Τροχοί & TIR

Κόμπακτ van: Συνωστισμός στις αστικές μεταφορές

Dacia Dokker Van Το Dokker είναι η καλύτερη απόδειξη του εξελικτικού άλματος που έχει πραγματοποιήσει η Dacia τα τελευταία χρόνια. Ως τμήμα του γκρουπ Renault, το αυτοκίνητο διαθέτει ό,τι πιο σύγχρο
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 01/06/2020 - 07:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Δείτε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR τους χώρους φόρτωσης έξι βαν διανομών.
Δείτε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR τους χώρους φόρτωσης έξι βαν διανομών.

Dacia Dokker Van

Το Dokker είναι η καλύτερη απόδειξη του εξελικτικού άλματος που έχει πραγματοποιήσει η Dacia τα τελευταία χρόνια. Ως τμήμα του γκρουπ Renault, το αυτοκίνητο διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε γραμμή μετάδοσης κίνησης, και λόγο τιμής προς αξία, που το καθιστά ελκυστικό.

Με ωφέλιμο φορτίο 750 κιλά, ωφέλιμο όγκο έως 3,9 κυβικά μέτρα, λύσεις, όπως το ανακλινόμενο-αναδιπλούμενο-αποσπώμενο κάθισμα Dacia Easy Seat που επιτρέπει τη μεταφορά φορτίου μήκους έως 3,11 μ. και πολλά ακόμη, είναι στοιχεία εκμετάλλευσης που σίγουρα θα εκτιμηθούν. Οι βασικές διαστάσεις των θυρών, της πίσω και της συρόμενης πλευρικής, βοηθούν στην ευκολία της φόρτωσης, κάνοντας πιο ξεκούραστη τη δουλειά του επαγγελματία.

Για παράδειγμα, το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται στα 565 χιλιοστά, αρκετά χαμηλά, που σημαίνει λιγότερη προσπάθεια ανύψωσης ενώ το πλάτος των 1.189 χιλ. επιτρέπει τη φόρτωση ευρωπαλέτας με τη χρήση ανυψωτικού. Το άνοιγμα, εξάλλου, της πλαϊνής πόρτας πλάτους 703 χιλιοστών, επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό φορτίων διαφόρων διαστάσεων.

Το Dokker έχει χαμηλή τυποποιημένη μέση κατανάλωση καυσίμου, μόλις 4,2λτ./100 χλμ., από τον ντίζελ 1.5 Blue dCi τελευταίας γενιάς, ο οποίος πληροί την αντιρρυπαντική νόρμα Euro6d-Temp. Διατίθενται δύο εκδόσεις ισχύος στα 75 και 95 hp, αμφότερες με σύστημα Stop & Start.

Ο συνδυασμός εργοστασιακής εγγύησης και οδικής βοήθειας πέντε χρόνων, αφαιρούν άγχος από τον μελλοντικό ιδιοκτήτη, αι τα διαστήματα των σέρβις απέχουν αρκετά μεταξύ τους.

Mercedes-Benz Citan Van

Το Citan εξελίχτηκε από κοινού με τη Renault, βασίζεται στο Kangoo και λανσαρίστηκε το 2013. Είναι η πρώτη απόπειρα της Mercedes-Benz στην κατηγορία. Οι επιλογές είναι ανάμεσα σε τρία μήκη αμαξώματος, καθώς, πέρα από το στάνταρ και το μακρύ αμάξωμα η Mercedes-Benz προσφέρει και την κοντή εκδοχή: οι εκδόσεις ονομάζονται compact, long και extra long. Στην «κλούβα» θα χωρέσουν έως και δύο ευρωπαλέτες (εκδόσεις long και extra long). Η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 3,8 κυβικά μέτρα στην έκδοση extra long. Το Citan διαθέτει τη νέα γενιά των τετρακύλινδρων OM 608 πετρελαιοκινητήρων, χωρητικότητας 1,5 λίτρων οι οποίοι καλύπτουν την αντιρρυπαντική νόρμα Euro 6d-TEMP. Οι μικρές εκπομπές ρύπων επιτυγχάνονται χάρη στους SCR καταλυτικούς μετατροπείς με AdBlue, οι οποίοι συνδυάζονται με οξειδωτικό καταλύτη και φίλτρο σωματιδίων αιθάλης. Οι επιλογές είναι ανάμεσα σε εκδόσεις ισχύος 80, 95 και 116 hp.

