Με αύξηση των ταξινομήσεων των επαγγελματικών οχημάτων, φορτηγών και λεωφορείων, έκλεισε το 1ο τετράμηνο του έτους που έδωσε θετικό πρόσημο σε όλες τις κατηγορίες, πλην των μικρών φορτηγών, με άξια προσοχής την αισθητή παρουσία των Tούρκων κατασκευαστών.
Σε σύγκριση με το πρώτο τετράμηνο του 2018, τα φορτηγά πάνω από 3,5 τόνους εμφανίζουν φέτος αύξηση 20% - αρκετά αισιόδοξο ποσοστό – τη στιγμή που και τα ελαφρά επαγγελματικά διατηρούν ανοδική τάση της τάξεως του 7%.
Στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων παραμένουν οι Ευρωπαίοι, με τη Mercedes-Benz, μακράν πρώτη ακολουθούμενη από τη ΜΑΝ, ενώ ιδιαίτερα ανεβασμένη είναι φέτος η Volvo με το επιπλέον θετικό στοιχείο ότι οι πωλήσεις της αφορούν σε βαρέα φορτηγά και τα οποία δόθηκαν σε μεμονωμένους πελάτες της μάρκας.
Πιο αναλυτικά, στις ταξινομήσεις όλων των φορτηγών πάνω από 3,5 τόνους, η Mercedes προηγείται με 77 μονάδες, δεύτερη η ΜΑΝ με 32, η Volvo με 21, η Ford Trucks με 14 και η DAF επίσης με 14 μονάδες.
Στα λεωφορεία, προηγείται πάλι η Mercedes έχοντας προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες άνω των 9 θέσεων, αλλά άξια προσοχής είναι η δυναμική που εμφανίζουν οι μάρκες Neoplan και ΜΑΝ οι οποίες κυριαρχούν στα «πενηντάρια». Την πεντάδα συμπληρώνουν οι δυο τούρκικες μάρκες, η Isuzu και η Karsan. Η τελευταία μάλιστα άνοιξε και την αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων με την πρόσφατη παράδοση ενός midi στο Δήμο Ρεθύμνου.
Στα LCV (ελαφρά επαγγελματικά) η Toyota επανεμφανίζεται μετά από χρόνια στην πρώτη θέση, ακολουθούμενη από τη Fiat, ενώ η Ford καταλαμβάνει φέτος την τρίτη θέση, προσβλέποντας σε άνοδο των πωλησεών της στο β΄εξάμηνο του έτους.
Μια ανακοπή της ανοδικής τους πορείας εμφανίζουν φέτος τα μεταχειρισμένα φορτηγά σε όλες τις κατηγορίες, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα λεωφορεία τα οποία εξακολουθούν να σημειώνουν αύξηση πωλήσεων και στο εξεταζόμενο διάστημα του πρώτου τετραμήνου.
Γενικότερα, πάντως η αγορά, παρά τη παραπάνω βελτίωση των ταξινομήσεων, παραμένει επιφυλακτική ως προς την πορεία των πωλήσεων τους επόμενους μήνες λόγω των πολιτικών εξελίξεων και των προεκλογικών περιόδων που παραδοσιακά λειτουργούν ανασταλτικά για τις αγορές.