Προέχει η «καθημερινότητα» της Μεταφοράς
Σε μια σύντομη, ευτυχώς, προεκλογική περίοδο εισέρχεται η χώρα, μετά την αναμενόμενη προκήρυξη των εθνικών εκλογών. Σε έναν περίπου μήνα, θα σχηματιστεί η όποια νέα κυβέρνηση και περιμένουμε με ενδιαφέρον να ακούσουμε τις προγραμματικές της δηλώσεις και τις προτεραιότητες του υπουργού Μεταφορών πάνω σε θέματα που εκκρεμούν όπως είναι η αντικατάσταση του γηρασμένου στόλου των φορτηγών, η προμήθεια των νέων λεωφορείων, ο έλεγχος των οδικών Μεταφορών, η κατασκευή των εμπορευματικών κέντρων, η μείωση των τελών των διοδίων ταυτόχρονα με την υλοποίηση του δορυφορικού συστήματος, η επιδότηση υποστηρικτικών μέσων και εγκαταστάσεων κ.α.
Γενικά, θα λέγαμε, ο κόσμος των Μεταφορών έχει ανάγκη τη λήψη αποφάσεων και την υλοποίηση έργων και δράσεων που θα βελτιώσουν την «καθημερινότητα» των επιχειρήσεών τους και θα τις καταστήσουν περισσότερο ανταγωνιστικές και βιώσιμες. Μεγαλεπίβολα σχέδια και εξαγγελίες περί διείσδυσης στην κεντρική Ευρώπη με ποτάμια μέσα, με νέες θαλάσσιες και σιδηροδρομικές συνδέσεις κ.τ.λ. ας περάσουν σε δεύτερη προτεραιότητα. Σήμερα, το ζητούμενο για τη μεταφορική αγορά είναι η προσέλκυση φορτίων, η αύξηση του μεταφορικού έργου των Ελλήνων αυτοκινητιστών, των μεταφορικών επιχειρήσεων και των εταιρειών Logistics με παράλληλη μείωση του κόστους λειτουργίας.
Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι στη Μεταφορά, πρέπει να σταματήσουν να είναι «σκορποχώρι» και να πάψουν να προβάλλουν αιτήματα προστατευτισμού του επαγγέλματός τους ανάλογα με την περιοχή που δραστηριοποιούνται και ανάλογα με το είδος των μεταφορών που εκτελούν. Τα αιτήματα που θα θέτουν στην πολιτεία πρέπει πλέον να έχουν καθαρά αναπτυξιακό χαρακτήρα, να προσβλέπουν στη δημιουργία ισχυρότερων επιχειρησιακών σχημάτων και ικανά να προσφέρουν ολοκληρωμένες μεταφορικές υπηρεσίες στους πελάτες.
Διαφορετικά, οι τελευταίοι, οι πελάτες, θα συνεχίσουν να αυτοεξυπηρετούνται, να καλύπτουν δηλαδή τις μεταφορικές τους ανάγκες με ίδια μέσα, κάτι που παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια και μάλιστα με καταιγιστικούς ρυθμούς, αν κρίνουμε από τις ταξινομήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων, όπου τα ΦΙΧ αυξάνουν ραγδαία το στόλο τους σε όλες τις κατηγορίες βάρους με αντίστοιχη μείωση του στόλου των ΦΔΧ, όταν ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Αυτό και μόνο, αποτελεί ηχηρό μήνυμα προς τους Μεταφορείς και τη συνδικαλιστική τους ηγεσία, ότι θα πρέπει δηλαδή να αναθεωρήσουν τη στάση τους, να ξεφύγουν από τα στείρα και ανεδαφικά αιτήματα του παρελθόντος και να πορευτούν με ρεαλισμό, όπως επιτάσσουν οι τρέχουσες εξελίξεις και κυρίως οι αυξημένες πλέον απαιτήσεις των πελατών, οι οποίοι δεν ζητούν μόνο μεταφορά προϊόντων, αλλά και ένα πλήθος συναφών υπηρεσιών Logistics. Προέχει η «καθημερινότητα» της Μεταφοράς
Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι