Φορτηγά της MAN και της Scania συμμετέχουν σε κοινές δοκιμές ηλεκτρονικά συνδεδεμένων συρμών, μιας τεχνολογίας που είναι γνωστή με τον όρο «platooning» και αρχικά ξεκίνησε να εφαρμόζεται αποκλειστικά ανάμεσα σε οχήματα της ίδιας μάρκας. Οι δύο εταιρείες ανήκουν στον όμιλο TRATON και η συνεργασία τους επιτρέπει την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων, προκειμένου να αναπτυχθούν καινοτόμες τεχνολογίες για τις μεταφορές και τα logistics.
Εξάλλου, το platooning θεωρείται ένα πρώτο καθοριστικό βήμα για την εξέλιξη των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης, αλλά και για τη βελτιστοποίηση του μεταφορικού δικτύου, την ίδια στιγμή που προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη. Οι ομάδες από τη MAN και τη Scania εργάζονται από κοινού για αυτό το σκοπό εδώ και ένα περίπου χρόνο. Παράλληλα, συνεχίζουν και ξεχωριστά την έρευνά τους στο platooning με οχήματα πολλαπλών εταιρειών, κάτι που προβλέπεται και στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία «Ensemble», η οποία ζητά από τη βιομηχανία να εναρμονίσει τόσο τις επικοινωνίες ανάμεσα στα οχήματα όσο και τα διάφορα συστήματα, ώστε να συνδέονται ομαλά τα οχήματα ανεξαρτήτως μάρκας.
Το εγχείρημα «Ensemble» περιλαμβάνει ακόμα δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να εξεταστούν οι επιδράσεις στην κυκλοφορία, στις δομές και τα logistics. Αξίζει να σημειωθεί, πως δεν είναι μόνο οι δύο μάρκες που επωφελούνται από αυτό το κοινό ερευνητικό έργο, αλλά ολόκληρο το TRATON GROUP, καθώς οι νέες ιδέες που προκύπτουν από τη συνεργασία μεταξύ των κατασκευαστών επιτρέπουν στη MAN και τη Scania να αντλήσουν συμπεράσματα και για τη δική τους έρευνα. Στόχος, δηλαδή, των ιθυνόντων του ομίλου είναι να ενδυναμώσει τις δυνατότητες της κάθε μάρκας και στη συνέχεια να τις συνδυάσει.
Υπενθυμίζεται, τέλος, πως η MAN -σε συνεργασία με τη DB Schenker- ξεκίνησε ήδη από την περασμένη άνοιξη τις δοκιμαστικές διαδρομές platooning σε δημόσιους δρόμους της Γερμανίας. Παράλληλα, η Scania δοκιμάζει την εν λόγω τεχνολογία στην Ισπανία, από κοινού με την τοπική μεταφορική εταιρεία, Acotral.