Η συνεχής φόρτιση των ηλεκτρικών / υβριδικών φορτηγών κατά μήκος των λεγόμενων «ηλεκτρικών δρόμων» (ehighways) έχει τεράστιες προοπτικές για τις μεταφορές, καθώς προσφέρει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα και αθόρυβη λειτουργία των οχημάτων και την ίδια στιγμή συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας των φορτηγών. Το μόνο που έχει να κάνει το φορτηγό, είναι να βρει τον ηλεκτροδοτούμενο δρόμο και να συνδεθεί με το δίκτυο.

Πιο αναλυτικά, σε έναν πολυσύχναστο αυτοκινητόδρομο, ένα φορτηγό με επικαθήμενο πλησιάζει σε ένα μακρύ τμήμα με πυλώνες στη δεξιά πλευρά. Οι αισθητήρες του οχήματος ανιχνεύουν ότι η λωρίδα κυκλοφορίας είναι εξοπλισμένη με μια ηλεκτρική γραμμή επαφής και τότε ο οδηγός πατάει ένα κουμπί προκειμένου να ανυψωθεί ο παντογράφος που είναι τοποθετημένος στην οροφή της καμπίνας. Μέσα σε δευτερόλεπτα τα πάντα γίνονται αθόρυβα, καθώς ο ηλεκτρικός κινητήρας τροφοδοτεί πλέον το όχημα.

Σημειώνεται πως όταν συνδέεται ο παντογράφος, μεταφέρει την ενέργεια απευθείας στον ηλεκτρικό κινητήρα, φορτίζοντας ταυτόχρονα και την μπαταρία. Κατά τη διάρκεια της πέδησης, παράγεται ηλεκτρισμός, καθώς η ροή ενέργειας αναστρέφεται φορτίζοντας τη μπαταρία. Εάν ο οδηγός του φορτηγού θέλει να προσπεράσει κάποιο προπορευόμενο όχημα ή όταν το φορτηγό φτάσει στο τέλος του ηλεκτροφόρου τμήματος, ο παντογράφος χαμηλώνει και ο ηλεκτρικός κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί με μπαταρία όσο περισσότερο γίνεται.

Υπενθυμίζεται ότι αυτή την περίοδο στην Ευρώπη τρέχουν διάφορα προγράμματα για να δοκιμαστεί και να αξιολογηθεί η λύση των ηλεκτρικών δρόμων. Συγκεκριμένα, οι κυβερνήσεις και οι αρχές της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Σουηδίας υποστηρίζουν ενεργά τα ερευνητικά έργα με απώτερο σκοπό την κατασκευή μιας υποδομής ηλεκτροκίνησης που θα μπορούσε να καλύψει τμήματα του δικτύου εθνικών οδών στην Ευρώπη με αυτήν την πράσινη τεχνολογία.