Στα 714 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης, στο ορυχείο GTS Grube Teutschenthal στην πόλη Χάλλε της Γερμανίας, ένα ειδικά διασκευασμένο MAN TGS με άξονα HydroDrive (υδροστατική μετάδοση της κίνησης), ξεκινά να μεταφέρει καθημερινά τόνους ορυκτών αποβλήτων, προκειμένου να προστατεύσει το ορυχείο από επικίνδυνες κατολισθήσεις, κάτι που έχει συμβεί τρεις φορές στα 75 χρόνια λειτουργίας του.

Το ΜΑΝ TGS των 35 τόνων κινείται σε ένα υπόγειο δίκτυο από τούνελ έκτασης 14 τετραγωνικών χιλιομέτρων, όπου εργάζονται 125 ανθρακωρύχοι και συνολικά 70 βαριά εργοταξιακά μηχανήματα και φορτηγά. Το TGS των 360 ίππων δουλεύει επί 250 ημέρες το χρόνο, μεταφέροντας κατά μέσο όρο φορτίο 25 τόνων. Καθημερινά διανύει περίπου 200 χλμ. έχοντας ως όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα.

Συναρμολόγηση υπογείως

Για να γίνει όμως αυτό, το φορτηγό της ΜΑΝ έπρεπε να συναρμολογηθεί στο εσωτερικό του ορυχείου, μια απαιτητική διαδικασία που διήρκησε πέντε εβδομάδες και πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Gress & Zapp, οι άνθρωποι της οποίας αρχικά αποσυναρμολόγησαν την καμπίνα, το σασί και την υπερκατασκευή από το φορτηγό, τοποθετώντας με γερανό τα μέρη σε χαλύβδινα ελάσματα. Στη συνέχεια, ένα περονοφόρο ανυψωτικό μετέφερε όλα τα εξαρτήματα στον ανελκυστήρα, προκειμένου αυτά να κατέβουν στα έγκατα της γης, όπου τα περίμενε ένας δεύτερος γερανός για να τα εκφορτώσει από το κλουβί και να ξεκινήσει η τελική συναρμολόγηση του φορτηγού, το οποίο πριν πιάσει δουλειά, έλαβε έγκριση από την TÜV.

Τα πλεονεκτήματα του MAN HydroDrive

Στο αρχικά τριαξονικό φορτηγό της ΜΑΝ, προστέθηκε ένας ακόμα άξονας, ο οποίος έχει τιμόνι και λειτουργεί και ως «τεμπέλης», ένα χαρακτηριστικό που βελτίωσε την ικανότητα ελιγμών του οχήματος. Ένα στοιχείο που οδήγησε τους ιθύνοντες του ορυχείου να επιλέξουν το φορτηγό της ΜΑΝ ήταν και το σύστημα υδροστατικής μετάδοσης της κίνησης (HydroDrive). Αναλυτικότερα, συγκρινόμενο με τα συμβατικά συστήματα τετρακίνησης, το HydroDrive δεν απαιτεί επιπλέον απόσταση από το έδαφος. Έτσι, το ύψος του φορτηγού είναι στα 3,05 μέτρα, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για τη δουλειά στο ορυχείο, στο οποίο ορισμένα τούνελ έχουν ύψος μόλις 3,60 μέτρων. Επιπλέον, το HydroDrive –το οποίο λανσαρίστηκε το 2005 και έχει εξοπλίσει μέχρι σήμερα πάνω από 11.000 οχήματα– ζυγίζει λιγότερο, κάτι που ανεβάζει το ωφέλιμο φορτίο και παράλληλα περιορίζει την κατανάλωση.