυτόνομες εταιρείες σχεδιάζεται να χωριστεί ο Όμιλος Daimler, στην Daimler Truck, που θα κατασκευάζει φορτηγά και λεωφορεία, και τη Mercedes-Benz, που θα παράγει πολυτελή επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Στην παραπάνω διαρθρωτική αλλαγή συμφώνησαν πρόσφατα να προχωρήσουν το Εποπτικό Συμβούλιο και το Διοικητικό Συμβούλιο του ομίλου, τα μέλη του οποίου αποφάσισαν την ανεξαρτητοποίηση της Daimler Truck. Η τελευταία θα διαθέτει μια πλήρως ανεξάρτητη διοίκηση και αυτόνομη εταιρική διακυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεξάρτητου προέδρου. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, η εταιρεία θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης πριν το τέλος του έτους.
Παράλληλα, η Mercedes-Benz θα κατασκευάζει πολυτελή ΙΧ αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με την ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό οχημάτων να εντάσσονται επίσης στις αρμοδιότητές της. Επιπροσθέτως, η σημερινή εταιρεία Daimler Mobility θα πάψει να υφίσταται ως αυτόνομη οντότητα και τόσο οι πόροι όσο και το ανθρώπινο δυναμικό της, θα απορροφηθούν από τη Mercedes-Benz και τη Daimler Truck. Σημειώνεται, πως όλες οι λεπτομέρειες του σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας θα παρουσιαστούν στους μετόχους, σε μία συνάντηση που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Εφόσον υπάρξει η απαιτούμενη έγκριση των μετόχων, θα οριστικοποιηθεί και το νέο στρατηγικό σχέδιο του γερμανικού ομίλου.
«Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για τη Daimler και αντιπροσωπεύει την αρχή μιας βαθιάς αναμόρφωσης. Οι Mercedes-Benz Cars & Vans και Daimler Trucks & Buses είναι εταιρείες με συγκεκριμένους πελάτες, ξεχωριστές τεχνολογίες και διαφορετικές ανάγκες. Η Mercedes-Benz είναι η πιο πολύτιμη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο και η Daimler Truck προσφέρει κορυφαίες λύσεις και υπηρεσίες στον κλάδο των μεταφορών. Πιστεύουμε ότι θα λειτουργούν πιο αποτελεσματικά ως ανεξάρτητες οντότητες, με ισχυρή καθαρή ρευστότητα, απαλλαγμένες από τους περιορισμούς της δομής ενός ομίλου. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η ανεξάρτητη διαχείριση και διακυβέρνηση, θα τους επιτρέψει να λειτουργούν πιο γρήγορα, να επενδύουν πιο φιλόδοξα, να εστιάζουν στην ανάπτυξη και τις συνεργασίες και να είναι συνολικά πολύ πιο ευέλικτες και ανταγωνιστικές», τόνισε ο Πρόεδρος του ΔΣ των Daimler και Mercedes-Benz, Ola Källenius.
Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως η Daimler Truck είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορτηγών και λεωφορείων στον κόσμο. Απασχολεί περισσότερο από 100.000 άτομα στις επτά μάρκες που διαθέτει, τις Mercedes-Benz, Setra, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses και BharatBenz. Μόνο το 2019, παρέδωσε περί τις 500.000 οχήματα, με τη Daimler Trucks να εμφανίζει έσοδα 40,2 δισ. ευρώ και τη Daimler Buses 4,7 δισ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ τόκων και φόρων ήταν, αντίστοιχα, 2,5 δισ. ευρώ και 283 εκ. ευρώ.