Στην καμπίνα υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας διθέσιου ενιαίου καθίσματος συνοδηγού, οπότε μπορούν να μετακινούνται τρία άτομα. Ο διάκοσμος είναι στο επίπεδο που περιμένεις από ελαφρύ επαγγελματικό της φίρμας, με το φινίρισμα και τη συναρμογή να μαρτυρούν την έμφαση στην ποιότητα που έχει δοθεί στην κατασκευή. Το επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας είναι υψηλό με το Adaptive ESP στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Nissan NV250

Από τις νεότερες παρουσίες στην αγορά των κόμπακτ vans, το Nissan NV250 βασίζεται και αυτό πάνω στο Renault Kangoo. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος L1και L2 με τον ωφέλιμο όγκο να φτάνει στη δεύτερη περίπτωση στα 4,6 κυβικά μέτρα. Η έκδοση L1 με συνολικό μήκος αμαξώματος μόλις 4,3 μέτρα φτάνει τα 3,5 κυβικά μέτρα σε ωφέλιμο όγκο φόρτωσης. Το ωφέλιμο φορτίο αγγίζει τα 650 κιλά για το L1 και τα 800 για το L2, με το μήκος της κλούβας στα 1,7 και 2,1 μέτρα αντίστοιχα. Κινητήρας είναι ένας ντίζελ προδιαγραφών Euro 6d σε εκδόσεις ισχύς 80, 95 και 115 PS. Μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα του Nissan είναι η εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών/160.000 χιλιομέτρων (όποιο από τα δύο έρθει πρώτο) που βρίσκει αντίπαλο μόνο το Toyota της ίδια κατηγορίας, το οποίο προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη κάλυψη.

Renault Kangoo

Το Renault Kangoo είναι κοινή εικόνα στους δρόμους της Ευρώπης εδώ και χρόνια, καθώς έχει «χτίσει» πολύ δυνατή εικόνα στην κατηγορία. Ξεχωρίζει με τη διάθεση τριών εκδόσεων αμαξώματος: Kangoo Compact, Kangoo Express και Kangoo Maxi (αυξημένο μεταξόνιο κατά 38 εκ.). Ο μέγιστος ωφέλιμος όγκος στην κλούβα φτάνει τα 4,6 κυβικά μέτρα.

Κινητήρας, ο υπέρ-εξελιγμένος DCi των 1,5 λίτρων, σε εκδόσεις ισχύος 90 και 110 hp, με τη μέγιστη ροπή να ανέρχεται σε 200 και 240 Nm αντίστοιχα, και εντυπωσιακά ολιγαρκής στις απαιτήσεις του σε καύσιμο (4,5 λίτ./100 χλμ.). Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 800 κιλά. Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης, ανάλογα με το πακέτο του διαχωριστικού που θα επιλέξει ο πελάτης φτάνει τα 2,88 μέτρα στην έκδοση Maxi.

Η καμπίνα είναι καλοφτιαγμένη και ποιοτική, με τον διάκοσμο μόνο να είναι κάπως σκοτεινός, αλλά η συναρμογή και η ευρυχωρία θα αποζημιώσουν τον ιδιοκτήτη. Το πολύ μεγάλο παρμπρίζ και ο «αέρας» πάνω από το κεφάλι ακόμη και υψηλών οδηγών δημιουργούν όλες τις προϋποθέσεις για ευχάριστη οδήγηση. Το γεγονός και μόνο ότι, αρκετά από τα μοντέλα που παρουσιάζουμε εδώ βασίζονται σε παραλλαγές χτισμένες πάνω στο σασί του γαλλικού μοντέλου, μαρτυρά από μόνο του το τεχνολογικό βάθος της κατασκευής

Toyota Proace City

Επίσης νεότατη παρουσία, το Toyota Proace City έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το 2019 μερικούς μήνες μετά από τα Citroen Berlingo, Peugeot Partner και Opel Combo. Αποτελεί προϊόν της κοινοπραξίας μεταξύ Ιαπώνων και γκρουπ PSA, και είναι «χτισμένο» πάνω στο Citroen Berlingo.

Προσφέρεται σε δύο μήκη αμαξώματος Standard και XL στα 4,4 και 4,75 μέτρα αντίστοιχα. Ο πελάτης μπορεί να επιλέξει την τοποθέτηση δύο ή τριών καθισμάτων εμπρός. Όλες ανεξαιρέτως οι εκδόσεις χωρούν δύο ευρωπαλέτες στην κλούβα, κάτι που συνιστά σημαντικό αβαντάζ για τα «χωροταξικά» δεδομένα της κατηγορίας.

