Θέλοντας να ικανοποιήσει τους πελάτες της που επιθυμούν ηλεκτρικά οχήματα αυξημένης αυτονομίας, η Renault Pro+ δημιούργησε υδρογονοκίνητες εκδόσεις των Kangoo Z.E. και Master Z.E.

Σημειώνεται, πως η τεχνολογία υδρογόνου του Groupe Renault δοκιμάζεται ήδη από το 2014 και αποτελεί το προϊόν της συνεργασίας του γαλλικού ομίλου με την Symbio, μια εταιρεία μέλος του Groupe Michelin.

Τα εν λόγω οχήματα εξοπλίζονται με κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν ως επεκτάτες ισχύος (range extenders), παράγοντας ηλεκτρική και θερμική ισχύ 10 kW. Πρακτικά, η κυψέλη καυσίμου δέχεται το υδρογόνο από τη δεξαμενή και το οξυγόνο από το περιβάλλον και με χημική μέθοδο (ηλεκτρόλυση) παράγει συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα με το οποίο τροφοδοτείται η μπαταρία. Εκτός από τη σημαντική αύξηση της αυτονομίας, ένα επιπλέον πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι το γέμισμα του ντεπόζιτου διαρκεί μόνο 5-10 λεπτά.

Το Renault Kangoo Z.E. Hydrogen αναμένεται να λανσαριστεί προς τα τέλη του τρέχοντος έτους, προσφέροντας αυτονομία της τάξης των 370 χλμ. (230 χλμ. το ηλεκτρικό Kangoo Z.E.). Το βάρος του οχήματος έχει ανέβει κατά 110 κιλά και ο όγκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται σε 3,9 κ.μ. Οι τιμές του υδρογονοκίνητου Kangoo εκκινούν στη Γαλλία από τα 48.300 € (συν Φ.Π.Α.).

Σε ό,τι έχει να κάνει με το Renault Master Z.E. Hydrogen, αυτό θα πραγματοποιήσει το εμπορικό του ντεμπούτο στο πρώτο μισό του ερχόμενου έτους, σε δύο εκδόσεις van και άλλες δύο chassis cab. Από τα 120 χλμ. του κινούμενου από μπαταρίες Master Z.E., η αυτονομία του «Hydrogen» φτάνει στα 350 χλμ., χάρη στις δύο δεξαμενές υδρογόνου, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Το βάρος του γαλλικού van ανέβηκε κατά 200 κιλά και ο χώρος φόρτωσής του έχει όγκο από 10,8 έως 20 κ.μ.

Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε, πως ναι μεν οι κυψέλες καυσίμου συμβάλλουν στην αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο το αυξημένο βάρος τους περιορίζει σημαντικά το ωφέλιμο φορτίο, το οποίο είναι και το ζητούμενο στα επαγγελματικά οχήματα.