Το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα του Toyota είναι το ωφέλιμο των (έως) 1000 κιλών, που συνιστά την κορυφαία τιμή στην κατηγορία. Ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης είναι 3,4 κυβικά μέτρα (με το σύστημα Smart Cargo) για το standard αμάξωμα και 4,4 για το XL. Το μήκος του δαπέδου του χώρου φόρτωσης είναι 1,8 μέτρα για το κοντό αμάξωμα, που φτάνει στα 3 μέτρα με το σύστημα με διαμπερές άνοιγμα, και 2,1 και 3,4 αντίστοιχα για την έκδοση XL. Η απόσταση μεταξύ των θόλων των τροχών είναι 1,2 μέτρα.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιλογές σε κινητήρες, διατίθενται υπερτροφοδοτούμενοι ντίζελ και βενζίνης στα 1,5 και 1,2 λίτρα χωρητικότητας αντίστοιχα, και όλοι τους υπερκαλύπτουν τη νόρμα Euro 6d-TEMP. Οι ντίζελ διατίθενται σε εκδόσεις 75, 100 και 130 hp, και ο βενζινοκινητήρας στα 110 και 130 hp. Το Proace City, όπως και κάθε επαγγελματικό Toyota, καλύπτεται από εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χιλιομέτρων (όποιο προηγηθεί) για όλα τα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, και για κάθε πιθανό ελάττωμα που οφείλεται σε κατασκευαστικό σφάλμα.

Volkswagen Caddy Van

Το Volkswagen Caddy συνεχίζει ακάθεκτο, καθώς διαθέτει μία υπερπλήρη γκάμα και τις περισσότερες επιλογές ως προς τη γραμμή μετάδοσης στην αγορά. Από το πλήθος των διαφορετικών κινητήρων, συστημάτων μετάδοσης και τον εκλεπτυσμένο διάκοσμο, δύσκολα θα βρεθεί όχημα της κατηγορίας με παρόμοιο επίπεδο εξατομίκευσης. Οι εκδόσεις panel van διατίθενται σε δύο μήκη αμαξώματος, με το κοντό Caddy να έχει μεταξόνιο 2.681 και το μακρύ 3.006 χιλιοστά. Η επιλογή του υποψήφιου αγοραστή πρέπει να γίνει με βάση τις μεταφορικές του ανάγκες καθώς το Maxi με το μακρύ μεταξόνιο προσφέρει περισσότερα χιλιοστά και ένα επιπλέον κυβικό μέτρο για φόρτωση.

Το άνοιγμα των πίσω θυρών γίνεται χωρίς ιδιαίτερη μυϊκή δύναμη, οι οποίες είναι πολύ πρακτικές, στις 90 και 180 μοίρες για ακόμη μεγαλύτερο άνοιγμα. Σε όλες τις εκδόσεις διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό μια συρόμενη πόρτα στη δεξιά πλευρά, με άνοιγμα στα 700 χιλιοστά. Η πρόσβαση στο εσωτερικό είναι εύκολη είτε από τις πίσω πόρτες είτε από την πλαϊνή.

Τα μοντέλα με κοντό μεταξόνιο έχουν συνολικό ύψος 1.882 χιλιοστά (χωρίς μπάρες οροφής) ενώ αυτά με πακέτο Blue Motion είναι στα 1.806 χιλιοστά, μήκος 4.405 χιλιοστά και πλάτος 1.794 χιλιοστά (χωρίς τους καθρέπτες). Με ωφέλιμο όγκο φόρτωσης στα 3,2 κυβικά μέτρα το Caddy ενδείκνυται για πληθώρα μεταφορικών αναγκών ενώ το μήκος του δαπέδου φτάνει τα 1.781 χιλιοστά. Το κατώφλι φόρτωσης είναι στα 587 χιλιοστά από το έδαφος συμβάλλοντας σε ευκολότερο φόρτωμα των αντικειμένων. Το Caddy «φοράει» την τελευταία εκδοχή του TDI της εταιρείας, ο οποίος είναι ένας από τους πιο εξελιγμένους δίλιτρους ντίζελ της αγοράς, σε εκδόσεις ισχύος 75, 102, 122 και 150 hp. Στον αντίποδα οι τρεις βενζινοκινητήρες με ιπποδύναμη 84, 102 και 125 ίππων, 1.0, 1.2 και 1.4 λίτρων αντίστοιχα. Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων και με το αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη με 6 ή 7 σχέσεις.

Δείτε ΕΔΩ το πρώτο μέρος του αφιερώματος.

Στο ίδιο τεύχος #386

PreviousNext